Probleem met richtingaanwijzer rechts

watapartja

Rookie
6 jun 2022
2
0
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met mijn BMW R1100RT uit 1997,als ik rem gaat iedere keer mijn richtingaanwijzer rechts knipperen .
Ook gaat de ruit zomaar naar beneden. Heb de rechter stuurschakelaar al een paar keer met contactspray ingespoten,dan gaat het
tijdje goed. Maar naar verloop van tijd manifesteert zich het probleem weer. Zou dit een aarding probleem zijn?
 
heb de schakelaar reeds uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, de ruit gaat zonder aanwijsbare reden naar beneden. Ik vermoed zelf dat het een aarding probleem is.
 
heb de schakelaar reeds uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, de ruit gaat zonder aanwijsbare reden naar beneden. Ik vermoed zelf dat het een aarding probleem is.
Het kan ook best zijn dat de kabels bij het draaipunt wat zijn doorgeschuurd en dat de kabels voor de richtingaanwijzer en de kuipruit tegen elkaar aan geschuurd hebben en nu toch een beetje 1 zijn.

Waar @Zot me dan wel aan doet herrineren is dat het dan andersom ook zou moeten zijn. Bedien je kuipruit eens. Gaan dan je richtingaanwijzers aan?
 
heb de schakelaar reeds uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, de ruit gaat zonder aanwijsbare reden naar beneden. Ik vermoed zelf dat het een aarding probleem is.
Bij mijn auto was dit een aarding-probleem. Controleer de verbindingen eens. Het zou mis moeten zitten op een verbinding waar zowel het remlicht, de ruit als het knipperlicht op de massa aangesloten zitten.
 
de remlicht schakelaar zit op een andere plek en ik vermoed zelfs op een andere zekering dan de ruit.

Het lijken mij 2 aparte gevallen.
 
Als je remt maakt je kabeltje voor de richtingaanwijzer ergens verbinding. Dat lijkt me duidelijk. Je rem heeft nergens wat te maken met je knipperlicht. Dus lijkt mij dat je kabeltje ergens tussen zit, of dat je remkabel tegen
 
Als je remt maakt je kabeltje voor de richtingaanwijzer ergens verbinding. Dat lijkt me duidelijk. Je rem heeft nergens wat te maken met je knipperlicht. Dus lijkt mij dat je kabeltje ergens tussen zit, of dat je remkabel tegen dat kabeltje aanzit. Zal ergens versleten zijn lijkt me.
 
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met mijn BMW R1100RT uit 1997,als ik rem gaat iedere keer mijn richtingaanwijzer rechts knipperen .
Ook gaat de ruit zomaar naar beneden. Heb de rechter stuurschakelaar al een paar keer met contactspray ingespoten,dan gaat het
tijdje goed. Maar naar verloop van tijd manifesteert zich het probleem weer. Zou dit een aarding probleem zijn?
Nee; dat is geen aarding probleem; een aardingsprobleem kan wel als het niet of niet goed functioneert. Bij een aardingsprobleem gaat zeker de ruit niet spontaan omlaag of omlaag.
Bij jou is er iets mis met de schakelaar-eenheden op het stuur. Zowel links als rechts.
Daar zit ergens sluiting in; en aangezien er met de rem (zit rechts; daar zit een schakelaar voor het remlicht; en uiteraard ook bij de achter rem (voetrem) maar ik ga er vanuit dat je de voor rem bedoeld) iets gebeurt, en ook met de verstelbare ruit (zit links); is er met beide schakelaar-units iets aan de hand. Daar moet je dus het probleem zoeken. De schakelaars zijn volledig uit elkaar te halen (wel hele kleine onderdelen); dus het is een heel gepruts. Goed schoonmaken zal het probleem verhelpen. Anders twee schakelaar-eenheden kopen (motorsloperij bv) en vervangen.

Een doorgeschuurde kabel (isolatie) denk ik niet: bijna alle circuits zijn beveiligd met een zekering; als er ergens kortsluiting ontstaat gaat de zekering erdoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan