Wat jij hem waard vindt!
Neen , wat de gek er voor geeft !!
Aai, niet veel fans van deze motor begrijp ik. Dacht juist dat deze een reputatie van degelijkheid hadden maar dat heb ik mis?
Dit is het specialisme van van maar 1 man.
Dé kenner, onze allereigenste @DJ.Verhulst
Kom dr maar in Dion!
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving! Ik gebruik de motor bijna dagelijks voor woon/werkverkeer en rij er ook in de winter zolang het weer het toelaat mee. Verder 1x per jaar ermee op vakantie. Dus eigenlijk staat hij zelden langer dan een maand stil. Had eerder idd al gehoord over de ABS. Als ik die jaarlijks laat onderhouden, kan het dan zijn dat ik er nooit problemen mee krijg of is het toch een tijdbom die het op een gegeven moment begeeft?het ziet er best leuk uit ,, maar hou rekening mee deze heeft nog het kwetsbare type ABS, servotronic ,, je heb een soort rembekrachtiging, je kan er onwijs hard mee remmen , maar niet iedereen word er vriendjes mee, maar het ding is deze heeft de leeftijd en km dat het stuk gaat en dan ben je aardig wat kwijt om het te fiksen via een dealer 1,8 K en bij een onafhankelijke merkspecialist 1,1 a 1,3 k .
je moet het ABS systeem spoelen liefst ieder jaar, en kijken naar de remslangen , weinig rijden gaan ze sneller stuk, wat ik in de stalling deed, 1 x per maand contact aan zodat ie ff op druk moet komen en dan een paar keer de rem indrukken ,, je hoort dan een hoop gezoem, dan gaat het niet vast zitten.
heb het genoeg gezien staat ie een 3 a 6 maanden stil na een week gaan de ABS lampjes niet meer uit.
qua km hoef je weinig te vrezen voor het blok,, als ie koud netjes start en niet rookt , zet je er zo een ton bij op .
maar kijk goed naar de schijven rond deze km stand zijn ze vaak versleten .
die zij koffers voegen maar een 500 a 600 toe aan de waarde en de top koffer een 300
verder wat voor iedere motor geld eigenlijk, een motor kan wel bij een nette zaak onderhouden zijn, maar als de klant iets niet laat doen ,is het niet gebeurt
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving! Ik gebruik de motor bijna dagelijks voor woon/werkverkeer en rij er ook in de winter zolang het weer het toelaat mee. Verder 1x per jaar ermee op vakantie. Dus eigenlijk staat hij zelden langer dan een maand stil. Had eerder idd al gehoord over de ABS. Als ik die jaarlijks laat onderhouden, kan het dan zijn dat ik er nooit problemen mee krijg of is het toch een tijdbom die het op een gegeven moment begeeft?
Die pompen gaan hoe dan ook stuk, dat kan over 50dkm zijn, maar ook over 5kmBedankt voor de uitgebreide beschrijving! Ik gebruik de motor bijna dagelijks voor woon/werkverkeer en rij er ook in de winter zolang het weer het toelaat mee. Verder 1x per jaar ermee op vakantie. Dus eigenlijk staat hij zelden langer dan een maand stil. Had eerder idd al gehoord over de ABS. Als ik die jaarlijks laat onderhouden, kan het dan zijn dat ik er nooit problemen mee krijg of is het toch een tijdbom die het op een gegeven moment begeeft?
Ik ben 192. KTM's zitten meestal lekker hoog, maar ik rij BMW. De BMW Roadsters zijn klein. Heb een 1200GS gehad en het hoge zadel nog eens 30mm hoger gezet. Als ik me niet vergis zat er bij deze mannelijke draad op het frame gelast, daar had ik bussen op gezet in aluminium vierkante buis. Zadel slot werkt dan niet meer, weet niet meer wat ik gedaan heb.Ik ben 1.95m en vind de zithouding bij die grotere bmw's erg prettig. Mijn ervaring met andere motoren is toch dat ik er wat ingezakt van ga zitten. Vandaar dat ik bij deze of de 1150gs uitkwam. Heb een r1150r geprobeerd (denk qua postuur beetje vergelijkbaar met 850r?) en die vond ik qua zithouding idd nog een beetje te laag.
Verder ook naar iets van een V-strom gekeken maar die vond ik ook niet goedkoop en ik vind ze ook wat minder mooi.
En een Honda Varadero?
Aai, niet veel fans van deze motor begrijp ik. Dacht juist dat deze een reputatie van degelijkheid hadden maar dat heb ik mis?
Ik heb dan een R nine T.. is het blok van de 2010-2013 GS.. Schijnt heel betrouwbaar te zijn.
Misschien even doorsparen en een GS van dat bouwjaar kopen? Zit wel meteen 2x zo hoog qua prijs.
Ja, als...De meest verkochte motor van NL, al jaren.
En niet veel fansWaar haal je die conclusie vandaan ?
Je vraag is gewoon niet waar mensen graag op reageren, er is ook niemand die daar antwoord op kan geven.
Het is een prima prijs als ie over 50.000km nog prima loopt.
Het is een veel te hoge prijs als hij over 3.000 km in de soep loopt.
het is nu donderdag avond ; heb je hem gekocht en waarom niet ?Goedemiddag! Ik heb een taxatievraagje. Hopelijk mag ik die hier stellen, ik weet even niet waar anders. Ik sta op het punt een bmw r1200gs van een particulier te kopen. De motor is uit 2005 met 81k op de teller. Voor zover ik zelf kan beoordelen is de motor in goede staat en er zit een 3-delige vario kofferset bij. De motor heeft binnen gestaan en is door een dealer onderhouden. Ik laat nog een aankoopkeuring doen maar de monteur wil (begrijpelijk) geen uitspraak doen over een adviesprijs. De vraagprijs is 5750 euro.
Is dit, ervan uitgaande dat de motor technisch in orde is, een redelijke prijs?
Bij voorbaat dank!