Portofoon bij Gamma

Nou ik heb ze vandaag maar weer terug gebracht, want ik kon er geen goede headset voor en de PTT knop zit OP de portofoon zelf...heb geen opties gezien dat je met een tusse stuk em aan je stuur ofzo kan doen....

dan maar ff doorspare voor een goede set :P
 
uit elkaar schroeven en met je soldeerbout gaan spelen. Je kan er vast wel een extra kabeltje aan solderen en zelf een knopje op je stuur beunen.
 
tpic_345.jpg


PMR headset PRO
Best.Nr.: 1539900001


Artikelprijs: 29.95 EUR


(PMR headset basic
Best.Nr.: 1531960004
Artikelprijs: 9.95 EUR)


www.onderdelen-struik.com


D'r staan nog meer dingen o.a. ook complete commu set voor 100 euro
 
Ja, óf je stopt gewoon bij de eerstvolgende benzinepomp om elkaar even bij te praten. Kosten: €0,-

Hehe, nee, ik denk dat ik maandag even polshoogte ga nemen :) .
 
in theorie werkt het idd maar ware het niet dat bij die gamma dingen de speaker en de mic gedraaid zitten ten opzichte van die verloopjes dus ff zelf een plugje aan solderen en dan werkt het goed...
Ik heb het setje even uitgepakt.
Best wel aardig. Helaas is de headset aansluiting niet standaard, aan de tip van de stekker zit nu de microfoon en halverwege de speaker.
Goed gezien van B12 :}
Normaal is dit precies andersom. maar dat is een verloopstekkertje stereo 3,5 mm en contra er tussen en je kunt ze dan gedraaid aansluiten, zodat elke headset werkt.
Nou ik heb ze vandaag maar weer terug gebracht, want ik kon er geen goede headset voor en de PTT knop zit OP de portofoon zelf...heb geen opties gezien dat je met een tusse stuk em aan je stuur ofzo kan doen....
dan maar ff doorspare voor een goede set :P
Silvershadow heeft ze dus veel te snel teruggebracht, want de PTT switch werkt heel netjes op de headset (én op de porto zelf ook nog bij aangesloten headset)
Er zit een PTT switch op de microfoon en die legt de microfoon aan massa.
Normaal meet je zo'n 2k weerstand en met ingedrukt knopje ongeveer 1k.
Alle mogelijkheden dus om via externe headsets de boel aan te sturen, zonder dat die op VOX aanslaat.
Ik vind het voor de prijs een complete set (incl accu's en simpele headsets).
Als je dus op de stereo 3,5 mm plug je oortelefoon en een microfoon via een PTT switch op b.v. je stuur aansluit, kun je hem al gebruiken.
Of je moet steeds het knopje in je helm bij de mic indrukken :+
Zorg dan wel voor dubbel afgeschermd snoer naar je PTT switch, want anders hoor je de ontsteking van je motor er doorheen knetteren :+
Of zet er een kastje voor (zie mijn andere post in dit topic)
 
(Afbeelding)

PMR headset PRO
Best.Nr.: 1539900001


Artikelprijs: 29.95 EUR


(PMR headset basic
Best.Nr.: 1531960004
Artikelprijs: 9.95 EUR)


www.onderdelen-struik.com


D'r staan nog meer dingen o.a. ook complete commu set voor 100 euro
Beetje spammen!
Die afgebeelde kost dus wel 29,95 en van de basic staat geen plaatje!
2 headsetjes komt dan even op 60 Euri en dan kost de gammaset ineens 100 euro
Helaas moet je dan nog steeds een verloopje maken om de headset op de Elro WT03 aan te sluiten.
Ook de headsets van struijk hebben dus een ptt switch in het snoer zitten die je dan nog steeds moet indrukken en dus niet op je stuur zit.
Bij andere headsets heb je dus wel losse PTT switches, dus eerst goed rondkijken anders koop je zo het verkeerde.
VOX aansturing op een PMR werkt iig gewoon niet op de motor.
kijk anders op louis.de daar hebben ze van die ALN441 of 456 setjes.
Als je echt goed spul wilt, koop dan Autocomm of Baehr etc.
 
rustig aan maar, jullie zaten naar headset te zoeken. En als je goed kijk staat er onder dat plaatje ook 29,95 en die van 9,95 staat eronder tussen haakjes omdat er idd geen foto van was...
 
Ik heb ook setje gekocht, met een adaptertje er bij, 1x male 3.5mm naar 1x2.5mm female in en 1x 3.5 female. Dit adaptertje is echter erg moeilijk te krijgen omdat deze 3.5 male heeft terwijl 99%van de portofoons 2.5mm gebruikt of een dubbel uitgang standaard heeft. MAar goed dit nu gereed kan ik elke headset en inbouw set ervoor gebruiken, zolang het binnen de impedantie van de mic. valt. MAar dat is gewoon setje meenemen naar de speciaal zaak, en uitproberen. Maar al met al een beetje zoeken en wat knutselen, gezond verstand en je hebt een goedkoop en redelijk goed setje bij elkaar. Werkt prima.

groet Fritz
 
rustig aan maar, jullie zaten naar headset te zoeken. En als je goed kijk staat er onder dat plaatje ook 29,95 en die van 9,95 staat eronder tussen haakjes omdat er idd geen foto van was...
Ok!
Maar nu weet je nog niet hoe die van 9,95 er uit ziet :+
Bedankt voor het zoeken iig.
Het zal binnenkort wel een stuk drukker worden op die PMR kanalen, want de setjes worden steeds goedkoper. Je hoort er dus ook al vaak kinderen mee spelen.
Het was toch ook vaak een jongensdroom een echte "Walkie Talkie"
 
Ik heb het setje even uitgepakt.
Best wel aardig. Helaas is de headset aansluiting niet standaard, aan de tip van de stekker zit nu de microfoon en halverwege de speaker.
Goed gezien van B12 :}
Normaal is dit precies andersom. maar dat is een verloopstekkertje stereo 3,5 mm en contra er tussen en je kunt ze dan gedraaid aansluiten, zodat elke headset werkt.

Wel standaard hoor, alleen andere standaard. Vrijwel alle amerikaanse PMR's zijn zo geschakeld. Europa besloot dit niet te volgen. Marktbescherming ofzo.
 
Ik zag vandaag bij de Lidl ook een intercom setje liggen.
Prijs was iets van 25 euro als ik me niet vergis.
Het formaat viel me op, ongeveer net zo groot als een bankpas of credit card.
Kwaliteit durf ik niets van te zeggen, maar verwacht niet te veel voor dat geld.
 
ff offtopic/ontopic :?

Weet iemand of je deze portofoonset ook als babyfoon kunt gebruiken?
Vrouwlief heeft de normale laten vallen :x maar om nou weer 170 eurootjes te dokken...

alvast bedankt.
 
Vox stand zit er vast wel op. En anders die bij de Gamma nog bestellen. Kan nog wel hoorde ik.
Daar zit zeker een vox stand op ook een best goeie trouwens. Niet geschikt voor motor maar wel zo in huis.
 
ff offtopic/ontopic :?

Weet iemand of je deze portofoonset ook als babyfoon kunt gebruiken?
Vrouwlief heeft de normale laten vallen :x maar om nou weer 170 eurootjes te dokken...

alvast bedankt.

Als je 1 portofoon op VOX zet, zal die alleen zenden als baby herrie maakt,
dus moet het gewoon kunnen.
Waarvoor neem je niet zo'n FM zendertje die je gewoon op je radio kunt afstemmen.
Anders past de hele wijk ineens op jullie kind :+
 
Ik heb ook setje gekocht, met een adaptertje er bij, 1x male 3.5mm naar 1x2.5mm female in en 1x 3.5 female. Dit adaptertje is echter erg moeilijk te krijgen omdat deze 3.5 male heeft terwijl 99%van de portofoons 2.5mm gebruikt of een dubbel uitgang standaard heeft. MAar goed dit nu gereed kan ik elke headset en inbouw set ervoor gebruiken, zolang het binnen de impedantie van de mic. valt. MAar dat is gewoon setje meenemen naar de speciaal zaak, en uitproberen. Maar al met al een beetje zoeken en wat knutselen, gezond verstand en je hebt een goedkoop en redelijk goed setje bij elkaar. Werkt prima.

groet Fritz


Wil je nu zeggen dat je dat setje aan de praat hebt gekregen met en aparte
PTT knop?? En als dat dat met dit setje lukt kan het ook met andere goed-
kope setjes denk ik? En welke headset heb je dan gebruikt??
 
Wil je nu zeggen dat je dat setje aan de praat hebt gekregen met en aparte
PTT knop?? En als dat dat met dit setje lukt kan het ook met andere goed-
kope setjes denk ik? En welke headset heb je dan gebruikt??
Ja dat werkt dus gewoon, kijk anders ook ff hier:
Post van damted in topic 'Portofoon bij Gamma'
want daar had ik het ook al uitgetest. :Z
Dit is natuurlijk zeker geen garantie voor andere goedkope setjes,
want sommige setjes hebben b.v. niet eens een mic. aansluiting, dus dan wordt het al erg moeilijk.
Het GAMMA setje is dus met de juiste bekabeling gewoon via een externe PTT switch te bedienen (Ook met de standaard geleverde headsetjes, want daar zit ook een PTT switch op de mic)
 
Wil je nu zeggen dat je dat setje aan de praat hebt gekregen met en aparte
PTT knop?? En als dat dat met dit setje lukt kan het ook met andere goed-
kope setjes denk ik? En welke headset heb je dan gebruikt??


Jupz heb het zo aan de praat gekregen. Ik heb zo'n inbouw setje voor intergraal helm gekocht van albrecht, weet niet precies hoe of wat het heet. €29,-
Dus uiteindelijk nog helemaal niet zo gek. Kreeg een beetje de indruk dat mensen het te snel terugbrachten. Toen heb ik op de laatste dag die porto's gekocht en ff een zoektocht ondernomen naar de juiste adapters. Ben nog al volhardend in dit soort dingen. Wil altijd dat het werkt. Geloof niet zo snel dat iets niet werkt.
 
En dit is trouwens met een ptt knop op het stuur. Superrelaxed dingetje dat je met klitteband vastzet. Let wel dat de impedantie van de mic overeenkomt. Weet zo niet wat die is maar moet je het setje ff meenemen naar de winkel voor het testen. Zijn ze bij de kleinere electrospeciaal zaken redelijk easy mee.


groet en succes
 
ff offtopic/ontopic :?

Weet iemand of je deze portofoonset ook als babyfoon kunt gebruiken?
Vrouwlief heeft de normale laten vallen :x maar om nou weer 170 eurootjes te dokken...

alvast bedankt.

Ik breng m terug, als babyfoon is waardeloos. Maar ja, ik wilde natuurlijk weer niet teveel uitgeven he. de Vox gevoeligheid is lang niet genoeg om m daarvoor te gebruiken.
 
En dit is trouwens met een ptt knop op het stuur. Superrelaxed dingetje dat je met klitteband vastzet. Let wel dat de impedantie van de mic overeenkomt. Weet zo niet wat die is maar moet je het setje ff meenemen naar de winkel voor het testen. Zijn ze bij de kleinere electrospeciaal zaken redelijk easy mee.


groet en succes

Het inbouw setje is overigens de mhs400 van albrecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan