Zal het eens aan een Yamaha technicus vragen...
Zowiezo moet je met een hamer en een slijpschijf een eind komen..
Zal het eens aan een Yamaha technicus vragen...
Zowiezo moet je met een hamer en een slijpschijf een eind komen..
Allemaal wel leuk en aardig, maar ik weet nog steeds niet wat er nou moet worden aangepast om er bij mij een R1 blok in te lepelen en of een Thunderace blok ook past?
dan zul je toch iemand moeten zien te vinden die dat al eens geprobeerd heeft denk ik. op internet geen info kunnen vinden neem ik aan?
of je moet het zelf uitproberen door een R1 blok te kopen en te kijken hoever je komt. waarschijnlijk is het FZR blok qua formaat groter dan een R1 blok (dat zou je kunnen opmeten?) en als dat het geval is zou het blok theoretisch in het frame moeten passen. waarschijnlijk zal het geen 1-op-1 transplantatie zijn. je zult de motorsteunen aan het frame waarschijnlijk moeten verplaatsen.
Ben nog niet hardcore aan het zoeken geweest, dacht zal het eerst eens hier proberen, zijn altijd wel mensen die hier rondlopen met gekke ideeën / ervaringen.
Weet ondertussen wel dat waarschijnlijk alle FZR blokken en ook het Thunderace blok wel past...
Yep, blok van een Ace past zonder meer ja, is ook niet zo gek want blokken zijn identiek
Schiet je dus niet veel mee op
Mocht je e.e.a dor willen zetten..........., heb behalve een blok ook de carbs, bobines, CDI en groot gedeelte van kabelboom liggen.
Hmm, ik denk dat Aadmanz misschien wel geinteresseerd is, maar ik kan me zo voorstellen dat ie wel een indicatie wil hebben van wat dat dan ongeveer moet kosten....
Dank je Dirkie, maar ik denk dat Aadmanz dan eerst eens moet uitzoeken in hoeverre dat R1 blok anders is..Hmm, ik denk dat Aadmanz misschien wel geinteresseerd is, maar ik kan me zo voorstellen dat ie wel een indicatie wil hebben van wat dat dan ongeveer moet kosten....
Bel Mar1tin anders ff die heeft er nog een liggen...Nou zat ik dus stiekum aan hetzelfde te denken, alleen heb ik een Ace uit '96 (en een 2004 blok uit een R1 lijkt me wel wat!). Ok ik begrijp dat het blok wat hoger is ter plaatse van het koppelingshuis, maar is het niet ook een stuk smaller? Dan zou het misschien wel tussen de framebalken passen, maar ik denk dat de enige manier om dat zeker te weten te komen is om het uit te proberen. Misschien dat het met wat slijp en laswerk wel gaat...hmmmm...maar is proberen voor een zacht prijsje aan een blok te komen (zal ook niet meevallen denk ik!)
Bel Mar1tin anders ff die heeft er nog een liggen...
Nou zat ik dus stiekum aan hetzelfde te denken, alleen heb ik een Ace uit '96 (en een 2004 blok uit een R1 lijkt me wel wat!). Ok ik begrijp dat het blok wat hoger is ter plaatse van het koppelingshuis, maar is het niet ook een stuk smaller? Dan zou het misschien wel tussen de framebalken passen, maar ik denk dat de enige manier om dat zeker te weten te komen is om het uit te proberen. Misschien dat het met wat slijp en laswerk wel gaat...hmmmm...maar is proberen voor een zacht prijsje aan een blok te komen (zal ook niet meevallen denk ik!)
Die ging kennelijk ff iets te hardOm er toch nog ff op terug te komen (voor de liefhebbers) ik zou idd alleen een 2004 blok overwegen omdat dat een stuk meer vermogen heeft, tussen het originele blok dat er nu in hangt (in m'n Ace) en oudere R1 blokken vind ik te weinig verschil in power om zo'n operatie uit te gaan voeren. Op de vraag of het uberhaubt wel kan, check dit:
(Afbeelding)
(Afbeelding)