Pro-Oiler Kettingsmeersysteem Tips en Tricks

MotoX

Die hard MF'er
16 aug 2003
571
16
's Hertogenbosch
Hoewel zeer geavanceerd en doordacht, komt de Pro-Oiler met een vrij complexe handleiding in het Engels.
En als je een motor koopt waar al een PO op zit, of je koopt zo'n ding tweedehands, zit er vaak geen gebruiksaanwijzing bij.

Daarom deze topic met naslagwerken en handige installatie of gebruiks tips.

Met bijvoorbeeld de volgende App (ja ik noem het maar zo) kun je zien hoe de controller werkt, met uitleg in het Nederlands. (wél van de laatste versie trouwens)
 
Is wel handig om te oefenen, dat appje. Als je geen PO hebt of geen ervaring mee, is het wel abracadabra en kan ik het :? gezichtje van Bolletje voorstellen. Ik wist niet van deze app, dus bedankt. Scheelt weer aan en uitzetten van het contact om de PO in te stellen, kan ik eerst hierop oefenen.

De gebruiksaanwijzing is trouwens op de engelse site, www.pro-oiler.net/download , te downloaden.
 
Laatst bewerkt:
en als je nu echt 2 linkerhanden hebt, zijn er dan adresjes waar je deze naast kopen tegelijk kan laten installeren ? (op toekomstige nieuwe nog uit te kiezen motor (zonder cardan ;) ) )

Ooit een keer " ergens" in de buurt van rotterdam geweest voor installatie op mijn hornet, weet echter niet meer waar (was schuurtje bij woonhuis)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je dat ding koopt, en een berichtje plaatst in Techniek, je binnen no time iemand vind die in ruil voor een kopje koffie dat ding er even onder knutselt!

Als je in de buurt van Deventer bent wil ik het ook wel voor je doen.
 
Ik denk dat als je dat ding koopt, en een berichtje plaatst in Techniek, je binnen no time iemand vind die in ruil voor een kopje koffie dat ding er even onder knutselt!

Als je in de buurt van Deventer bent wil ik het ook wel voor je doen.
Zwolle O-) Dus zolang jij geen eagles fan bent met haatgevoelens richting Zwolle ... :P

Het is wel voor in de toekomst, moet eerst nog mijn nieuwe motor uitkiezen ......
 
Als ik al een ploeg zou moeten kiezen is het ADO, maar eerlijk gezegd kan voetbal me zeer weinig interesseren. ;)

Laat maar weten als het zover is, roggelen we dat even!

[offtopic] vorige zomer kwam ik een keer terug van het terras en toen zat er een eagles sticker op m'n motor.
Lekker laten zitten dacht ik, toen een keer in Zwolle wezen stappen.
Kom ik bij de motor, eagles sticker weg! Nouja, liever een sticker weg dan de motor in de fik
! [/offtopic]
 
Laatst bewerkt:
en als je nu echt 2 linkerhanden hebt, zijn er dan adresjes waar je deze naast kopen tegelijk kan laten installeren ? (op toekomstige nieuwe nog uit te kiezen motor (zonder cardan ;) ) )

Ooit een keer " ergens" in de buurt van rotterdam geweest voor installatie op mijn hornet, weet echter niet meer waar (was schuurtje bij woonhuis)

Vlgs mij was dat Van Dijk Motortechniek,
Maar is die niet inmiddels met pensioen?

Meeste motorzaken rekenen toch al snel 2 uurtjes.
Maar ja, dat is natuurlijk ook omdat ze eerst de eerste monteur door de omvangrijke Engelstalige gebruiksaanwijzing moeten laten lezen.
Waar staat die Nederlandse gebruiksaanwijzing?
 
Mooi ding zo'n Pro Oiler. Zit ook op mijn CB1300. Toen ik in 2009 op reis ging heb ik voor de start het reservoir gevuld. Tijdens de gehele reis heb ik alleen af en toe even gekeken, maar niets gedaan. En toen ik na een rondje End-to-End (via de Ierse kusten) weer thuis kwam, zat de ketting nog lekker in de olie. Reservoir was wel bijna leeg. Omdat het een dunne olie is, krijg ik het teveel aan olie ook heel gemakkelijk van de velg. Spuit er even wat Dasty op en voor ik de waterslang heb uitgerold is de meeste viezigheid er al af. Even afspuiten en wiel schoon en dan is mijn bandenboer ook blij. Geen vette velg en geen smerige handen.
 
Zwolle O-) Dus zolang jij geen eagles fan bent met haatgevoelens richting Zwolle ... :P

Het is wel voor in de toekomst, moet eerst nog mijn nieuwe motor uitkiezen ......

Hey Ted,

Ik heb mijne afgelopen zomer gedaan. ik kwam er zelf niet uit, en ben gaan mailen met pro oiler. Hij bood uiteindelijk aan om het voor mij te doen, gewoon bij hem thuis. Uiteindelijk hebben we samen dat ding ingebouwd, en met succes.
Stukje goede service van pro oiler.

Een tip voor als je er niet uit komt.
 
Hey Ted,

Ik heb mijne afgelopen zomer gedaan. ik kwam er zelf niet uit, en ben gaan mailen met pro oiler. Hij bood uiteindelijk aan om het voor mij te doen, gewoon bij hem thuis. Uiteindelijk hebben we samen dat ding ingebouwd, en met succes.
Stukje goede service van pro oiler.

Een tip voor als je er niet uit komt.
thanks voor de tip, maar "gewoon bij hem thuis" , over welke woonplaats/regio hebben we het dan ?

Oeps, als je bij Pablo zelf in Mortsel geweest bent '(

"Oprichter Pro-Oiler Pablo Crofts verongelukt."


Aangezien hij zo'n dikke vinger in de pap had, vraag ik me af of de pro oiler nu niet van het toneel verdwijnt ????
 
Laatst bewerkt:
thanks voor de tip, maar "gewoon bij hem thuis" , over welke woonplaats/regio hebben we het dan ?

Oeps, als je bij Pablo zelf in Mortsel geweest bent '(

"Oprichter Pro-Oiler Pablo Crofts verongelukt."


Aangezien hij zo'n dikke vinger in de pap had, vraag ik me af of de pro oiler nu niet van het toneel verdwijnt ????

Ja de oprichter woonde in Antwerpen, maar er is ook een Nederlandse vertegenwoordiging
Die heeft nu dus alle leveringen en garanties overgenomen.
Ben vorige week langsgeweest in Rijkevoort (Noord Brabant) en prima geholpen bij de installatie op mijn Fazer.

Ze vertelden dat er gezocht werd naar een nieuw bedrijfpand trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan