Vanavond kwam ik op mijn "in aanbouw zijnde" GSXR SF van Breda naar Eindhoven vliegen en stonden de wouten net na Tilburg geniepig in de kant te kijken.
Ik zoef voorbij en heb nooit iets gezien.
Tot dat ik twee motoren mij zie naderen in mijn spiegel.
Ik ga met een gangetje van 150 - 155, draai de kraan dicht en duik achter een Opeltje corsa en vervolg met een snelheid van 120 km/u.
Ik zie de motoren niet meer, ze zaten dus in mijn dooie hoek.
Dit spel duurt ongeveer een minuutje totdat ik een politiemotor langzaam voorbij zie gaan en mij wenken om te volgen.
Wij naar een parkeerplaats alwaar de agent in kwestie toch ietwat verbaasd mij verteld dat ie aan het geluid van mijn motor zou zweren dat ik veel harder dan 120 zou hebben gereden.
Ik antwoord dat dat waarschijnlijk dus toch niet zo was, bovendien meet je de snelheid van een motor met een km teller en niet met een dB meter.
Ze hadden geen meting kunnen uitvoeren omdat ik ze te vroeg doorhad, "De smiechten!"
Na nog wat gebrabbel en gezever van die wouten zegt de agent dat ik geluk heb dat ie geen dB meting gaat doen want met een te luide uitlaat kan je kenteken in beslag worden genomen waarna de motor moet worden herkeurd door de R.D.W.
Jullie weten wel dat spook wat overal roet in het eten tracht te gooien.
IS DIT WAAR.
Kan de politie bij een te luide uitlaat je kenteken vorderen en moet je 'm dan opnieuw laten keuren.
En..... keuren ze dan de hele motor of alleen de uitlaat?
Oja, ze begonnen ook nog te zeiken over twee verschillende banden (Tja een voorband en een achterband) mag wel maar ja ik zou het niet doen zei ie (bridgestone voor en een Avon achter) en ik moest ook een rechter spiegel hebben.
Alleen links was niet voldoende, vroeger wel maar nu niet meer.
Wat is nu waar, want met een SF kun je dus gigantisch in de problemen komen met een luide blèrpijp...................
Groetsels
Boevemens
GSXR 1100 (W)
XS 650
Ik zoef voorbij en heb nooit iets gezien.
Tot dat ik twee motoren mij zie naderen in mijn spiegel.
Ik ga met een gangetje van 150 - 155, draai de kraan dicht en duik achter een Opeltje corsa en vervolg met een snelheid van 120 km/u.
Ik zie de motoren niet meer, ze zaten dus in mijn dooie hoek.
Dit spel duurt ongeveer een minuutje totdat ik een politiemotor langzaam voorbij zie gaan en mij wenken om te volgen.
Wij naar een parkeerplaats alwaar de agent in kwestie toch ietwat verbaasd mij verteld dat ie aan het geluid van mijn motor zou zweren dat ik veel harder dan 120 zou hebben gereden.
Ik antwoord dat dat waarschijnlijk dus toch niet zo was, bovendien meet je de snelheid van een motor met een km teller en niet met een dB meter.
Ze hadden geen meting kunnen uitvoeren omdat ik ze te vroeg doorhad, "De smiechten!"
Na nog wat gebrabbel en gezever van die wouten zegt de agent dat ik geluk heb dat ie geen dB meting gaat doen want met een te luide uitlaat kan je kenteken in beslag worden genomen waarna de motor moet worden herkeurd door de R.D.W.
Jullie weten wel dat spook wat overal roet in het eten tracht te gooien.
IS DIT WAAR.
Kan de politie bij een te luide uitlaat je kenteken vorderen en moet je 'm dan opnieuw laten keuren.
En..... keuren ze dan de hele motor of alleen de uitlaat?
Oja, ze begonnen ook nog te zeiken over twee verschillende banden (Tja een voorband en een achterband) mag wel maar ja ik zou het niet doen zei ie (bridgestone voor en een Avon achter) en ik moest ook een rechter spiegel hebben.
Alleen links was niet voldoende, vroeger wel maar nu niet meer.
Wat is nu waar, want met een SF kun je dus gigantisch in de problemen komen met een luide blèrpijp...................
Groetsels
Boevemens
GSXR 1100 (W)
XS 650
en wat een gezwets over die banden,wat zij je heb je gister niet gewipt ofzo omdat je zo loopt te rattelen?

: de regelgeving wordt, niet met terugwerkende kracht steeds strenger voor jongere fietsen. idd: in 1975 wàs er nog geen E-keur, dus waar haal ik zo'n demper vandaan voor mijn cb-tje?
....nu is het zékers mooi weer...

....dan kom je onderstaande tekst tegen...