Rammelende/hamerende fireblade in 1e en 2e versnelling.HELP

lelijk hoofd

MF'er
26 okt 2005
94
0
Utrecht
Beste forummers,
Ik heb vorige week een prachtige fireblade gekocht uit 1995 met 33000 km op de klok.
Tot zover niks aan de hand, nu het probleem: Als ik rustig optrek in de 1e en 2e versnelling hoor ik bij de koppeling iets rammelen/hameren. Ik dacht eerst dat het de ketting was maar dat had ik al snel uitgesloten. Het probleem verdwijnt vanaf zo'n 3500 a 4000 toeren. Ook in de hogere versnellingen heb ik er geen last van en loopt hij perfect. Ik vermoedt zelf dat er iets niet helemaal jofel bij het koppelingshuis is. Het geluid komt dan ook echt van de linkerkant van de motor vandaan. Het vreemde is ook nog eens dat hij het niet ALTIJD doet. Ook hoor ik het wel eens als ik heel rustig in zijn 2 uit een bocht kom. Maar ook dan stopt het weer als ik boven de pakweg 3500 toeren kom. Koppelen en schakelen gaan allemaal prima, het is alleen dat gerammel wat ik niet vertrouw.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Is het tijd om naar een andere blade uit te gaan kijken of valt het allemaal wel mee?
Alvast bedankt en met groeten,
Sander
 
Laat eerst je wiellagers + tandwiellager vervangen, kunnen ze gelijk luisteren waar dat rammelen vandaan komt . Rammelende gasschuiven zou je ook moeten horen bij stationair .
Misschien staat de boel niet synchroon en dat kan een geluid geven alsof je blok elk moment kan ontploffen.


Nee de rammelende gasschuiven hoor je natuurlijk niet tijdens stationairlopen ( bij kawasaki met alu schuiven weer wel), maar die gaan enorm rammelen als je wegrijd tot 5.5k toeren.
Maar zoek het dan maar niet in de gasschuiven, want ik zal er wel weer gigantisch naast zitten.
Ik lees alleen maar wat er geschreven wordt O-)
 
Dat van die gasschuiven zal het wel niet zijn. Maar het bovenste plaatje met die frictie veertjes is het kwaaltje. Gebeurd na ongeveer 10 duizend kilometer. Ik geef het toe. is irritant maar je krijgt het er niet uit
[afbeelding]


Dat is een krukas van een sc33 vanaf 1997!!!!!!!
En zoals we allemaal weten is de koppeling en krukas van een sc28 compleet anders _O-
 
Ik denk dat je rammelende gasschuiven hebt EN een rammelende distributieketting/oliepompketting. Want een rammelende 1e en 2 versnelling staan ze niet om bekend, in de 3 hoor je het zeker niet meer omdat dan de rijwind het zeker overmeesterd.
 
Nee hij rijd erop en tijdens het rijden zit de koppeling aan de linkerkant in z`n verhaal of hij mot achterste voren op de motor zitten . :+

Misschien zit er iets in de dynamo los ?
 
Laatst bewerkt:
De vragen worden steeds moeilijker, koppeling rammeld en geluid komt van links, geen gasschuiven die rammelen, en de ketting is ook uitgesloten.
Net zoiets van.
Je komt bij de tandhygienist, laat je gebit poetsen en schoonmaken en uit je linker oor komt witte tandpasta lopen.
Is het dan een gaatje in je rechtertrommelvlies???????
 
:+

Zet je motor zoveel mogelijk rechtop en haal je dynamo deksel los let op er komt iets olie eruit bakkie eronder. Bekijk je dynamo maybe zit daar iets te rammelen. je hebt vaak wel een nieuwe pakking nodig aangezien bij het verwijderen vaak de pakking scheurt. Zo`n pakking kost 5 euro ? Ook volgens Carmo iets meer olie erin dan maximum peilstok aangeeft dit om te zorgen dat er altijd olie bij de dynamo komt om deze te koelen. Ook de olie kanalen bekijken of deze vrij toegankelijk zijn. Olie dient ook schoon te wezen beste olie (mijn beleving) is belray EXP 10W40 .
 
Laatst bewerkt:
Nou heren,
Ik heb alle lagesr vervangen en alle bussen a raison de 150 euro maarrrrrr....
het gerammel in de 1e en 2e versnelling is nu wel verdwenen *O*
Hieperdepiep wat een paar nieuwe lagers al niet kunnen doen!!!
Allen bedankt en knal ze 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan