Ik ben bezig met aansluiting van een Pierburg benzinepomp op mijn eigenbouw gsx1100.
Alleen dit pompje blijft doordraaien,ook als de vlotterkamers vol zijn,ik had gedacht dat dat geen probleem is maar wel dus want hij drukt de benzine door de naalden heen en loopt over dus.
Iemand hier ervaring mee?Of weet iemand een oplossing?
B.V.D.
Gr.Gerard
laatst een intruder voor iemand gemaakt en die pomp stopte gewoon met draaien na een tijdje.
ander soort pompje dan?
bij een intruder is er iig geen retour, maar dat hoeft denk ik ook niet als pompje af slaat bij bepaalde druk.
denk dat je zoals herr flick zegt een retourcircuitje moet hebben als je gebruik maakt van een pomp die continue draaid.
Ben ik ook bang voor dar er een retourleiding aan moetWord een beetje moeilijk om te fabriceren in mijn geval,is helemaal geen ruimte voor die flauwekul.
Heb jij dat ook Hybride?een retourleiding?
Nee, ik heb de pomp net zo aangesloten als de originele, dus gewoon in serie in de toevoerleiding en het werkt prima; daarom heb ik je hem ook aangeraden.... Wel vervelend dat het bij jou niet werkt; ik baal er ook van...Heb jij dat ook Hybride?een retourleiding?
zijn de naalden zelf nog wel netjes?
het vlotterniveau staat wel goed afgesteld?
Denk het wel,normaal had ik daar ook geen problemen mee,hij kreeg na een tijdje gewoon gebrek aan benzine,vandaar dit idee met de pomp.Met de originele gsx1100 carbs had ik geen problemen maar met de gsx750w carbs is het nooit echt goed geweest.Deze staan wat schuiner,hoger dan de originele carbs en hij loopst sneller dus vraagt wat meer benzine.En de tank ligt nu maar een fractie hoger dan de vlotterkamers.
onder welke hoek staan die carbs bij een gsxr750w? als ik het goed heb een stuk horizontale toch?
Ik heb de verpakking en het inbouwvoorschrift tevoorschijn gehaald; die zul jij ook hebben.
Er wordt hierin dus wel gesproken over een schema met een rerourleiding, zie figuur 5 onderaan... Je hebt daarmee een continu flow langs de carburateur waardoor er altijd genoeg toevoer is...
Misschien is het dus toch meer dan de noodoplossing zoals ik het noemde...
Wat doe je ook met zo'n eigenbouwframe)
Ik kan me voorstellen dat de retourleiding wat langer moet zijn (of met een ingebouwde restriktor) om weerstand te genereren zodat je toch wat druk overhoudt....Klopt ja,die retour gaat alleen naar de tank,word bij mij moeilijk.Het mooiste was dan een bijpass om de pomp heen, weet alleen niet of je dan hetzelde bereikt?
Misschien gewoon proberen.
heel terecht prijzen winnen op de streetfighterdag
het zou kunnen dat je een paar kleinere probleempjes hebt die er samen voor zorgen dat je carbs overlopen. dit was iig waar ik aan dacht, maar met een retourleiding los je natuurlijk alles op
Ik kan me voorstellen dat de retourleiding wat langer moet zijn (of met een ingebouwde restriktor) om weerstand te genereren zodat je toch wat druk overhoudt....
Wat ook kan (even een losse gedachte voor ik naar het werk ga), maak een omloopleiding met een "T" stuk naar de carburateurs. Zorg dat het retourdeel van die leiding plaatselijk lichtelijk hoger loopt dan de aansluiting van de carburateur zodat je daarmee een weinig valdruk creeërt, daarmee zullen de vlotternaalden niet snel gaan lekken.
Ik vermoed dat dit alleen werkt als de retourleiding direct naar de tank gaat.