R1 2003. Van meisje geweest !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat je een R6 of R1 niet koopt voor het comfort moge duidelijk zijn, het zijn naast erg mooie snelle fietsen gewoon poserbikes voor mensen die ook bewust met looks bezig zijn, niets mis mee.

Ik rijd ook een R6, maar als een R6 al te weinig vermogen zou hebben voor woon-werk verkeer, wat had je vriendin dan te zoeken op een R1 ( niet lullig bedoeld) een R1 verbruikt meer brandstof en in het woon-werk verkeer heb je al helemaal niets aan al die peekaas. Personen die vinden dat een R6 te weinig vermogen heeft rijden alleen maar hard rechtdoor, of kietelen het gas toch wat meer dan jan modaal... anders heb je er ook niets aan....

Je zou dan wel weer kunnen stellen dat een R1 lekkerder rijdt in druk verkeer, juist omdat die met het hogere koppel makkelijker meekomt in het verkeer, maar kwa verbruik blijft het onaantrekkelijk...

Hiermee insinueer ik overigens niets, maar R1 i.c.m. R6 te weinig vermogen + woon/werk fiets is een bijzondere combi ;)

Ik wil zelf ook graag een R1 ( uiteindelijk) maar niet als woon werk fiets.. overigens wel mooi apparaatje, al zijn blauwe wel sneller :P

En meteen een schop ;)
 
Laatst bewerkt:
Je slaat de plank maar een klein beetje mis. Een R1 rijdt, als je er normaal
mee rijd, dus woon-werk gedrag aangenamer dan een R6. Een R6 is onder
de 10.000 toeren net een brommertje zonder vermogen. Daarboven barst
de hel los. Dit type R1 barst al van het vermogen bij 3000 toeren. En dat is
als je er woon-werk mee doet een stuk aangenamer.

Het verbruik maakt nagenoeg niets uit. Zowel de R6 en R1 verbruikten ongeveer
1 op 20 en soms nog wat minder.

En waarom dan een R1? Ja, toch voor het comfort als meisje zijnde. Een R6 of
R1 zijn lekker lichte fietsen die je als meisje ook nog eens kan verduwen. Want
je moet ook wel eens ACHTERUIT met zo'n ding. En probeer dat maar eens met
een dikke BMW.

Geloof het of niet jongens. Supersportfietsen zijn echte damesbrommertjes _O-

Verder vind ik dat de opmerkingen van sommigen wel van iets meer respect
mogen betuigen.
 
Laatst bewerkt:
Superfly, wat dat vermogen aangaat, tja een brommer zou ik het niet willen noemen, de mijne is ook gedynojet zodat hij vanaf 4k RPM al begint te trekken en dat gewoon doordoet tot 12.000 RPM dat eindschot boven de 10k rpm is er dus niet meer en je zit al op die 12k rpm zonder dat je het door hebt... ok hier moest wel een dynojet kit aan te pas komen, maar een R1 doet het standaard al lineairder door het hogere koppel... Maar tot aan de 180 km/h zijn ze practisch even snel... los van het vermogen...dus ik vind dat je een r6 wat te weinig eer geeft door het een brommer te noemen ;) Wel is het zo dat een standaard R6 zich prettiger thuisvoelt op het circuit vanwege dat heftige eindschot, maar dat is algemeen bekend.

Een R6 heeft bijzonder veel vermogen naar verhouding, alleen lager koppel, dat heft ie dus op door het hogere toerental, maar puntje bij paaltje komt ie voor een brommer bijzonder snel vooruit. Maar als de R6 van je vriendin pas boven de 10k RPM begon te trekken dan was er wel iets goed mis mee, want hij hoort vanaf 7-8 k rpm toch al aardig te bewegen... zeker met de kilo's van een "meisje" in het zadel ;)

0-100 met R1 = 3.1 sec met een R6 3.4 sec, maar goed los daarvan... ik zie mezelf nog wel eens de overstap maken naar een R1..

succes met de verkoop !
 
Laatst bewerkt:
Lekker boeiend die stink R6 van jou.
Dat ding is niet vooruit te branden als je laag in toeren blijft.
Voor jou is het vermogen / koppel blijkbaar genoeg of zelfs al teveel. Sommigen willen nou eenmaal wat meer en kopen daarvoor een 1000.
Het is gewoon lekker als je het gas opendraait, er ook echt iets gebeurd.
En dan direct, dus niet na 3 seconden als hij een beetje op toeren is gekomen.
Cijfers van 0-100 gaan nergens over en alleen een leek zal daarmee schermen. :)
 
Mooie fiets trouwens die R1. :)
Is dit de versie met het platte led achterlicht?
Zo ja, piccie plaatsen, want die zijn mooi. :Y
 
jij snapt blijkbaar ook niet alt te veel van.. als je eens goed leest dan zie je dat ik de mijne juist heb laten dynojetten om dat eerst 3 seconden toeren te moeten draaien op te heffen. En als ik nu veel toeren maak rijd ik gewoon veels te snel voor koos spee...met mijn "stink" R6.. gelukkig kan jij 120 pk blijkbaar helemaal de baas en op de weg leggen... en ja mijn R6 trekt momenteel hard zat op voor mijn beleving.. bovendien ben ik al al eens een R1 voorgebleven bij het stoplicht, als je het verschil tussen koppel en topvermogen niet snapt moet je er ook niet te veel over zeggen..
lees er eerst maar eens wat over... , dan snap je ook waarom een R6 en een r1 tot zo'n 180km/h ongeveer even snel zijn...

Ik zeg ook nergens dat ik het onzin vind dat je een R1 zou verkiezen boven een R6, ingendeel, maar als woon werk fiets gebruikt een R1 behoorlijk wat brandstof, maar dat doet er allemaal niet toe en voegt ook weinig toe in dit verkoop topic, discussie is wat verder opgewaaid dan de bedoeling was geloof ik...

Als leek kan ik je ook meteen vertellen dat het 2003 model R1 inderdaad dat platte achterlicht heeft... en dat ziet er idd niet verkeerd uit !
 
Laatst bewerkt:
We zetten het anders, want je blijkt niet al te snugger te zijn.
Meisje verkoper rijdt 70km/h met 4000 toeren.
Jij doet hetzelfde.
Beide geven gas.

Vraag; Wie is er nu sneller?

Juist...
Dat is nou de dagelijkse situatie en de reden waarom een R1 met woon-werk haar voorkeur had.

Dynojetten is leuk, maar dat geeft je geen 30Nm extra en zijn minimale verschillen. :)
 
eeehmm er probeert iemand hier een motor te VERKOPEN...........

@ TS misschien een slotje aanvragen en nieuw topic openen... dit werkt niet echt in je voordeel......

gr

vette motor trws!
 
We zetten het anders, want je blijkt niet al te snugger te zijn.
Meisje verkoper rijdt 70km/h met 4000 toeren.
Jij doet hetzelfde.
Beide geven gas.

Vraag; Wie is er nu sneller?

Juist...
Dat is nou de dagelijkse situatie en de reden waarom een R1 met woon-werk haar voorkeur had.

Dynojetten is leuk, maar dat geeft je geen 30Nm extra en zijn minimale verschillen. :)

Vraagje.. heb jij wel eens op een gedynojette motor gezeten ? het vermogen is inderdaad op top maar minimaal toegenomen, daar valt bij een R6 weinig eer aan te behalen, is vanaf de fabriek af al aardig tot de nok gekieteld, maar de tussenacceleratie tijden zijn er behoorlijk door toegenomen, geloof het of niet :)

Ik denk dat de nieuwe eigenaar van deze pracht R1 er iig heel veel plezier aan gaat beleven...
hier duurt het zowieso weer even tot de financiën toereikend zijn... tegen die tijd zien we wel weer :W


@ Ts, excuus voor de uit de hand gelopen discussie :P
 
Laatst bewerkt:
Magnamannetje zag gisteravond n R 1 volgas over de B......laan knallen in W-veen vanuit z,n flatje.
Ik heb wel eens motors hard zien rijden,maar dit ging echt ###king hard en een brok power in alle toerentallen.
Ts je verkoopt een supermotor,waar geen vergelijkingen voor nodig zijn.....
Ik post nogmaals je piccie,bij deze n superkick.


Succes met de verkoop !

Greetz magnamannetje.
full
 
humz... je titel trekt iig wel bekijks :+

succes met de verkoop ;)

jij snapt blijkbaar ook niet alt te veel van.. als je eens goed leest dan zie je dat ik de mijne juist heb laten dynojetten om dat eerst 3 seconden toeren te moeten draaien op te heffen.
***
bovendien ben ik al al eens een R1 voorgebleven bij het stoplicht
***
als je het verschil tussen koppel en topvermogen niet snapt moet je er ook niet te veel over zeggen..
kerel... als je nu eens een topicje opent over die r6 van je en z'n mods... hoef je alleen nog maar in elk topic ff een linkje te plaatsen... zonder telkens een kwartier kwijt te zijn met lulverhaaltjes over stoplichtsprintjes en 0-100 cijfertjes over een magische r6 die er al vanaf 3000rpm gigantisch aan sleurt enzow ;)
 
Laatst bewerkt:
schopje...

@donkereman7, jou opgevoerde brommer is ook snel hoor.
 
Laatst bewerkt:
Kick voor deze R1! ( met een plaatje van mijn R1 :+ )
full


@TS: 1 op 20??!! :X Ik mag blij zijn met 1 op 14!
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]


En een foto'tje om te laten zien hoe het motortje vertroeteld werd :)

Je zou eens wat zuiniger op haar mogen zijn, dat is toch geen fatsoenlijke kleding om mee op een motor te rijden :9

Wat een gezwets trouwens over dat dynojetkitje in die R6, dat heeft um blijkbaar tot een pkpakhuis omgetoverd. Dat zou dan echt de eerste zijn want normaal gesproken kan het leuk op de testbank iets laten zien of een dipje eruit halen maar meer ook niet.

Mooie fiets hoor maar komt er niks terug?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan