Projectje SP1R

Het is een mondial frame en bijhorende tank en bedenkingen erbij blijken matig geapprecieerd te worden.
 
Ik heb geen flauw idee wat ik mis deed, en niemand blijkt het me te willen uitleggen, dus probeer ik de volgende te waarschuwen, voor ie tegen dezelfde lamp loopt.
En jep, het is best kinderachtig dat me dat dwars zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen flauw idee wat ik mis deed, en niemand blijkt het me te willen uitleggen, dus probeer ik de volgende te waarschuwen, voor ie tegen dezelfde lamp loopt.
En jep, het is best kinderachtig dat me dat dwars zit.
Misschien komt je opmerkzaamheid over als weinig waarderend en weinig begripvol. Waarschijnlijk bedoel je het niet zo, maar zo werkt internet I guess.

In SP1R's album is terug te zien hoe het voorheen ongeveer in elkaar stak.
 
Goed, na een nachtje slapen even iets volwassener reageren, het is allerminst mijn bedoeling dit topic te komen verzieken (daarvoor is het project te leuk) en ik kijk graag uit naar de volgende updates.
Hopelijk voor TS is er nu tijd om wat schot in de zaak te brengen, belooft tenslotte een heel uniek fietsje te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Onderdeel moest anders ivm wijziging aan de achtervering, en omdat hij toch ook krom was geraakt met de crash. Helaas geen tekening meer te vinden, dus een avondje met de laptop en knip en plakwerk bezig geweest.

Daadwerkelijk vorm kan nog veranderen, maar de vaste punten en contour rondom frame en blok zijn nu bekend.
20230309_184451.jpg
 
Met dank aan @Ghetto Bassie wat afmetingen van de originele SP verwerkt in het ontwerp. Ruwe 3D is nu klaar, volgende stap is nogmaals shilouetten printen en uitknippen ter controle, en daarna 3D laten printen voor een laatste check.Bekijk bijlage 1858479

Ter info, dit is mijn eerste 3D tekening, dus het kostte wat tijd..
Per ongeluk in het verkeerde topic gepost. Nu maar hopen dat ik niet gebanned word 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ja de bedoeling is om alles te laten CNC frezen. De vormen zijn nu 'ruw' dus ik wil hier en daar nog wel kamers er in tekenen, maar dat leek me voor de pasvorm van de prototypen niet belangrijk. Het begin van de bovenste schokdemper bevestiging zijn er ook al, en ideeën voor een nieuwe achterremklauw, en voorste motorophanging/radiateur bevestiging, en..... het leeft weer (althans in mijn hoofd)!
 
Terug
Bovenaan Onderaan