Problemen na winterstop Honda Shadow vt750

Mike1993

Rookie
21 sep 2022
9
2
Hoiallemaal!

Vandaag wilde ik mijn motor uit de stalling halen en wilde hij niet starten. De startmotor probeert wel zijn werk te doen.

Nu ben ik na wat speurwerk erachter gekomen dat ik alles heb gedaan wat ik niet moet doen;)
- halfvol afgetankt.
- carburateur niet afgetapt
- etc.

Ik heb de accu wel gewoon aan de druppelader gehad gelukkig.

Kan iemand mij van wat tips voorzien?
Ik wilde de carbs aftappen, maar weet niet hoe
Misschien kan iemand me daar bij helpen?
 
Hoiallemaal!

Vandaag wilde ik mijn motor uit de stalling halen en wilde hij niet starten. De startmotor probeert wel zijn werk te doen.

Nu ben ik na wat speurwerk erachter gekomen dat ik alles heb gedaan wat ik niet moet doen;)
- halfvol afgetankt.
- carburateur niet afgetapt
- etc.

Ik heb de accu wel gewoon aan de druppelader gehad gelukkig.

Kan iemand mij van wat tips voorzien?
Ik wilde de carbs aftappen, maar weet niet hoe
Misschien kan iemand me daar bij helpen?
Wat bedoel je met:
De startmotor probeert wel zijn werk te doen.
?
 
Remmen reiniger in luchtinlaat spuiten , geeft ie dan wat klappen dan weet je waar je het zoeken moet. Wij tappen nooit wat af , paa keer laten lopen en goed warm laten worden ) tussendoor. ernaar kijken en wachten tot het mooi weer wordt. Het lijkt met deze korte info op carb probleem.
 
Tussentijds starten en "warm" laten draaien is wel het slechtste wat je kan doen voor een motorblok.
Daar zijn al diverse topics over.
Er zit ook een rood knopje op het rechterhandvat van je stuur, daar al naar gekeken ?
 
Tussentijds starten en "warm" laten draaien is wel het slechtste wat je kan doen voor een motorblok.
Daar zijn al diverse topics over.
Er zit ook een rood knopje op het rechterhandvat van je stuur, daar al naar gekeken ?
Inderdaad als je hem start moet je ook gaan rijden. Als je niet gaat rijden dan moet je hem ook niet starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan