r1 met datatool alarm start soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

r1mario

MF veteraan
3 sep 2007
15.085
0
Facebook
Ik heb een 2007 r1 met datatool alarm.Ik heb nu twee keer gehad dat de motor niet startte.Als ik wat gas geef bij het starten slaat de motor wel aan maar als ik de toeren laat zakken en mijn gas los laat valt de motor uit.Ik heb dit niet altijd maar wel twee keer gehad, kan dit aan mijn alarm liggen?
Mvg, Mario de Graaf
 
als het je alarm zou zijn, zou je helemaal niet kunnen starten vanwege de startonderbreker.
zodra de motor loopt, heeft het alarm geen invloed meer.
het afslaan moet je in de carburateur afstelling zoeken.
 
als het je alarm zou zijn, zou je helemaal niet kunnen starten vanwege de startonderbreker.
zodra de motor loopt, heeft het alarm geen invloed meer.
het afslaan moet je in de carburateur afstelling zoeken.
Ok,bedankt voor de reactie, maar als het aan de carburateur afstelling ligt hoe kan het dan dat het soms gebeurd en niet altijd?
Mvg, Mario de Graaf
 
Als ik logisch nadenk en je injectie staat verkeerd afgesteld dan krijgt ie net niet genoeg benzine voor een krachtige explosie in de cilinder.
Geef je beetje gas dan heb je dus meer benzine in het mengsel en een krachtigere explosie waardoor je krukas goed rond kan gaan zeg maar.

Maar ben geen expert hierin dit is alleen maar een gedachte hoor.
 
Laatst bewerkt:
waarom dat af en toe gebeurt weet ik niet, ik weet wel dat de meeste alarmsystemen voor motorfietsen alleen een startonderbreker hebben en niets met de ontsteking doen.
daarom kan het alarm de motor niet laten afslaan, mits jouw alarm alleen een startonderbreker heeft.
zoek in de handleiding van je alarm of dit ook werkelijk zo is.

bovendien klinkt jouw probleem als een carburateur probleem, alleen dat af en toe kan ik niet helemaal plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
waarom dat af en toe gebeurt weet ik niet, ik weet wel dat de meeste alarmsystemen voor motorfietsen alleen een startonderbreker hebben en niets met de ontsteking doen.
daarom kan het alarm de motor niet laten afslaan, mits jouw alarm alleen een startonderbreker heeft.
zoek in de handleiding van je alarm of dit ook werkelijk zo is.

bovendien klinkt jouw probleem als een carburateur probleem, alleen dat af en toe kan ik niet helemaal plaatsen.
Dat af en toe vind ik dus ook raar,en net als MooMoo zegt heb ik geen carburateur op de r1.Het is een injectie.Ik zal de handleiding van het alarm ook eens even checken.Misschien moet ik het stationair toerental wat hoger afstellen.Anders ga ik wel even langs de motorzaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan