Profiel in slick snijden

ik heb een bandenprofielsnijder, ook voor slicks op te snijden en ben al tig x aangehouden maar nog nooit gezeik gekregen met mijn banden alleen met mijn rijstijl. maar als je zo'n ding wilt aanschaffen ben je meestal tussen de 400 en de 600 kwijt.
lirre's, roebels dollars, eurocenten? _O-
 
Let wel op, bij die bandensnijder kun je niet echt brede geulen snijden!! Ik heb er meteen extra mesjes bij besteld, en daar heb ik er een aantal breder gemaakt! Het werkt niet echt super goed, maar ik heb er genoeg mee gesneden.
 
Axl, ik had toch vertelt op Zandvoort dat ik tegenwoordig een echte profielsnijder heb, geloof me, dat gaat een heel stuk beter.
Kom je even langs.
 
LOL _O- gisteren dit topic gelezen, zie ik in de avond bij de scrapheap challenge op discovery dat ze profiel in hun banden aan het snijden zijn met zon maffe soldeerbout/strijkbout ;)

Hoezo toevallig.

Lijkt me b.t.w. niet zon fijn idee, zelf profiel snijden, straks snij je te diep en dan krijg je een klapband op volle toeren :X
 
Axl, ik had toch vertelt op Zandvoort dat ik tegenwoordig een echte profielsnijder heb, geloof me, dat gaat een heel stuk beter.
Kom je even langs.

Ohw :? Da had ik niet begrepen! Ik stuur je wel ff een meeltje van de week.
Kunnen we lekker knutselen :)

tnx
 
LOL _O- gisteren dit topic gelezen, zie ik in de avond bij de scrapheap challenge op discovery dat ze profiel in hun banden aan het snijden zijn met zon maffe soldeerbout/strijkbout ;)

Hoezo toevallig.

Lijkt me b.t.w. niet zon fijn idee, zelf profiel snijden, straks snij je te diep en dan krijg je een klapband op volle toeren :X
SM Banden hebben, generally, een binnenband. Die zullen daar dus niet zo snel door klappen.
 
LOL _O- gisteren dit topic gelezen, zie ik in de avond bij de scrapheap challenge op discovery dat ze profiel in hun banden aan het snijden zijn met zon maffe soldeerbout/strijkbout ;)

Hoezo toevallig.

Lijkt me b.t.w. niet zon fijn idee, zelf profiel snijden, straks snij je te diep en dan krijg je een klapband op volle toeren :X


Met een echte profielsnijder kan je de diepte instellen.
Met verstand van zaken doe je niet snel iets fout.
 
ff de moraal ridder uithangen misschien , maar houd er rekening mee wat er gebeurd als je een serieus letsel ongeluk krijgt en je rijd op (opengesneden) slicks ...

Dikke problemen dan met je (zorg)verzekering, weet het uit ervaring van een maat van me en dat is echt niet fijn -O-
 
Maxxis leverd een opgesneden slik die wel is goedgekeurd voor de weg.
http://www.supermotardnederland.nl/nieuws/Maxxis/nieuwe%20banden.doc


NIEUW 17” voor racing slick PRE-CUT ! 120/70R17 E4 ( art.no. 91715 )
In het begin verkrijgbaar als de “734” medium compound. De zachte compound volgt in een later stadium. Ondanks dat er als maatvoering 120/70R17 op de band staat heeft deze band de zelfde vorm als de succesvolle 120/76R17 band gecombineerd met de wanghoogte van de nieuwe 16,5 voor slick. Deze maatvoering was noodzakelijk om de band makkelijker gehomologeerd te krijgen.
Volgens de testrijders: Deze band is een grote stap voorwarts in de 17”technologie. Wat het meeste opvalt is dat het dribbelen aan de voorkant veel minder of zelfs geheel verdwenen is. Gevolg van de hogere en meer stabiele wang van de band.
In principe hoeft geen profiel meer in de band te worden te worden gesneden. Mocht je dit toch willen is het bestaande profiel eenvoudig op je persoonlijke behoefte aan te passen.
En het allerbelangrijkste: E4 straatgebruik gehomolegeerd.

NIEUW 17” achter racing slick PRE-CUT ! 160/60R17 E4 ( art.no. 91745 )
In het begin verkrijgbaar als de “734” medium compound. De zachte compound volgt in een later stadium.
De nieuwe en verbeterde fabrikatie procedure gecombineerd met een paar mm hogere zijkant zorgen ervoor dat deze nieuwe racing slick de oude 160 band op alle fronten verslaat. Behalve dat is ook voor deze band het opsnijden niet nodig maar is eventueel makkelijk op eigen behoefte aan te passen. En ook niet onbelangrijk; E4 straatgebruik gehomolegeerd.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan