• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

R6 startonderbreker voldoende voor verzekering?

Dion de Groot

Rookie
Lid geworden
4 mei 2007
Waarderingsscore
0
Wie o wie kan duidelijkheid geven:

Ik heb vorig weekend een R46 2005 gekocht.

Nu eist de verzekering voor all risk minimaal een klasse 1 stratonderbreker.

Volgens mij zit er standaard op de R6 2005 een startonderbreker in de elutel (vandaar ook het sleutel-symbool op de teller?!).
Wie kan vertellen of dit klopt en het ook minimaal een klasse 1 systeem is??

Voor de meeste verzekeringen wel.
voor de zekerheid zou ik het wel ff navragen
je moet wel een goedgekeurd slot (ART) hebben, dat eisen ze volgens mij allemaal

Voor de meeste verzekeringen wel.
voor de zekerheid zou ik het wel ff navragen
je moet wel een goedgekeurd slot (ART) hebben, dat eisen ze volgens mij allemaal
:^

goed slot (art) is volgens mij standaard een vereiste!!

Toetsenbord is nog goed.... vingers werken niet altijd mee....

Eis is idd een ART 4 slot. Dat heb ik dus ook bijgekocht.
Alleen staat er verder als eis een startonderbreker van minimaal klasse 1.

Vraag is nu of de standaard startonderbreker van Yamaha dat ook is en of die ook op de R6 2005 zit?!

Ik heb mijn motor all risk verzekerd bij Centraal beheer en die stellen helemaal geen eisen qua alarm sloten startonderbrekers enz.. ik ben ook niet verplicht om hem aan een paal of iets dergelijks te zetten zolang als hij maar op slot staat ben ik verzekerd.

In de handleiding zit een kopie van een goedkeuring. Het is aan de verzekering of ze hiermee akkoord gaan en of een jaarlijkse keuring verplicht is.

Mijn verzekering eiste een alarm en een jaarlijkse keuring hiervan.

Groeten

:^

goed slot (art) is volgens mij standaard een vereiste!!
Dat is niet helemaal waar. Voor mijn verzekering was een vereiste een goedgekeurd alarm. Goed, bij de diefstal wilden ze eigenlijk zien, dat ik 4 art 4 sloten had, maar volgens de voorwaarden was dat niet nodig :+.

Tja, sloten doen zo weinig, als ze in je huis inbreken voor de sleutel, he?

Expert: Misschien moet u de volgende keer nog een remschijfslot erbij hangen.
Ik: schiet niet op als ze inbreken voor de sleutel.
Expert: u moet hem de volgende keer misschien maar verankeren.
Ik: schiet niet op als ze inbreken voor de sleutel.

etc. etc.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad bij iedere verzekering anders wat betreft de voorwaarden, dus goed opletten!

Daarom dat ik ook graag hoor of de R6 2005 standaard een klasse 1 startonderbreker heeft ingebouwd?!

Voor de verzekering waar ik naar kijk (Winterthur, via Bikerpolis) is dat nl. naast min. 1 ART 4 slot vereist voor all risk.

In principe zou je verzekeringspersoon dat moeten kunnen vertellen. Je moet hem melden dat hij affabriek is geleverd met startonderbreking en dan moet hij je kunnen zeggen, dat het goed is of niet. Een goed slot is trouwens nooit weg ;). Dus een remschijfslootje van art 4 zou ik zeker doen als ik jou was.

groet

B

Terug
Bovenaan Onderaan