Electronische onderdeel kans hebbers voor jou issue zijn:
• Valende/defecte ontstekings unit:
(Check weerstandwaarde tussen bombine draden Groen/Wit & Blauw/Geel = 516 Ω)
• Valende/defecte Wisselspanning A.C. generator = Stator.
(Check weerstandwaarde tussen de diverse gele wisselspanning draden vanaf Stator: 0.1-0.5Ω)
(Check ook op continuïteit tussen elke gele draad en massa: Er mag geen continuïteit zijn!!)
• Valende/defecte auto bystarter (dat is het choke element)
(Niet demontabel bij jou versie dus lastig testen op werking, so just check the 2 wired 12Volt connector)
Zit een foutje in mijn tekst zie ik net
(foute vette tekst staat in quote hierboven. Lees de juiste tekst hieronder
Het moet namelijk zijn:
• Valende/defecte ontstekings "puls-generator":
(Check weerstand-waarde tussen pulse generator connector draden Groen/Wit & Blauw/Geel = 516 Ω)
De draad kleuren die ik noem zijn goed, maar ik noem per ongeluk het verkeerde onderdeel op.
Het is namelijk zo dat de waarde van 516 Ω) de uitkomst is van een meeting tussen de pulse generator draden met de kleuren zoals ik ze reeds opgaf.
Die stekker vindt je tezamen naast de stekker met gele draden die uit het motorblok komt.
Kan op jou foto niet helemaal goed inschatten of je het door had en de juiste connector checkt.
Dus de meeting die je moet verrichten gaat om de ontsteking puls generator zie 2X screenshots hieronder.
De "ontsteking puls generator connector" locatie met de 2 draad kleuren: L/Y = Blauw/Geel & G/W = Groen/Wit waar je dus 516 Ω over dient te meten vindt je hieronder op screenshot
Opmerking:
516 Ω is een vaste waarde zonder tolerantie
Over de bombine
De bombine heeft ook andere draad kleuren (waarschijnlijk respectievelijk) Zwart/wit & Groen/wit.
Daarnaast is de meeting voor de bombine meer gericht op voltage dan op weerstand meten.
Bombine is ook iets minder intresant omdat die er meer als waarschijnlijk niets mee te maken heeft
Misschien toch nog daar later iets meer over, maar misschien ook niet ha ha (lol)
>>> Download het elektronische schema als PDF hier