• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Politiecontrole - uitlaatperikelen

Boevemens

geblokkeerd account
Lid geworden
11 aug 2005
Waarderingsscore
0
Vanavond kwam ik op mijn "in aanbouw zijnde" GSXR SF van Breda naar Eindhoven vliegen en stonden de wouten net na Tilburg geniepig in de kant te kijken.

Ik zoef voorbij en heb nooit iets gezien.
Tot dat ik twee motoren mij zie naderen in mijn spiegel.

Ik ga met een gangetje van 150 - 155, draai de kraan dicht en duik achter een Opeltje corsa en vervolg met een snelheid van 120 km/u.

Ik zie de motoren niet meer, ze zaten dus in mijn dooie hoek.

Dit spel duurt ongeveer een minuutje totdat ik een politiemotor langzaam voorbij zie gaan en mij wenken om te volgen.

Wij naar een parkeerplaats alwaar de agent in kwestie toch ietwat verbaasd mij verteld dat ie aan het geluid van mijn motor zou zweren dat ik veel harder dan 120 zou hebben gereden.
Ik antwoord dat dat waarschijnlijk dus toch niet zo was, bovendien meet je de snelheid van een motor met een km teller en niet met een dB meter.

Ze hadden geen meting kunnen uitvoeren omdat ik ze te vroeg doorhad, "De smiechten!"

Na nog wat gebrabbel en gezever van die wouten zegt de agent dat ik geluk heb dat ie geen dB meting gaat doen want met een te luide uitlaat kan je kenteken in beslag worden genomen waarna de motor moet worden herkeurd door de R.D.W.
Jullie weten wel dat spook wat overal roet in het eten tracht te gooien.

IS DIT WAAR.

Kan de politie bij een te luide uitlaat je kenteken vorderen en moet je 'm dan opnieuw laten keuren.
En..... keuren ze dan de hele motor of alleen de uitlaat?

Oja, ze begonnen ook nog te zeiken over twee verschillende banden (Tja een voorband en een achterband) mag wel maar ja ik zou het niet doen zei ie (bridgestone voor en een Avon achter) en ik moest ook een rechter spiegel hebben.
Alleen links was niet voldoende, vroeger wel maar nu niet meer.

Wat is nu waar, want met een SF kun je dus gigantisch in de problemen komen met een luide blèrpijp...................

Groetsels

Boevemens
GSXR 1100 (W)
XS 650

In principe zou je door een bler pijp je kenteken kwijt kunnen raken, die kan je dan vaak weer komen ophalen door met je motor naar politie buro te gaan met een normale uitlaat er op...

Maar ja het blijft illegaal he :(

Hoewel in Nederland wordt er meestal niet zo op gelet..

Tja, ik zou zeggen gebruik "zoeken" eens..

Ik heb het hele verhaal al eens getypt, komt hierop neer:
Ja, ze kunnen je papieren vorderen, vaak krijg je dan een kans om met de motor op het bureau te komen....
Als je dit niet doet zullen op een gegeven moment je papieren worden opgestuurd naar de RDW en vernietigd, dit betekend herkeuren..

Een vriendin van me heeft het hele verhaal meegemaakt, welkom in nederland :(

Ik denk dat ik netjes een demper met E-keur ga monteren op mijn fighter, dan maar met een Db killer erbij...

wat een tiring honden ook he :Y en wat een gezwets over die banden,wat zij je heb je gister niet gewipt ofzo omdat je zo loopt te rattelen? })

heb ook maar een spiegel en ben echt niet van plan om er 2 op te gaan doen,en wat betreft mijn gp dempertje,denk dat ik hem alleen monteer als de buurman in zijn tuin aan het relaxen is 8-)

Dit item wordt steeds meer actueler,.....ze zoeken het gewoon op...EU-regel-nichten...
Ik weet alleen niet hoe ze dit willen oppakken bij de oudere motoren,...
ik kan op zowel de orginele als vervangende uilaten van m'n brikkie's, géén keurmerk ontdekken.....

verplichting spiegels en knipperlichten is zoiezo afhankelijk van de datum 1e ingebruik name :?

Volgens mij hoef ik met mijn 92ér helemaal geen spiegels te hebben, knipperlichten ook niet..... :?

Hoe het allemaal ook zit, het is mooi K*T dat ze aan het controleren zijn...

Dit item wordt steeds meer actueler,.....ze zoeken het gewoon op...EU-regel-nichten...
Ik weet alleen niet hoe ze dit willen oppakken bij de oudere motoren,...
ik kan op zowel de orginele als vervangende uilaten van m'n brikkie's, géén keurmerk ontdekken.....

brikken roeleren :} : de regelgeving wordt, niet met terugwerkende kracht steeds strenger voor jongere fietsen. idd: in 1975 wàs er nog geen E-keur, dus waar haal ik zo'n demper vandaan voor mijn cb-tje?

Gixxer Fighter,

Knipperlichten zijn volgens mij verplicht voor motoren vanaf 1980 of zo.

In ieder geval is mijn oude Yam XS1100 uit 1979 indertijd goedgekeurd ZONDER knipperlichten.
Ik weet met 100% zekerheid te stellen dat zeker vanaf 1982 knipperlichten verplicht zijn.

Houdt goed in de gaten dat, als er knipperlichten op je oude barrel zijn gemonteerd dat ze ook moeten functioneren. Doen ze dat niet dan wordt je brik alsnog afgekeurd :(

Groetsels

Boevemens
GSXR SF in wording met LASER Blèrpiep :z
XS650 '79

brikken roeleren :} : de regelgeving wordt, niet met terugwerkende kracht steeds strenger voor jongere fietsen. idd: in 1975 wàs er nog geen E-keur, dus waar haal ik zo'n demper vandaan voor mijn cb-tje?

.....donders.... *O* ....nu is het zékers mooi weer...
maar nu wil ik dat 'zwart-op-wit' hebben,....en ook in het ausländish,...zodat ze dáár ook niets te zeiken kunnen hebben als ik daar de 'bossen' ff in de smoke zet....

Gixxer Fighter,

Knipperlichten zijn volgens mij verplicht voor motoren vanaf 1980 of zo.

In ieder geval is mijn oude Yam XS1100 uit 1979 indertijd goedgekeurd ZONDER knipperlichten.
Ik weet met 100% zekerheid te stellen dat zeker vanaf 1982 knipperlichten verplicht zijn.

Houdt goed in de gaten dat, als er knipperlichten op je oude barrel zijn gemonteerd dat ze ook moeten functioneren. Doen ze dat niet dan wordt je brik alsnog afgekeurd :(

Groetsels

Boevemens
GSXR SF in wording met LASER Blèrpiep :z
XS650 '79

Volgens mij zijn knippers niet verplicht en mag je zelfs/ook gewoon je hand uitsteken...

Hoe zit het anders met alle off-roads zonder knippers?

Voor de keuring moeten ze er volgensmij wel op, op de weg maakt het niet uit, zolang je maar richting aan geeft (dmv hand of voet)

Volgens mij zijn knippers niet verplicht en mag je zelfs/ook gewoon je hand uitsteken...

die komen zo uit de fabriek met typegoedkeuring zonder knippers...

het trieste volk heeft gewoon niks beters te doen, zelf eergisternacht heel end achtervolgt tot aan de voordeur aan toe, vanacht langs de kant gezet met de vraag van mijn kant uit waar ze nou eigenlijk helemaal mee bezig waren. hoop dom gelul maar konden me geen enkele bon schrijven, triest volk die agentjes.

helemaal mee eens, we kwamen in amsterdam aanlopen bij de auto. parkeerticket had nog 5 min. te gaan (dit wisten we zelf ook) en ze stonden daar gewoon leuk te wachten met de bon al in hun hand.

toen hebben we ook gevraagt waar dat op sloeg, maar normaal gedaan tegen ze want anders heb je 50 euro boeten wegens beledigen ambtenaren functie :r :r

groeten steven :)

Tja ze kunnen je zo bekeuren wegens belediging van een ambtenaar in functie.

Ze moeten de zaken bij de overheid eens naar waarde weten te schatten.

Verander de wet en bekeur dan wegens de belediging van een BOERELUL in functie.
Kijk dat is nog eens wat.

Ik kan wel een boek schrijven over de man met de pet.
4 jaar werk op Stratumseind te eindhoven in een bar maakt vele verhalen los.
Zeikerds zijn het. En dat te weten dat ik ooit nog les heb gegeven in Amsterdam bij Bureau Opleiding in de Saphatistraat (oid.).

Ennnn........ NATUURLIJK zijn er ook dienders bij die wel OK zijn. Laten we dat AUB niet vergeten. Gasten die hard werken, niet lullig doen, menselijk zijn en niet simpel boetes schrijven voor de promotie. OOK die zijn er......

Maar waarom kom ik die zo weinig tegen???? :?

Jaja die pet past ons allemaal of zoals een (vrouwelijke) kennis van me zei:
Die knuppel past ons allemaal.

Groetsels
Boevemens
Gixxer met lekker veul lawaai
XS met niets orgineels

Naast vorige info, ben ik verder gaan 'sherlocken' en vond deze site
---> klikt..
klik daarna op de onderste html-link...
Document nummer=31992L0061,

En als je dit verhaal dan kopieerd naar bijv. word-doc., en je leest het ff door,..... ;) ....dan kom je onderstaande tekst tegen...
HOOFDSTUK V Slotbepalingen
Artikel 18
De Lid-Staten doen uiterlijk op 1 januari 1994 de nodige wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in werking treden om aan deze richtlijn te voldoen. Zij stellen de Commissie onverwijld van de genomen maatregelen in kennis.
Wanneer de Lid-Staten deze bepalingen aannemen, wordt in die bepalingen naar de onderhavige richtlijn verwezen of wordt hiernaar verwezen bij de officiële bekendmaking van die bepalingen. De regels voor deze verwijzing worden vastgesteld door de Lid-Staten.
Artikel 19
Deze richtlijn is gericht tot de Lid-Staten.
Gedaan te Luxemburg, 30 juni 1992.
Voor de Raad
De Voorzitter
Arlindo MARQUES CUNHA

Dus als moi het goed begrijpt, dan is een ZZR1100 uit 1990, vrij van enige vervolging, als het gaat om een vervangingspijp zonder keurmerk.... *O*

Laatst bewerkt:

blijf het zeggen een Fighter moet je horen 8-)

heb ooit een '86 1000RX laten keuren zonder kuip :Y moet tegenwoordig met kuip dacht ik...was ergens in de vorige eeuw...maar er moesten wel knippers op...dat snap ik nog omdat ze er achter standaart in zaten...en een hele stille uitlaat,dus helemaal volgepropt...hij liep echt niet meer lekker.
in de bus gezet van een kennis en die heeft hem toen naar het keurings station gebracht...goedgekeurd :Y toen kon dat nog....

zal nu niet meer gaan...

Laatst bewerkt:
PFFFF, ik geloof dat ik mijn GSX-Fighter maar in de garage laat staan....
Als ik wordt gepakt met die Laser, en ze nemen m'n kenteken in, is 't einde oefening, en kan ik een andere bouwen, met een ander kenteken.... B|

SoeF! (met stront-origineel hoofdframe en blok.... punt...)

PFFFF, ik geloof dat ik mijn GSX-Fighter maar in de garage laat staan....
Als ik wordt gepakt met die Laser, en ze nemen m'n kenteken in, is 't einde oefening, en kan ik een andere bouwen, met een ander kenteken.... B|

SoeF! (met stront-origineel hoofdframe en blok.... punt...)

Gaat mij net zo, enige volledig orginele is het motorblok en het hoofdframe...

We zien het wel, als ze m'n kenteken innemen moet ik maar een zelfbouw frame maken/bij elkaar sparen... :+

Je moet je niet te druk maken. Je bent niet zomaar je kenteken "kwijt". Is je uitlaat te luid dan trek je de aandacht. Je kenteken word niet "vernietigd". Je moet alleen zorgen dat permanente voertuigeisen goed zijn. Claxon, richtingaanwijzers. Twee spiegeltjes enz.

Je moet je niet te druk maken. Je bent niet zomaar je kenteken "kwijt". Is je uitlaat te luid dan trek je de aandacht. Je kenteken word niet "vernietigd". Je moet alleen zorgen dat permanente voertuigeisen goed zijn. Claxon, richtingaanwijzers. Twee spiegeltjes enz.

En wat je nu zegt is dus BS.

Men kan bij een te hard uitlaat geluid, gemeten dus...
je papieren innemen, vervolgens heb je 4 weken de tijd om met de motor langs te komen met een goedgekeurde uitlaat erop (die dus aan de geluidsnormen voldoet)

Doe je dit niet, worden de papieren opgestuurd naar de RDW en vernietigd.
Gevolg is dus een herkeuring bij de RDW....

Richtingaanwijzers :N :N handje uitsteken mag ook....
Spiegels, afhankelijk van bouwjaar maar er ook 1 spiegel opzitten..

(Uitlaat verhaal komt (helaas) uit eigen ervaring (goede vriendin van me) heb de agent in kwestie gesproken en dit is zijn verhaal)

heb je verhaal al paar keer gelezen maar is maar net hoe hard je jezelf wil laten naaien; je bent er zelf bij...

Ik bedoelde er mee te zeggen: maak je niet bij voorbaat al te druk. Als je "gepakt"wordt voor je uitlaat moet je die uitlaat veranderen en tonen. Vernietigen van papieren gaat niet "zomaar''. Je moet voldoen aan de voertuigeisen. Das alles wat ik er mee wou zeggen. Als je dus een erg luide niet goed gekeurde uitlaat op je motor hebt zitten heb je de aandacht en kan het gevolgen hebben. Je zegt toch zelf al,...als je na 4 weken niet komt,.....

tja wat zal ik zeggen: [topic=102079]motor in beslag genomen[/topic] :( :(
als je de 2de keer gepakt word met teveel geluid nemen ze je motor permanent in beslag.

tja wat zal ik zeggen: [topic=102079]motor in beslag genomen[/topic] :( :(
als je de 2de keer gepakt word met teveel geluid nemen ze je motor permanent in beslag.

je kwam er zelf in dat topic toch ook achter dat je je een beetje makkelijk hebt laten overdonderen?

Terug
Bovenaan Onderaan