Naar aanleiding van de tip van Syhoro is het probleem opgelost! Iedereen bedankt voor het meedenken, Syhoro: Kudo's voor jouw
Daar drink ik op
Ik moet ook Hanzup bedanken voor zijn inzet tijdens het installeren.
Oplossing: Vanaf de speedsensor loopt een kabel onder de tank door. Ik heb bij daglicht de tank omhoog gehaald, hoefde niet eraf, er was genoeg ruimte om te zien en werken bij het omhoog zetten ervan. Voor de niet-kenners, de benzinetank van de GSX-R kan je omhoog scharnieren, net als een kofferbak.
Onder de tank, zag ik dat in de kabel van de speedsensor 3 draadjes lopen, allen zwart danwel donker van kleur. Deze kabel loopt over in een soort stekkerverbinding met een andere kabel. In deze andere kabel lopen ook 3 draadjes, waaronder een roze draad. Deze roze draad heb ik verbonden met de gele draad die naar speedsensorklem in de pro-oiler zit.
Vervolgens de boel opgestart. Zat ontzettend veel EMI erop, maar dat kwam omdat de negatieve kabel rechtstreeks verbonden was met de accu. Deze vervolgens verbonden met het chassis en probleem met interferentie was opgelost. Alles werkte hierna zoals het behoort te werken!
Ik wacht een reactie van Syhoro af, misschien geeft hij ons nog een geniale tip. Hierna zal ik een slotje op dit topic verzoeken.