rammel in motorblok BMW K1200 2005

Ravdho

Rookie
7 jul 2018
11
0
Ik heb een maand geleden een BMW K1200S gekocht van 2005. Hij rijdt echt heel lekker en de versnellingsbak is ook perfect. Alleen als hij warm is komt er een rammel, roffel bij een toerental van 4000/5000 toeren van beneden uit het blok vandaan. Ik ben ermee terug gegaan en hebben ze de aandrijfketting en onderdelen vervangen. De rammel is echter gebleven. Het vreemde is dat hij perfect rijdt, alleen het gerammel bij dat toerental klinkt onbetrouwbaar.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en weet iemand waar het geluid vandaan komt.

Alvast bedankt!
 
Even een oud topic opschudden......
Lijkt mij dat er garantie op zat om even op bovenstaand berichtje te repleyen.

Nu staat er ook 1 te koop hier op MF voor een schappelijke prijs en heb ik eventueel interesse in. En natuurlijk zoek je reviews en wat de plus-en minpunten zijn van dit type motor. Daarom is het ook wel belangrijk dat men feedback geeft positief of negatief.
Ziet er verzorgd en netjes onderhouden uit....
Rij zelf ook een K1200S , zeer fijne en bloedsnelle motor. Check in ieder geval de volgende zaken bij aankoop:
- Rammelende koppelingskorf (deze rammelt meestal alleen als de motor warm gereden, als je de motor in zijn neutraal zet rammelt deze, als je de koppeling intrekt is de rammel weg. Je kunt dit laten oplossen, kost iets van 750,- Euro .
- Tanklint, deze gaan meestal een keer stuk, is de electronische versie van de vlotter
- I-ABS, zorg dat je motor een werkende ABS heeft, ABS lamp gaat normaal uit als je een meter of 10 gereden hebt. Als je ABS lamp blijft branden, motor laten staan. Repareren van een I-ABS is een prijzige aangelegenheid.
- Als je ESA als optie hebt, zorg dat deze ook werkend is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan