project KTM 620 LC4 Supermotard

Noriyuki

MF veteraan
23 sep 2002
2.064
0
Highkarspel
sinds kort heb ik weer een KTM, een 620 LC4 om precies te zijn.
Aangezien de crossbanden er niet uit zien en er niet mee te rijden valt op straat, moet dit ook maar weer een Supermotard worden.
Ik vind 17 inch spaakwielen opzich wel mooi, alleen is het in mijn ogen veeeel te duur om nieuwe wielen te kopen of de originele te laten omspaken.
Vandaar dat ik voor iets anders gekozen heb, achter zit ondertussen een RS125 achterwiel, en voor voor ben ik nog op zoek naar een RS250 of RSV Mille wiel.

Zo was de KTM toen ik hem kocht:
DSC01479.jpg


DSC01482.jpg


aangezien de originele remtang van KTM er niet uitziet meteen maar even een Brembo remtangetje erop pasgemaakt, het RS125 wiel zit er ondertussen ook al in:
DSC01490.jpg


DSC01491.jpg



ondertussen is de KTM helemaal kaal gestript en kan het frame, subframe, achterbrug en wielen naar de poedercoater. Allemaal zwart natuurlijk....

DSC01493.jpg
 
Laatst bewerkt:
Holy fuck... jij bent lekker bezig :}

Meer foto's ook van het achterwiel in de SM!!!!!!!!

Vertel eens wat over de fiets. Welk bouwjaar, km's, wat betaald :)
 
heb op dit moment geen foto's van het achterwiel IN de motor, aangezien ik nu alleen nog maar losse onderdelen heb liggen :+

De motor komt uit 1996, en heeft mij ongeveer 2500,- gekost.
 
heb op dit moment geen foto's van het achterwiel IN de motor, aangezien ik nu alleen nog maar losse onderdelen heb liggen :+

De motor komt uit 1996, en heeft mij ongeveer 2500,- gekost.

Oke, ik ben wat nieuwsgierig. Wellicht dat een setje Aprillia wielen aanzienlijk in de kosten scheelt t.o.v. een setje ohw zo mooie Exel wielen :)
 
Alleen in mijn geval heeft het me 60 euro voor beide velgen (oke, ook nog 20 euro voor wat lagertjes en een stofringetje) en alles bij elkaar 5 uur met de slijptol/lasapparaat aan de gang (en dat lasapparaat was alleen maar om het achterremgebeuren om te bouwen van trommel naar schijf).

Maar als je velgen pakt die er in de breedte in passen en waarvan de asdiameter en de schijf achter gelijk zijn ben je al een eind hoor :) .
Dan is het overige (met wat geluk :X ) nog een kwestie van wat busjes maken/laten maken.

Denk dat een set goedkope gietvelgen die met wat draaiwerk pas zijn gemaakt nog steeds vrij goedkoop zijn.

PS: wel 5/6 spaaks velgen nemen en niet 3-spaaks want dat is imho strontlelijk.
 
ja wel leuk allemaal he,maar als er sm,voor of achter of onder staat weten ze wel van prijzen.ik zou bijna zeggen tegen iedereen koop een kant en klare,ben je een beetje meer kwijt.maar uiteindelijk hou je een hoop centen in je zak (en tijd)
 
Koele budget oplossing. Zou 17" dan toch mogelijk zijn voor mij?
Wat voor maat band past er eigenlijk op zo'n RS125 velg?
 
DAAR is niet veel meer van over :+ :+ !!

Maar ik weet toevallig dat het een hele vette bike gaat worden O-)
Nou als ie af is kom ik rondje rijden :]

MZZL Ropy
 
Was geen link, was degene waar ik mijn motor van gekocht heb (en waar ze ophangen 8-) ) die ze mee bracht van italie

Als je wil vraag ik er eens naar
vraag er eens naar dan :+ , ik wil alleen de voorspatbordsticker, achterspatbordsticker en degene die op de voorvorkprotectors komt.
 
Jow!! Je plaatjes doen et niet man!! ;)
Succes met je bike!! Gaat een VET fietsie worden!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan