Probleem GSXR1000 K6, houdt in

mikey1883

Die hard MF'er
24 jun 2010
366
0
Den Haag
Hallo mf'ers,

Na vannacht even gas te hebben gegeven op de snelweg, tot 260km/h, merkte ik bij het eerstvolgende stoplicht dat mijn motor niet lekker meer wegtrok. Beetje het gevoel alsof je tegengehouden word zeg maar.

Ook klinkt hij anders, wat meer twee cilinderachtig ipv het felle geluid wat ie normaal heeft.

Ik heb het gevoel dat ie iets van druk verliest ofzo maar heb er weinig verstand van.
Heeft iemand een idee wat er gebeurd kan zijn?

Mvg Mike
 
Lijkt erop dat niet alle cilinders mee doen. Kun je vrij simpel controleren door te voelen (voorzichtig!!!) aan de uitlaatbuizen, als er eentje koud is weet je genoeg. Mogelijke oorzaak zou een verbranden klep kunnen zijn, maar het kan ook iets onnozels als een kapotte bougie zijn.
 
Ik zal hem morgen even warm laten draaien stationair. Dan loopt ie overigens prima zonder stotteren of iets.. Wil er eigenlijk niet echt mee gaan rijden als ik mn vinger nog niet op het probleem heb kunnen leggen.

Bedankt voor de hele snelle reactie trouwens!

Overige ideeën zijn nog welkom!

Mvg Mike
 
Mijn K5 heeft ook een tijdje ingehouden bij volgas, alsof het vermogen niet meer lekker eruit kwam.
Bij lage belasting was er nix aan de hand, ook niet op hoge toeren. Alleen bij volgas hield hij in.
Na lang lang zoeken heb ik ik hem weggebracht naar en specialist. Deze heeft ook lang gezocht wat in een pittige rekenig resulteerde :( .
Uiteindelijk bleek de uitlaat verstopt te zitten......

full

full


Dit is trouwens niet aan de buitenkant te zien ook niet als je de uitlaat eraf haalt.

Schijnt een bekend probleem te zijn.
 
Bij mij is het juist bij lage belasting, tenminste ik heb erna niet meer hard gereden.. Maar op de snelweg heb ik niks gemerkt. Maargoed ik zal even in de uitlaat kijken/porren of er niks inzit! Kleine moeite.. Heb nl ook die uitlaat er nog onder hangen.

Bedankt voor je reactie!

Mvg Michael
 
Heeft even geduurd maar een uitlaatbocht word inderdaad niet heet.. 3 kan je binnen 1 min al niet meer aanraken en 1 is niet meer dan warm.

Ik ga straks even de bougie controleren maar die zal het wel niet zijn aangezien het tijdens het rijden gebeurde.. Hoe zie ik of de klep verbrand is of een ander probleem waardoor 1 cilinder niet werkt?

Mvg Michael
 
Had ze er net weer ingedaan maar zal even 2 bougies wisselen om te kijken of het probleem verplaatst.

Ga 'm dan maar weer in elkaar zetten en testen. En evt injectiereiniger proberen.

Maak me alleen een beetje zorgen omdat het na wat snelheid gebeurd is dat het misschien ernstig is

Bedankt voor de reacties weer!
 
Net even gestart.. En de andere bocht is nu niet zo warm! De motor maakt ook een ander geluid.. Weer iets feller.

Ik ga van de week 4 nieuwe bougies halen en hoop dat het dan opgelost is. Ik houd jullie op de hoogte en bedankt voor de hulp!
 
Controleer eens je bougies en met name het draad eind bovenop de bougie. De Suzuki bobines beschadigen noal eens het draad eind waardoor je bij oude bougies problemen kan krijgen.. De K5 is een probleemloze motor...
 
@bas, Zeker! Had de bougies er net ingedaan toen ik je tip zag om ze om te draaien.. Blijft wel vreemd want hij vonkte wel gewoon.

@ Lorenzooom, Nee misschien ben ik daarom gestraft.. Mag op 3 cilinders rijden dan ga ik niet zo hard ;)

@ Koent, tsja.. Dat wil ik 'm ook weer niet aandoen
 
Bougies die buiten de verbrandingskamer vonken hoeven niet perse IN de verbrandingskamer te vonken.. Raar maar waar.

Onlangs met de GSX van mijn vriendin bezig geweest, liep ook beroerd.
alle bougies gecheckt en die vonkten.. Toch maar 4 nieuwe er in gezet en het probleem was weg.
 
Bougies die buiten de verbrandingskamer vonken hoeven niet perse IN de verbrandingskamer te vonken.. Raar maar waar.

Onlangs met de GSX van mijn vriendin bezig geweest, liep ook beroerd.
alle bougies gecheckt en die vonkten.. Toch maar 4 nieuwe er in gezet en het probleem was weg.


Zo raar is dat niet... in de verbrandingsruimte loopt de druk en temperatuur hoog op, vooral bij vollast. De vonk van de bougie heeft dan meer moeite om over te springen naar de massa electrode. Een slechte bougie zal onder deze omstandigheden eerder falen dan bij stationair of deellast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan