• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Post hier al je vragen over velgen

FlybySteve

Die hard MF'er
Lid geworden
24 apr 2005
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Mijn vragen zijn als volgt:
Wat zou een nieuwe voorvelg voor een VFR uit 2002 ongeveer kosten??
Zit er verschil in de velgen van een VFR800?? Want het design is volgens mij al vanaf 1999 hetzelfde? Misschien ander materiaal?

Kan een 2dehands voorwiel krijgen voor 225,- is dit duur???

(N.B: :9 Ben namelijk bezig met een ombouw van een SV650N.. Misschien hebben jullie hem wel zien staan op de Mega- meeting Zwart uit 1999 en volledig standaard..Iewwwlll

Hoop dat ie volgende Mega-meeting af is..
Hier een paar dingetjes om een ideeetje te krijgen.. *D

De dingen die al in tha house zijn..
-VFR800 2002 Achterbrug incl, wiel en klauw.
-TL1000R Voorvork, kroonplaten, remklauwen.
-Solotail (uit Engeland JHS Racing)

nog te doen: Te veel om op te noemen.. :Z
en alle grote delen zoals achterbrug enz. Moeten ook nog in het frame gepropt worden.. Maarrr we komen er wel..

en Motorblokske gaat ook nog naar Engeland voor een PK kuurtje. :P

Hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen

Met de groeten van SVPowerrrrrrr (Steven) :] :] :]

De nieuwprijs ben ik al achter... Volgens BOR Motoren 607,20 :} Wat een ziek mega- bedrag. Wist echt niet dat velgen zo duur konden zijn.. Behalve dan van goud of carbon ofzo. :o

Dan denk ik persoonlijk dat die 225,- nog wel meevalt.

Probeer nog wel wat van de prijs af te krijgen.

Iemand trouwens ervaring met Bor motoren? Ken het verder namelijk helemaal niet.

Zo zo dit topic is wel een beetje dood he... Heeft welgeteld niemand gereageerd ;)
Ondertussen heb ik mijn velgies allang :)

Voorwiel van VTR SP1 En achterwiel VFR800 uit 2003 :P

Had eerst een VFR voorwiel maar kwam er toen achter dat daar maar max 297mm schijven op konden..

Dus velg ingeruild voor een SP1 wiel waar wel weer 320mm pannekoeken opkunnen *O*

Zie hier het resultaat van de voorvelg :]

full

[Dode link verwijderd]

Jeps *O*

Komen nog wel andere banden omheen dit zijn alleen maar banden om hem op te kunnen neerzetten
Om precies te zijn Metzeler Racetec's gebruikt

Laatst bewerkt:
Waarom gebruik je het voorwiel van een SP en een ander achterwiel :?
Het ziet er iig allemaal veelbelovend uit! :Y
Wat zijn de plannen met je motor als ik vragen mag?

Nou zoals boven al staat: Sp1 voorwiel kon wel de 320 mm schijven hebben die ik "nodig" had voor mijn TL1000R voorvork + remmen. En VFR achterwiel lijkt Met de mogelijkheid tot eenarmbrug het meest op het SP1 voorwiel

Motorblok wil ik in ieder geval compleet gereviseerd hebben en daarna +- 90Pk aan het achterwiel creëren.

Wil kijken wat ik zelf kan doen, maar ik ben helaas zeer beperkt in mijn ruimte.. en ook in mijn gereedschap.

Kennis is er genoeg alleen het schuurtje en dus ook het mooie gereedschap ontbreekt.. :N

Dus vrees dat het een klusje wordt voor iemand anders..

Wil kijken wat ik zelf kan doen, maar ik ben helaas zeer beperkt in mijn ruimte.. en ook in mijn gereedschap.

Kennis is er genoeg alleen het schuurtje en dus ook het mooie gereedschap ontbreekt.. :N

Dus vrees dat het een klusje wordt voor iemand anders..
En die drijfstangen ga je dus ook bij het bovenstaande linkje kopen
of niet?
Best leuk zo'n project,heb je er wel eens aan gedacht om
er een compleet ander blok onder dat frame te lepelen? :P

Haha ja aan gedacht maar MOET een 2 cill zijn
en het nadeel is dat als je je frame gaat aanpassen moet je je motor herkeuren... En dat brengt een hele hoop nadelen met zich mee.

Dus dat doe ik toch maar niet ;)

Die herkeuring is dan wel een struikelblok,maar je hebt wel eer van
je werk met een compleet ander blok en een SV-frame met enkelzijdige
wielophanging.
Overigens behaal je sowieso met dit project als de nodige eer :Y
Heb je overigens al een topic aangemaakt voor je project bij "Sport"?

Nope nog nie.. Moet wel ff een topic aan maken idd..
Maar of dat dan onder sport valt? Of streetfighter..
Wordt wel een naked.
Dus ja dan zou ik hem toch eerder posten onder streetfighter.
Maarja wat is wijsheid.

En ja dat keurverhaal daar heb ik echt geen zin in,
want dat gaat me zo veel extra kosten.
Want qua verlichting enz wordt het 1 groot gezeik.
Denk b.v aan knipperlichten achter:
Die doe ik nu geintergreerd in mijn achterlicht, maar dat vind de RDW echt geen goed plan hoor.

En dan kan ik gaten in mijn racekont/ solozit gaan boren omdat dat de regeltjes zijn. En ze daarna (als ie goedgekeurd is) Er weer afhalen en de kont dichtmaken enz enz.

Of wel helemaal geen zin in ;)

In dat geval zou ik hem bij de streetfighters plaatsen,
en ik denk dat je topic daar wel gaat lopen met die achterbrug
en die wielen :Y
Ga je nog meer dingen veranderen met aftermarketspulletjes?

Nou wil wel zo veel mogelijk proberen te verkomen om dingen te hebben op mijn motor die al heel veel mensen hebben. Vind het leuk om de motor zo veel mogelijk zelf te bouwen naar mijn eigen idee. :9
En dus een motor neer te zetten die zich toch zal onderscheiden van de massa.

Maarja daar zal uiteindelijk iedereen naar streven die zelf een motor bij elkaar knutselt of zelfs helemaal zelf bouwt.

Hoop alleen niet dat iets wat jij dan op je motor hebt gebouwd een of andere rage wordt :)

Maar er komt b.v ook geen kuipje op en alleen een aangepast koplamp van een GSXR1000K4.

En als ik dit neerzet ben ik alweer bang dat andere mensen denken: Hee das een vet idee dat ga ik ook doen!!! |( |(

Maar komt allemaal vast wel goed! Ga in ieder geval dit weekend even een eigen topic maken. Kunnen we daar verder lullen over de SV. (want stiekem is het al een tijdje off-topic) ;)

Wat heb jij eigenlijk voor een motor?

Terug
Bovenaan Onderaan