Met een andere rempomp alleen gaat ie niet harder remmen helaas... daarvoor Kun je mogelijk naar ander type remblokken gaan. Sinter...
Nog mooier zou zijn om ook de klauwen en schijven te veranderen maar dat lijkt mij teveel moeite en geld.
Dan Kun je dat geld volgens mij beter voor een andere fiets opzijzetten of circuitdagen voor kopen.
Ik heb nog een standaard liggen van een F2
Mag je wel voor een klein bedrag overnemen.
Hij lekt niet
Remgevoel is deels persoonlijk maar je kan door de rempomp maat te bekijken wel een beetje sturen welke kant het opgaat.
De CBR pomp is een oud axiaal model met zuiger 12.7. als je een 14 mm axiale pomp koopt wordt de overbrenging verhouding kleiner. Dwz je hebt meer hand kracht nodig en de hendel voelt harder.
Als je een 11 mm axiaal pomp gebruikt heb je minder handkracht nodig en voelt deze zachter.
Radiale pompen hebben een andere hevel verhouding. Een 19 mm (x 20) radiale pomp komt ongeveer overeen met een 16 mm (x 24) axiaal pomp. Het ontwerp is echter efficiënter en leverde meer remkracht en betere dosering op.
R6 rempompen zijn volgens mij 16 x22.
Ter info, mogelijk dat je dat niet weet maar Michelin pilot power-banden hebben een slechte reputatie op het circuit. Het schijnt dat ze zonder waarschuwing kunnen gaan smeren en dan ben je opeens je motor onder je kwijt, of erger, bovendien zijn de 2CTs gewoon een verouderd type. Tuurlijk, je bent een beginner, maar voor die paar tientjes zou ik het wel weten. Argument regen gaat ook niet op: Metzeler M7RR en de Rosso 3 doen het waarschijnlijk zelfs beter in de regen omdat het recentere types zijn.
Is het echt nodig om schijven en blokken te vervangen ,wat is de dikte of trillen ze ? Remsysteem van pc35 is volgens mij standaard al best wel goed.
Als je nog alternatieve schijven zoekt kan je ook kijken bij trw Lucas en braking. deze schijven zitten op mijn pc25 en dat bevalt een stuk beter dan standaard.(pc 25 zijn echter wel vaste 276 mm schijven dus niet identiek aan pc35).
Je kan de boel ook checken door olie af te tappen en de carterpan te demonteren.
Je kan dan de bak bekijken.
Andere mogelijke oorzaken;
-Je schakelpedaal staat niet optimaal ism slechte koppeling
- nokken van versnellingtandwiel is afgerond
- schakelwals bediening aan zijkant blok ( onder koppeling) is wrakkig.
Let een goed op bij welke versnelling het optreed, dit maakt het zoeken een stuk makkelijker.
Hallo, even voorstellen:
Ik rijd nu ruim een jaar op een cbrf3 uit 1997 en lees hier regelmatig mee.
Een maand terug mijn eerste trackday gedaan (assen, rondetijd 2:25) en veel zin aan een volgende en een verbetering van de rondetijd.
Er was tijdens de trackday iemand van hk-suspension aanwezig voor een gratis veringafstelling die mij vertelde dat mijn achterschokbreker af was en gereviseerd of vervangen moest worden. Nu ben ik op zoek naar een goede -bang for buck- oplossing voor de vering. (ik wil liever niet meer geld in de vering steken dan de motor waard is en voorlopig moet ik toch nog nog veel aan rijderskills werken). Het belangrijkste voor mij is dat de vering 'werkt' op het circuit en op de weg (met een andere afstelling) en vertrouwen geeft.
Zijn hier f3 rijders die suggesties hebben voor het verbeteren van de vering ? is reviseren en eventueel een vervangende veer op mijn achterschokbreker voldoende op dit moment of is het veel zinvoller om te investeren in een aftermarket schokdemper ? De voorkant wil ik ook aanpakken en dacht aan nieuwe olie/onderhoud en eventueel vervangende veren. Ik rijd voornamelijk (sportief) op de weg en wil af en toe een trackday doen en mijn rijderskills verbeteren.
Ik ben benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt !