Kijk eens in de recente sportbanden test van motoplus. De Pirelli Rosso 3 is daar behoorlijk allround, maar verwacht geen ronde records te breken.
Rij je echter wat sneller en vaker op circuit dan kan je bijvoorbeeld Pirelli Rosso Corsa of een super corsa SP gebruiken. Des te meer racy de band des te meer (hete) grip maar ook des te korter de levensduur en slechter gedrag bij kou & regen en foutieve afstelling. De 600 cc talent cup kon 1.46 rijden op assen met Rosso Corsa, ze gaan ook relatief lang mee.
Dit waren echter wel echte snelle mannen, ik red dat lang niet.
Rosso Corsa is dan 50/50 straat/circuit en supercorsa SP 30/70%. Heb met beide gereden en dat werkt goed. Wel met een (aangepaste) cbr600f2. Ik rij ongeveer 50 procent straat ( naar Zandvoort heen en weer) en 50 procent op Zandvoort circuit. Op circuit pas ik alleen wel bandenspanning ( en veer instelling )aan. Met goede sinter remblokken kan ik ongeveer 1 seizoen rijden en het werkt zowel op straat als circuit nog goed ( schijf en klauw aangepast).
Ik heb wel extra velgen liggen maar de supercorsa SP bevallen mij wel,in de regen/kou rij ik toch nauwelijks.
Vandaag wilde ik mijn voorband wisselen en bokte de voorkant van de motor op een balhoofd steun. Op het moment dat de voorwiel verwijderd was viel de motor van de voorbok af op de onderpoten van de voorvork (motor bleef rechtop omdat achter ook op een bok stond.
Nu de vraag, kan dit schade veroorzaakt hebben aan de voorvering behalve de lak?
Ook ik heb slechte ervaringen met pilot power 2ct op circuit. Er zijn tegenwoordig betere banden te koop. grootste nadeel is dat ze onvoorspelbaar worden indien ze goed heet worden.er zijn al flink wat mensen gevallen met deze banden op circuit.
Als ik het zo hoor kan ik beter niet die pp2ct nemen.
Dan ga ik liever voor de :
Bridgestone S20 EVO
120/70ZR17 58 W
180/55ZR17 73 W
Kosten een kleine 200eu met verzenden.
Mocht het regenen kom ik ook met deze banden redelijk iit de voeten?
En met warm weer zijn deze vele male beter als de pp2ct als ik het goed begrijp?
Rij al jaren met een S20 achterbandEnigsinds, en die s20's komen dus prima uit de test.
Dan ga ik voor die ipv de pp2ct.
Kun je een beetje Duits lezen? Testbericht über 6 Sportreifen in 2 Dimension in MOTORRAD 10/2014 | Testberichte.de
Tuurlijk staat metzeler op no 1 in Duitsland
Sleutel vergeten, dus eerste sessie gemist... contact gehotwired. En tankdop opengebroken met een schroevendraaier en een waterpomptang. Daarna in sessie 2 mn pr naar 2.04 gebracht. Mn maatje was de gopro verloren dus in de middagpauze samen met een baco even de baan verkent. En jahoor!!! In 10 stuken terug gevonden. Maar gopro's zijn ( blijkbaar ) praktisch onverwoestbaar ofzo, want nadat dat ding met 250km/h zijn motor verlaten had, deed hij het gewoon weer!
Anyhow, sessie 3 pr weer aangescherpt naar 2.03 nogwat. Sessie 4 een 2.02.9 gereden en in de laatste sessie een 2.02.4 gereden. Ik ben dus wel blij, zeker als je er vanuit gaat dat de motor veel te arm liep.
Met nieuwe banden en een goed lopende motor zou 1.59 erin moeten zitten.