R1 blok in een mercedes 190D

Heb je tegen diegene waarvan je een auto geleend hebt verteld dat je er dit mee ging doen :+

Ik klikte op dit topic omdat ik dacht dat je het R1 blok wou gaan gebruiken om de auto aan te drijven. Jammer van niet, dat zou cool zijn. Maar dan zou ik hem denk ik liever in een kleiner autootje bouwen, dan word het ook echt een soort kart.
 
Is het dan geen 300D?
E staat voor brandstofinjectie...dat lijkt me vrij obvious bij een diesel?


E staat niet voor brandstofinjectie. Mercedes heeft de A klasse, de B klasse etc. En dus ook een E klasse. Ik heb een E 300 TD. En de T staat bij Mercedes niet voor turbo maar is de typeaanduiding voor een station. De D staat dan weer wel voor diesel. Ik kan het ook niet helpen. Bij mij ligt een 3 liter multikleppen diesel onder de motorkap zonder turbo.
Ik kan hem iedereen aanraden 8-)
 
de E staat wel degelijk voor brandstofinjectie, maar alleen als deze letter áchter de cijfers staat.
de eerste letter is inderdaad de 'klasse'. De letters van de klasse stonden eerst ook achteraan.
(280SE bijvoorbeeld) maar dat was wat verwarrend. Vanaf begin jaren 90 zijn er geen benzinemotoren meer zonder inspuiting dus wordt de E achteraan helemaal weggelaten.

[auto modus UIT]

@TS ja dat past makkelijk ;) alleen met uitlaatbochten er nog aan kan het zijn dat je kofferklep te laag is.
 
de E staat wel degelijk voor brandstofinjectie, maar alleen als deze letter áchter de cijfers staat.
de eerste letter is inderdaad de 'klasse'. De letters van de klasse stonden eerst ook achteraan.
(280SE bijvoorbeeld) maar dat was wat verwarrend. Vanaf begin jaren 90 zijn er geen benzinemotoren meer zonder inspuiting dus wordt de E achteraan helemaal weggelaten.

[auto modus UIT]

Kijk, zo leer je nog eens wat op motor forum ;) thanks *D
 
de E staat wel degelijk voor brandstofinjectie, maar alleen als deze letter áchter de cijfers staat.
de eerste letter is inderdaad de 'klasse'. De letters van de klasse stonden eerst ook achteraan.
(280SE bijvoorbeeld) maar dat was wat verwarrend. Vanaf begin jaren 90 zijn er geen benzinemotoren meer zonder inspuiting dus wordt de E achteraan helemaal weggelaten.

[auto modus UIT]

@TS ja dat past makkelijk ;) alleen met uitlaatbochten er nog aan kan het zijn dat je kofferklep te laag is.

E staat dan voor ejaculatie?? :+
 
Hallo.

E staat voor Einspritzung wat staat voor Injectie maar de latere modellen hebben de E voor de aanduiding van de klasse dus een E klasse.

Maar dat moet toch makkelijk passen in je tamelijk grote Mb :P
 
Heb je tegen diegene waarvan je een auto geleend hebt verteld dat je er dit mee ging doen :+

Ik klikte op dit topic omdat ik dacht dat je het R1 blok wou gaan gebruiken om de auto aan te drijven. Jammer van niet, dat zou cool zijn. Maar dan zou ik hem denk ik liever in een kleiner autootje bouwen, dan word het ook echt een soort kart.

http://pro-motive.co.uk/R1KitInfo.html
 
Hoe supervet. Ik heb wel eens op internet van die filmpjes gezien van zulke auto's. Is ook helemaal niet zo duur naar mijn idee, die complete kit. Maar die kit, een R1 blok en een oude Mini tezamen is nog wel veel geld:P.

Ik neem aan dat je Mini dan ook niet meer straat legaal is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan