RD 350 racer project DEEL 2

jarnodezwart

Die hard MF'er
1 nov 2007
523
0
Stramproy
Alweer 6 jaar geleden dat ik mijn mito350 2 takt racer gebouwd heb zie topic RD 350 racer project .

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/188811/RD-350-racer-project-1.html

Rijwielgedeelte: Cagiva Mito 350
Vering: Aprilia RS250 voor + achter
Wielen: Aprilia RS250
Motorblok: Yamaha RD350 ypvs lc
Kuipwerk: Yamaha yzf125R

De afgelopen jaren een aantal cicuitdagen gedaan met de motor en redelijk wat straat km's gereden. Maar de laatste 2 jaar weinig omgekeken naar de motor i.v.m. drukte met verhuizing verbouwen e.d. De motor heeft 2 jaar stil gestaan en is sinds een 1/2 jaar gedemonteerd met de intentie om hem opnieuw in elkaar te zetten en een aantal zaken te verbeteren / op te knappen:

-het gepolijste frame was veel werk om bij te houden met poetsen en heb het frame ondertussen al laten poedercoaten.
-de koeling moet verbeterd worden want de motor word te warm op het circuit.
-verbeteren van vering en remmen.
-nieuw spuitwerk van kuipset en velgen.


full



full

full

full

full

 
Laatst bewerkt:
De afgelopen periode al een start gemaakt.
Op de volgende foto's is te zien dat het frame en achterbrug al gecoat klaarstaat.
Daarbij zijn de aprilia rs 250 velgen voor en achter gezandstraald.
In de plaats van de aprilia rs 250 voorvork heb ik er nu een aprilia rsv4r voorvork ingezet.
Ik wil testen of dit een verbetering is. Als blijkt dat het overbemeten is dan zet ik de aprilia rs 250 voorvork terug. Tevens heb ik ook een setje brembo radiale monoblock remklauwen gemonteerd. Om de koeling te verbeteren ga ik proberen om de rsv4 radiateur te monteren. Hoop dat dit past en deze niet te groot is.




full

full

full

full

full

full

full



 
Tof dat dit project niet stil ligt, heb het vorige topic met plezier van begin tot eind gevolgd.
Vraagje uit nieuwsgierigheid: Heb je ander kuipwerk om op straat te rijden (ivm verlichting en kenteken)?
 
Tof dat dit project niet stil ligt, heb het vorige topic met plezier van begin tot eind gevolgd.
Vraagje uit nieuwsgierigheid: Heb je ander kuipwerk om op straat te rijden (ivm verlichting en kenteken)?
Ik heb aan de binnenkant van de voorkuip een verstraler als koplamp.
Knipperlichten zijn verwerkt in de spiegels die ik bij straatgebuik monteer en ik heb een afneembare kentekenplaat houder met achterlicht kenteken en knipperlichten.
 
Wouw eerst versleten vingers van het polijsten, en dan nu poedercoaten..
Blijft de rest van de kleurstelling zoals het was, of heb je daar ook andere plannen voor?
 
Ik heb aan de binnenkant van de voorkuip een verstraler als koplamp.
Knipperlichten zijn verwerkt in de spiegels die ik bij straatgebuik monteer en ik heb een afneembare kentekenplaat houder met achterlicht kenteken en knipperlichten.

Simpel maar doeltreffend, slim! :)
 
Heb jij toevallig nog meer foto's van je subframe ?

Zoek je er een ? Mijn oude sub-framepje heb ik ook nog, heb ik dat tyga rc211v zitje die jij nu hebt nog ff op gehad.... :)
Weliswaar van staal maar de helft zo groot als het origineel wat je er nu op hebt zitten.
 
Laatst bewerkt:
Zoek je er een ? Mijn oude sub-framepje heb ik ook nog, heb ik dat tyga rc211v zitje die jij nu hebt nog ff op gehad.... :)
Weliswaar van staal maar de helft zo groot als het origineel wat je er nu op hebt zitten.

Subframe heb ik zelf gemaakt van aluminium en is een hele mooie korte versie.
Ik pas hem misschien nog iets aan.
 
zo dan, heb je ergens een klus-ruimte gehuurd/ gekocht met al het gereedschap (laatste reeks foto's), of heb je je garage omgebouwd?

Mooi project, staat inmiddels in de favo's.
 
zo dan, heb je ergens een klus-ruimte gehuurd/ gekocht met al het gereedschap (laatste reeks foto's), of heb je je garage omgebouwd?

Mooi project, staat inmiddels in de favo's.

Woonde eerst nog thuis bij mijn ouders.
Nu woon ik op m'n zelf en heb de garage cq werkplaats naar mijn eigen zin ingericht ;)
 
full

full

full

full


De gouden remklauwen heb ik geruild voor een setje zilver kleurige monoblocks omdat dit beter past bij de rest van de motor.
Voor de rsv4 vork heb ik clipons van renthal binnen gekregen.
Verder is het rustig nu op het moment omdat ik aan het wachten tot de nieuwe motorsteunen gemaakt zijn. Als ze klaar zijn dan worden deze gecoat en kan het blok gemonteerd worden en dan kan ik verder met opbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig nieuwjaar allemaal,

Ben nog steeds afwachtend op de motorsteunen die gecoat worden. Dus heb weinig aan de RD kunnen doen. Heb ondertussen de motor van mijn vriendin aangepast. Origineel bestaat er geen aprilia shiver factory. Mijn vriendin vind de oz velgen erg mooi. Zelf vond ik dat de Shiver wel ohlins voorvorkpoten verdiende.
Nu heeft ze een aprilia shiver met Ohlins voorvorkpoten en forged alu oz velgen.
Waarschijnlijk volgt de ohlins achterschokbreker nog.

Hierbij het resultaat:

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen is er alweer wat tijd verstreken.
Er is veel gebeurd aan de motor maar te druk gehad om te posten ;(
In de tussentijd druk gehad met o.a. trouwen, sinds 2 weken een motorzaak gestart in Weert. ''de Zwart motoren", Facebookpagina gestart, logo ontworpen, werkplaats ingericht, inkopen gedaan en verder veel administratieve zaken geregeld daarnaast nog gewerkt bij de baas etc etc.

De Zwart motoren biedt onderhoud en reparaties aan alle merken motoren en is de plek voor de aanschaf van nieuwe en gebruikte motoronderdelen.

Wat ik nog heb gedaan aan de RD,

- Motorblok gemonteerd met nieuwe motorsteunen
- RSV4 voorvork gedemonteerd en toch de RS250 vork terug erin met andere clipons
- Nieuwe uitlaatspruitstukken gemaakt vastgelast en uitlaten gemonteerd
- Nieuwe kettinggeleider gefreesd
- Kroonplaat opnieuw laten anodiseren en gemonteerd
- Remmen voor en achter gemonteerd
- Carburateurs voorzien van revisie setje en daarna gemonteerd

Foto's zal ik zsm posten.....
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen is er alweer wat tijd verstreken.
Er is veel gebeurd aan de motor maar te druk gehad om te posten ;(
In de tussentijd druk gehad met o.a. trouwen, sinds 2 weken een motorzaak gestart in Weert. ''de Zwart motoren", Facebookpagina gestart, logo ontworpen, werkplaats ingericht, inkopen gedaan en verder veel administratieve zaken geregeld daarnaast nog gewerkt bij de baas etc etc.

De Zwart motoren biedt onderhoud en reparaties aan alle merken motoren en is de plek voor de aanschaf van nieuwe en gebruikte motoronderdelen.

Wat ik nog heb gedaan aan de RD,

- Motorblok gemonteerd met nieuwe motorsteunen
- RSV4 voorvork gedemonteerd en toch de RS250 vork terug erin met andere clipons
- Nieuwe uitlaatspruitstukken gemaakt vastgelast en uitlaten gemonteerd
- Nieuwe kettinggeleider gefreesd
- Kroonplaat opnieuw laten anodiseren en gemonteerd
- Remmen voor en achter gemonteerd
- Carburateurs voorzien van revisie setje en daarna gemonteerd

Foto's zal ik zsm posten.....
Van harte met het starten van je nieuwe zaak, suc6 !
Foto's kijken we naar uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan