rammel bij gas loslaten

johan466

Rookie
19 apr 2014
9
0
Hallo.
Ik heb een honda fireblade sc44 2000/2001 model.
Ik heb nu een paar keer gehad als je in de 1e versnelling veel toeren maakt en dan het gas dichtdraai er iets begint te rammelen in de 2e versnelling heeft hij dit ook een keer gedaan.
Wat zou dit kunnen zijn kan het geluid niet goed plaatsen zou het de koppeling kunnen zijn.
Ketting is goed en juist gespannen.
 
Het is meer dan een resonatie het is alleen als je het gas abrupt dichtdraait .
De ketting die ik bedoel is de gewone dus niet de distriebutieketting.
Zou een distriebutieketting zoveel lawaai kunnen maken dat mensen het horen als ze aan de kant staan.
 
Enig idee hoeveel vreemde krachten er vrijkomen als je zo snel je gas lost bij hoge toeren in de 1e versnelling?
Daar is hij ook niet voor bedoeld.
Het kan zijn (kan) dat je achterband gedeeltelijk het contact met het wegdek verliest, en dus n beetje gaat stuiteren wat jij hoort als geklapper (en dat doet het in het blok ook).
Wil je altijd zo rijden, monteer dan een slipperclutch...
 
als je het niet vertrouwd moet je langs een motorzaak rijden, een monteur zal moeten proefrijden om te kunnen zeggen of er wat aan de hand is.
niemand kan aan de hand van een beknopte omschrijving je vertellen wat er aan de hand is, als er al wat mis is, er kunnen hoogstens wat tips komen ,b.v. de kettingspanning, maar verder blijft het een gok.
 
Op de bok in de 1e versnelling zetten, wiel handmatig verdraaien en kontroleren of wiel t.o.v. je kettingwiel nog kan verdraaien nadat de ketting strak is gedraaid. (2 kanten op kontroleren)

Ik zou voor de zekerheid ook even kontroleren of je voorste kettingwiel nog goed geborgd is. Je zal niet de eerste zijn bij wie een voortandwiel los komt.

En als je toch daar bezig bent, kun je ook nog even de bevestiging van de reactiestang van de remklauw op de achterbrug in ogenschouw nemen. (deze wil ook weleens klapperen bij een gelijktijdige remactie)

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan