• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

raar tok geluid met remmen

maartje12

Rookie
Lid geworden
4 mei 2010
Waarderingsscore
0
ik heb een suzuki gsx 6oo f..
als ik moet remmen tijdens het rijden maakt de rem een soort tok geluid..
het is de voorrem.als ik stil sta en de rem inknijp hoor ik niks ,het is alleen echt tijdens het rijden..
ik verlies geen remdruk en hij remt verder ook eigenlijk best wel goed.
maar ik maak me toch een beetje zorgen omdat het tijdens het remmen gebeurd,en ik vind die afdeling van de motor toch wel belangrijk.
wie kan mvertellen waar het aan ligt
mvg maartje

zoiets heb ik ook gehad op mijn cbr 600 f

ik ben ermee naar een garage gegaan en gevraagd wat het was en die hebben toen 2 schuine kanten aan het begin en het einde van me remblokjes geslepen en toen was het over.

mvg

patrick

Zit het echt in je remhendel? Wat ook zou kunnen is dat je balhoofdlager wat aangedraait moet worden. Als dat wat ruim is en je remt hoor je ook een tok, alsof je voorvork wat knakt.

Zit het echt in je remhendel? Wat ook zou kunnen is dat je balhoofdlager wat aangedraait moet worden. Als dat wat ruim is en je remt hoor je ook een tok, alsof je voorvork wat knakt.
full

Inderdaad eerst eens zelf zoeken wat het is. Motor op de bok, en her en der voelen.

Je kunt zelf aan de remschijf voelen of daar speling in zit.
Je kunt zelf aan de remklauw voelen of daar speling in zit.
Je kunt zelf aan de vorkpoten voelen of daar speling in zit.
Je kunt zelf aan het balhoofd voelen of daar speling in zit.

Was bij mij ook het geval, moer aandraaien van het balhoofd en over was het. Knijp eens je voorrem in in de versneling beetje druk op oefenen, of tegen een muur..

Heb het ook op mijn CBR 600f. Bij het moment van aangrijpen ook met stapvoets rijden. Balhoofd getest op speling, geen. Volgens mij zijn het de remklauwen...waarom ie tikt op tokt...?

Terug
Bovenaan Onderaan