R1 2009 reageert niet op choke/gas na kortsluiting

willy46

MF veteraan
11 jun 2010
1.539
1
Harderwijk (Gelderland)
Goedenavond!

Vandaag heb ik de duo stepjes terug op mijn motor gemonteerd. Hiervoor is de accubak los geweest en zijn er wat kabels heen en weer geschoven.

Na alles in elkaar gezet te hebben heb ik de accu verkeerd om terug geplaatst. Erg dom, ik weet het, maar ik dacht dat deze er maar op een manier in kon en het niet verder gekeken. Bij het opnieuw aansluiten van de accu is dan ook kortsluiting ontstaan waarna de hoofdzekering is geknapt.

De hoofdzekering is ondertussen vervangen en de electronica doet het weer. Of in ieder geval grotendeels.

Als ik de motor start lijkt hij de choke niet te pakken. Hij start, pruttelt heel laag in de toeren (+-800) en valt vervolgens uit. Als ik vol gas geeft blijft hij op een erg laag toerental draaien maar zodra ik het gas los laat valt hij net zo hard weer uit. Voor de duidelijkheid, hij schiet dus niet in de toeren als ik vol gas geef maar blijft op +- 800 toeren draaien. Daarnaast geeft het dashboard foutcode 60 aan.

Een heel verhaal, misschien heeft iemand dit eerder mee gemaakt of kan ik iemand behoeden. Zelf denk ik dat er nog een zekering door is of de dat de Powercommander een tik heeft gekregen. Hebben jullie ideeën?

Groet willy!
 
Laatst bewerkt:
En zijn het geen zekeringen dan heb je een hoop gesloopt. Bijna vuilnisbakkenwerk mits je geen goede tweedehands set kan vinden.

Ik weet niet of de verzekering zoiets dekt, brand bij kortsluiting. Vergoeden ze dan de ontstane brand of de kortsluiting?
 
Terug
Bovenaan Onderaan