Mijn rs is de laatste tijd nogal een probleem, zoals jullie op het forum wel hebben gemerkt. met behulp van iedereen heb ik mijn problemen kunnen lokaliseren en oplossen. er rest me nog 1.
mijn uitlaat was nogal vet, en de motor liep slecht. dit deed me aan mijn brommertijd herinneren (nieuwe "snelle" uitlaat en oefenen met verschillende sproeiers) wat bij een onjuiste samenstelling een ontzettend vette zooi opleverde. maar de uitlaat op mijn rs is niet vervangen, vandaar de valve.
ik heb het beschermkapje naar achteren getrokken waardoor het open stukje van de valve (waar je de kabel kan zien) zichtbaar werd, deze stond naar boven gericht (is dit juist?)
als ik de motor start, beweegt de kabel niet. bij 2,5 k gaat hij niet dicht en bij 8k niet open. in welke stand hij nu staat weet ik niet. omdat ie er nog niet is uitgeweest.
ik zal hem er morgen uithalen, nu wil ik graag weten welke kant boven hoort te zitten, is dat inderdaad de kant met de opening?
en hoe krijg ik die koolstoftroep er fatsoenlijk van af?
mijn uitlaat was nogal vet, en de motor liep slecht. dit deed me aan mijn brommertijd herinneren (nieuwe "snelle" uitlaat en oefenen met verschillende sproeiers) wat bij een onjuiste samenstelling een ontzettend vette zooi opleverde. maar de uitlaat op mijn rs is niet vervangen, vandaar de valve.
ik heb het beschermkapje naar achteren getrokken waardoor het open stukje van de valve (waar je de kabel kan zien) zichtbaar werd, deze stond naar boven gericht (is dit juist?)
als ik de motor start, beweegt de kabel niet. bij 2,5 k gaat hij niet dicht en bij 8k niet open. in welke stand hij nu staat weet ik niet. omdat ie er nog niet is uitgeweest.
ik zal hem er morgen uithalen, nu wil ik graag weten welke kant boven hoort te zitten, is dat inderdaad de kant met de opening?
en hoe krijg ik die koolstoftroep er fatsoenlijk van af?

Wat voorn type is het? Met elektromagneet (spoel/solenoide) ook wel RAVE genoemd? Is het een schuifje wat opengaat of met andere woorden hoort open te gaan bij bepaald toerental? Er zijn types waarbij de RAVE (die dus valve op trekt of dicht gooit) wordt aangestuurd door een CDI unit (meestal achter onder de budy). Waarschijnlijk hangt gewoon je RAVE los daar kom je namelijk nauwelijks bij en niemand heeft zin om die aan te draaien
Dusja je kunt kiezen. Lenige vingers en geduld zijn gewenst