superduke Ruuuuuuuuuuuuuuuulezzzzzzzzzzzzzzzzzz!!
dat kunnen er meerdere bevestigen.... leuke stuntfiets !
en smaken verschillen.... ik ben totaal nie onder de indruk van de RSV.... te jan alleman... no offense natuurlijk..
editje: Ex TL1000R owner..
Tikkie gas: wheely, gas los: helm op het stuur en zo maar door.
In mijn zoektocht naar een vervanger voor mijn oude Buell (100.000 km inmiddels gepasseerd dus het zal wel een keertje ophouden) heb ik ook de KTM Super Duke test gereden, maar de injectie lijkt idd erg abrupt te werken (itt b.v. de Buell XBs die juist nogal traag op het gas reageren). Ook hoor ik nogal dramatische verhalen van een paar ex-Africa Twin eigenaren die Adventurers hebben gekocht (duur in onderhoud en storingsgevoelig, vooral wanneer ze off-road worden gebruikt).
Tot nu toe beviellen de Tuono en Monster S4R het best, maar nog niet genoeg om het stof van mijn spaarbank-boekje te blazen. Op de Yamaha MT01 na waren alle twins die ik tot dusver heb geprobeerd qua rijden, veren, sturen en remmen (veel) beter dan de Buell maar missen net dat "speciale gevoel" en eenvoud wat ik zoek.
dan heb ik een goeie tip voor jou BobbelBuell : doe eens een proefrit op een GS.
in alle eenvoud des harten is dat het echte pure motorrijden als je niet constant 200km/h wil jakkeren maar toch lekker bochten en bospaadjes met snelweg en klinkerstraatjes wil afwisselen.
ook een stukje blubber of opgebroken weg is geen probleem.
2 koffers voor wat langer weg te blijven van huis en vrouw en verwarmde handvaten om ook des s,winters een blokje om te doen.
ik kan je nog meer verklappen , maar dat moet je zelf maar ontdekken.
Het verstand heeft me dan inmiddels al weer verlaten (wat nogal wat zou verklarenof een bmw-rockster..maar maak ze dat nou maar eens wijs!!!
verstand komt met de jaren
en smaken verschillen.... ik ben totaal nie onder de indruk van de RSV.... te jan alleman... no offense natuurlijk..
Ik ben niet op me teentjes getrapt als je zegt dat het een futloos blok is..
Maar de mijne gaat als een kogel zo snel boven de 4500rpm, misschien iets met het blok?
Mij bevalt de ADventure 100% donderdag 2 weken ermee naar schotland, maar als jij het niks vind probeer eens een GS, dat loopt ook wel heel gaaf en rustig ( te rustig voor mij, ronduit saai)
Veel succes ermee, je zal vast wel wat leuks vinden na wat testritjes
Ja, een Africa Twin moet je met overtuiging rijden om er vlot mee vooruit te komen. Maar het feit dat alles tamelijk goed gebalanceerd op elkaar is afgestemd en de banden lekker smal kun je ondanks de enorme afmetingen van het ding dat toch allemaal zonder veel concentratie doen, en dat heeft ook wel wat. Bovendien kun je alles zelf onderhouden en liggen de rijkosten op het niveau van een 500cc lesmotor, dus nooit weg om als plezierig werkpaard er bij te hebben. En zodra je aan de relaxte snelheid van een Africa Twin gewend bent moet je ook es de 40 pk "sterke" Yamaha XT600 Tenere proberen die ik ook nog in de garage heb staanEdit: Zijn die Africa twins niet tergend sloom hoorde ik?