Poetsen Poetsen Poetsen!

Is alleen gedaan met action / lidl spullen. Maar hoe / waar ik foto's moet maken lijkt me wel fijn om te weten :+

Ziet er zo op de foto's niet gek uit zeg!
Welke spullen heb je waarvoor gebruikt allemaal? :)

En foto's, neem wat afstand, leuke achtergrond, of juist een rustige kale achtergrond, t gaat om de motor in dit geval ;)
 
Voorkomen; alleen met een beschermende sticker, daar heeft Motorsticker.com | For a lasting impression de nodige oplossingen in. Een wax of glascoating heeft wel beschermend effect, maar zo'n sticker helpt altijd beter.

Je mag mijn poetstol lenen, als je in de buurt van Leiden woont. Daarnaast kun je met een hand polishing pad (pads) in combinatie met een goede polish kom je een heel eind.

Ik ben niet echt woonachtig in de buurt van Leiden dus dat gaat hem niet worden, maar wel erg bedankt voor je aanbod.

En natuurlijk bedankt voor de tips, maar welke zou ik moeten hebben voor polish en waxpad? Ik ben daar echt een beetje een lijk in zeg maar, maar ik wil het wel proberen.

Ik zal binnenkort even foto maken gaat nu niet echt lukken aangezien ik op me werk zit :+

Maar het is een lichte doffe plek op zwarte metallice lak.
 
Als je na het polijsten geen bescherm sticker plak .
Heb je na het eerste ritje weer een doffe plek.

Dus opzoek naar poetsmiddelen en stickers. ;)
 
Ziet er zo op de foto's niet gek uit zeg!
Welke spullen heb je waarvoor gebruikt allemaal? :)

En foto's, neem wat afstand, leuke achtergrond, of juist een rustige kale achtergrond, t gaat om de motor in dit geval ;)

Producten weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar oa baufix speedwax en een goedkope shampoo van de action. Zal binnenkort als ik in mijn was hok ben eens voor je kijken!

De speedwax gaat er helaas wel af na 2/3 weken, maar dat is voor mij als poetser voldoende! ;)
 
Producten weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar oa baufix speedwax en een goedkope shampoo van de action. Zal binnenkort als ik in mijn was hok ben eens voor je kijken!

De speedwax gaat er helaas wel af na 2/3 weken, maar dat is voor mij als poetser voldoende! ;)

Ben vooral benieuwd ernaar, want het resultaat zo op de foto's lijkt super! :}

En een beetje goede wax hoeft de wereld niet te kosten.
 
Ben vooral benieuwd ernaar, want het resultaat zo op de foto's lijkt super! :}

En een beetje goede wax hoeft de wereld niet te kosten.

Naja ik ben wel van mening dat een wat "betere" cq duurdere wax langer blijft zitten. Maar goed, als je je bike regelmatig bijhoud is in mijn ogen een simpele wax die 2/3 weken blijft zitten ipv 2/3 maanden prima.

Zit alleen echt te tobben met mijn ketting / tandwielen.
Die krengen zijn echt onmogelijk schoon te krijgen / houden.
 
Naja ik ben wel van mening dat een wat "betere" cq duurdere wax langer blijft zitten. Maar goed, als je je bike regelmatig bijhoud is in mijn ogen een simpele wax die 2/3 weken blijft zitten ipv 2/3 maanden prima.

Dat is niet per definitie waar. Waxen hebben verschillende bestandsdelen. Als je daarmee speelt, krijg je verschillende effecten, zoals beading, sheeting standtijd en glans.

ALs je bijvoorbeeld collinite 845 pakt: Niet bepaald de mooiste wax qua glans. Maar wel een enorme standtijd. Sommige mensen halen er een complete winter mee ;) En de prijs is maar 20 euro.

Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Chemical Guys Pete's 53, die een stuk duurder is: Veel kortere standtijd, maar in mijn ogen ook een veel mooiere wetlook :)

Daar moet je dan wel weer een nuance in leggen, want juist het voorwerk geeft de meeste glans.
 
Laatst bewerkt:
Nog een nuance leggen.
1 laag collonite 845 gaat ongeveer een winter 3-4 maanden realistisch gebruik. Min 20k km per jaar.
De fles gaat jaren mee.
De glans is toch wel nog redelijk goed zelfs in vergelijking met duurdere waxen.( bij een goede lak)
 
Ik heb zojuist 21 minuten gekeken naar een man die een Nissan GTR aan het wassen is. Helaas geen motor dus maar bizar rustgevend om naar te kijken :+


Wordt wel hoog tijd dat ik dit jaar eens de adviezen in dit topic ga opvolgen. Ik poets 'm met mooi weer vaak maar echt goed bezig ben ik niet met maar 1 emmer met allesreiniger en wat wd40 voor de velgen :P
 
Ik heb zojuist 21 minuten gekeken naar een man die een Nissan GTR aan het wassen is. Helaas geen motor dus maar bizar rustgevend om naar te kijken :+


Wordt wel hoog tijd dat ik dit jaar eens de adviezen in dit topic ga opvolgen. Ik poets 'm met mooi weer vaak maar echt goed bezig ben ik niet met maar 1 emmer met allesreiniger en wat wd40 voor de velgen :P

Je gaat toch niet je auto of motor met allesreiniger of afwasmiddel wassen? :? :/ :N :Z
Dan kun je hem beter zelfs NIET wassen, omdat deze middelen de componenten in je lak uitdrogen. Waardoor je lak juist beschadigd :')
Haal liever voor 5 Euro een fles Turtle-shampoo met was zodat je lak in ieder geval beter behandeld als met een wasmiddel...
Het hoeft niet met de duurste middeltjes, maar een beetje wax mag toch wel.
 
Je gaat toch niet je auto of motor met allesreiniger of afwasmiddel wassen? :? :/ :N :Z
Dan kun je hem beter zelfs NIET wassen, omdat deze middelen de componenten in je lak uitdrogen. Waardoor je lak juist beschadigd :')
Haal liever voor 5 Euro een fles Turtle-shampoo met was zodat je lak in ieder geval beter behandeld als met een wasmiddel...
Het hoeft niet met de duurste middeltjes, maar een beetje wax mag toch wel.

Precies mijn probleem ermee :+ staat op m'n lijstje hoor maar vergeet het telkens mee te nemen.
 
Anders gewoon online kopen!
Even rondgekeken, huidige budget laat spul van carclean.nl bijv. niet toe, dus ik begin maar met het zooitje van de Action in huis halen (las dat de shampoo nog best goed is). Lijkt me in ieder geval een veel beter begin dan hoe ik m'n motor tot nu toe behandeld heb met poetsen.

Wat is jullie mening over bandenglans op de zijkant van de band? Vind het er mooi uitzien, maar is het slecht voor de band of trekt het in en maakt het glad? Is dit een risicofactor voor iemand met schaamranden? :+
 
Ik ben ook een zeer grote shopper op Carclean en adviseer zeker niet de middelen die hierboven genoemd zijn. Maar laten we eerlijk zijn, heb je wel eens schade gezien door bepaalde (goedkope) middelen? Iedereen zegt altijd wel van schadelijk, uitdroging etc. maar ik heb het in al die poetsjaren nog nooit echt zelf gezien...

Bandenglans op de auto gebruiken, niet bij de motor.
 
Ik heb al schade gezien van goedkope veel te agressieve middelen. En nee daar wordt je als detailer niet vrolijk van ;)

Ik zelf koop bijna alles zowel zakelijk als privé bij WaxWorld en weet uit ervaring dat je met een klein budget best wat kunt kopen.
Begin met een goede washandschoen en shampoo. Daarna langzaamaan uitbreiden.

Maar als je echt voor het volledige pakket wilt gaan kan het inderdaad best wel eens prijzig gaan worden ;).
 
~Bandenglans op de auto gebruiken, NIET bij motorbanden.~[/quote]

Gewoon een redelijke shampoo al of niet gecombineerd kost maar een paar tientjes,
ga je daarnaast nog plasticshine/trim, buffs, klei, was en coatings bestellen dan loopt de rekening al rap op _O-
 
Ik ben ook zo begonnen :$ :$ :$

Ik ook, maar dat is gelukkig verleden tijd :Y als je al ziet hoeveel schade je na een paar poetsbeurten kunt doen. En het is uiteindelijk zo simpel als een microvezel washandschoen met de juiste shampoo, gevolgd door een goede wax. De meeste van ons rijden 5 a 6 maanden per jaar, dus met 2 a 3 keer in de wax zetten ben je al een heel eind, en daarvoor ben je al voor minder dan 5 tientjes klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook, maar dat is gelukkig verleden tijd :Y als je al ziet hoeveel schade je na een paar poetsbeurten kunt doen. En het is uiteindelijk zo simpel als een microvezel washandschoen met de juiste shampoo, gevolgd door een goede wax. De meeste van ons rijden 5 a 6 maanden per jaar, dus met 2 a 3 keer in de wax zetten ben je al een heel eind, en daarvoor ben je al voor minder dan 5 tientjes klaar.

Ja klopt, het is best gemakkelijk, maar je moet maar net weten waar je het juiste spul kunt halen ;)
Gelukkig hier vlakbij ook n zaakje waar ik de basis als een washandschoen en velgenborstel kan scoren (moet ik nog steeds eens halen die borstel nu ik een auto met velgen heb _O- )

Hopelijk over niet al te lange tijd samen met een fervent poetser mijn nieuwe auto flink onder handen nemen, steenslag vullen, polijsten, ik twijfel nog over n glas coating, waxen, interieur reinigen en de motorruimte opfrissen. Moet ie helemaal mooi zijn! :9 8-)
 
Als je de keuze hebt voor een glasscoating. Altijd doen.

Afgelopen week weer mee mogen maken waarom het zo geweldig mooi spul is.

Situatie: motor is een buitenslaper.
Zat helemaal onder de rotzooi onder andere ook vogelpoep.
Eerst goed afgespoeld, gefoamed en daarna gewassen. Zonder enige moeite was de motor weer blinkend schoon :]
 
Als je de keuze hebt voor een glasscoating. Altijd doen.

Afgelopen week weer mee mogen maken waarom het zo geweldig mooi spul is.

Situatie: motor is een buitenslaper.
Zat helemaal onder de rotzooi onder andere ook vogelpoep.
Eerst goed afgespoeld, gefoamed en daarna gewassen. Zonder enige moeite was de motor weer blinkend schoon :]

:^

En als je dan ziet dat een goede glascoating 1,5-2 jaar blijft zitten, is dat zo terugverdiend.
 
Ik heb die van mij gister ook even een wasbeurtje gegeven. Was eigenlijk niet van plan om de achtervelg mee te pakken omdat binnenkort er toch een andere band op komt en ik dan overal veel makkelijker bij kan.

Nadat ik klaar was en hij weer helemaal mooi was kon ik het toch niet laten om even snel de achtervelg mee te pakken, heb bij de laatste keer poetsen de achtervelg in een normale wax gezet (dus niet speciale voor velgen) en de velg was echt veel sneller schoon dan ik anders gewend was.

Dus voor de mensen die met lampenolie/WD-40 zitten te "klooien" gewoon in de wax zetten en de volgende keer met wassen even met de washandschoen er door en hij is weer schoon *D
 
Ik heb die van mij gister ook even een wasbeurtje gegeven. Was eigenlijk niet van plan om de achtervelg mee te pakken omdat binnenkort er toch een andere band op komt en ik dan overal veel makkelijker bij kan.

Nadat ik klaar was en hij weer helemaal mooi was kon ik het toch niet laten om even snel de achtervelg mee te pakken, heb bij de laatste keer poetsen de achtervelg in een normale wax gezet (dus niet speciale voor velgen) en de velg was echt veel sneller schoon dan ik anders gewend was.

Dus voor de mensen die met lampenolie/WD-40 zitten te "klooien" gewoon in de wax zetten en de volgende keer met wassen even met de washandschoen er door en hij is weer schoon *D

:^ hear hear!

En wederom; of een glascoating, die blijft nog langer zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan