je foto's op photobucket werken nietIk kan ze niet bekijken iig
maar ik ga de remblokjes ook nog afschuinen aan de onderkant dat hij makkelijker over de schijf valt, veer tussen de remblokken doen, vaste wielbussen komen eraan
gisteren de remklauwhouder vastgezet dus die gaat geen kant meer op!
Heb je zeker gelijk in. Zoekrandje is wel beter, maar deze bussen maken het monteren al veel makkelijker.deze vaste wielbussen zijn niet echt super, je moet hebben met schuine zoekrand, dat als je bus de remklauwhouder of brug raakt deze door de schuine kant er niet wordt uitgeduwd maar als 'vanzelf' op zijn plek schuift
zoals dit: https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Ah ja volgens mij snap ik wat je bedoeldheb hem vastgemaakt door gaatje in de alu bus te boren (degene waar de as doorkomt en de moer opkomt)
deze heb ik verzonken zodat er een verzonken M6 bout doorheen kan en gelijk ligt met de bovenkant van het blokje (de moer vd as kan er nog goed op)
in de remklauwhouder een gat geboord en M6 draad getapt. zo kan ik door het alu blokje aan buitenzijde vd brug een boutje steken en die vastdraaien in de remklauwhouder. zo blijft deze vastzitten.
wil ik de ketting stellen dan los ik die bout minimaal zodat de houder mee kan bewegen als ik de ketting stel. aangezien de brug een sleuf heeft gaat dit prima
dus eigenlijk gewoon 2 gaten boren, draad tappen en 1 stuk verzinken en je bent er
vandaag remblokken afgeschuind met de vijl en een veer tussen de 2 remblokken geplaatst zodat de blokken continu wat open worden geduwd en makkelijk over de schijf zouden moeten vallen.
en ik ga zoiezo vaste wielbussen met zoekrand halen zodat het echt max makkelijk kan
Tering wat een hel om dat achterwiel erin te doen...
Het lukt me gewoon niet, en dat na 9 jaar circuitrijden op allerlei verschillende motoren....
Nog nooit zo’n slecht systeem gezien. Ik moet perse vaste wielbussen plaatsen en de remklauw fixeren want met de originele configuratie is het ondoenlijk.
Ben er een uur mee bezig geweest en achterwiel zit er nog niet in
Iemand tips&tricks?
Aha! Dus jij hebt die kuipset gekochtGoed bezig!
Die vaste remklauw lijkt mij ook wel ideaal!
Hoop hier volgende week eindelijk te beginnen met het opnieuw opbouwen van mijn 10. Afgelopen week heb ik via marktplaats voor een mooie prijs carbon racekuipen voor de voorkant kunnen kopen. Als het een beetje betaalbaar is wil ik nu voor achterkant ook het liefst carbon natuurlijk, ( ziet van zichzelf al wel goed uit dus scheelt weer spuiten) maar die zijn lastig te vinden voor een 05. Iemand toevallig nog een idee waar dit te koop is?
nou vaste wielbussen zitten erop, klauw vast, veer tussen de blokken en remblokken afgeschuind
wiel glijd er nu zo in!
ben blij met hoe het nu gaat! nu is het super dat wiel erin zetten zeg
Nou, net de motor op de bank gehad en quickshifter ingeleerd.
185 krukas pk’s en 165 achterwiel pk’s!
Dus in alle jaren geen pk’s verloren (wel na arrow vol systeem en k&n filter met 4 korte inlaatkelken).
Vond het lang niet tegenvallen!
Mooie lineaire vermogenscurve ook.
Achtervering trouwens top, voorvering prut dus K-tech pistonkit besteld