Wat me net op viel.
Wanneer ik hem in zijn contact zet, staat er in mijn temperatuur display: 'HI'
(wel aardig natuurlijk maar volgens mij niet de bedoeling.)
Als ik me goed herinner stond daar normaal altijd "Lo" (maar ik kan het mis hebben en dat dat pas veranderd zodra ik hem gestart heb....)
Is er iemand met een R6 die kan nakijken of er bij hem HI staat wanneer hij hem in contact zet?
In de handleiding en service manual kan ik niets vinden over wat "HI" zou betekenen (anders dan dat mijn motor oververhit is (maar dan zou "HI" ook knipperen.)
Voor de rest gaan er geen controle lampjes branden wanneer ik hem probeer te starten.
Dan staat je motor op de startblokkering. (raar he, alles doet het, startmotor draait ook gewoon rond, had altijd gedacht dat er gewoon niks zou gebeuren dan)
Maar goed,
Ik heb het een keer gehad op vakantie, lekker was dat. Met mn R6 uit 2003, die kon toen op de trein terug naar huis vanaf de Stelvio
Achteraf was het met een paar draadjes vervangen geregeld bij de dealer.
Dit moet je zeker op kunnen lossen, afhangkelijk van de oorzaak.
Als het goed is heeft het startblokkerings circuit een eigen zekering, deze zit volgensmij rechtsvoor achter de voorkap (maar kan ook linksvoor zijn), als deze kapot is springt de motor automatisch op de blokkering, ook als er ergens een verbinding niet goed is, draadje doorgesleten, of contactpuntje niet in orde dan springt de motor op de startblokkering.
Dus, begin met het verwijderen van de tank, luchtfilterhuis, en je zijkappen, en controleer alle draadjes plus die zekering. Begin bij welke draden vanuit je contact lopen en volg die. Bij mij waren het de draden tussen de zekering en het contact.
Wat ook nog kan, is dat de ring die je sleutel 'leest' in het contact kapot is, echter is dit een minder leuk grapje. Deze kost tegen de 400 Euro en is niet zomaar even te vervangen, dan moet je wel naar de dealer. Mijn dealert dacht oorsprongkelijk dat dit het bij mij ook was, maar gelukkig bleek het allemaal wat minder ernstig toen pfew!
Nou iig veel succes, laat even wat weten. Overigen, nog een laatste ding. Ik heb de mijne nog wel een paar keer gestart gekregen toen op vakantie, door met mn handen tussen de kappen te gaan en wat lichte duwtjes te geven tegen de elektra waar ik bij kon, dan maakte die weer even contact ofzo.
Overigens eenmaal gestart blijft je motor wel draaien, ookal gaat die startblokkering weer in werking, je fan slaat alleen nietmeer aan (aan de lijve ondervonden, en omhoog de Stelvio op kreeg die het toch aardig warm...)