regentraining

eggman

Die hard MF'er
2 dec 2008
589
0
Ede (Gelderland)
Weet iemand of er ook specifieke regentrainingen worden gegeven., op bijvoorbeeld een ondergespoten baan. Kan natuurlijk wachten toch het een keer gaat regenen op een geboekte cirquitdag maar plan het eigelijk liever van tevoren in. Heb zoals zoveel motorrijders de neiging om als een oud wijf te gaan rijden zodra het nat is en val in de bochten nog net niet om vanwege te lage snelheid en zou dit graag verbeterd zien.
 
Weet iemand of er ook specifieke regentrainingen worden gegeven., op bijvoorbeeld een ondergespoten baan. Kan natuurlijk wachten toch het een keer gaat regenen op een geboekte cirquitdag maar plan het eigelijk liever van tevoren in. Heb zoals zoveel motorrijders de neiging om als een oud wijf te gaan rijden zodra het nat is en val in de bochten nog net niet om vanwege te lage snelheid en zou dit graag verbeterd zien.





Just speak for yourself.
 
Weet iemand of er ook specifieke regentrainingen worden gegeven., op bijvoorbeeld een ondergespoten baan. Kan natuurlijk wachten toch het een keer gaat regenen op een geboekte cirquitdag maar plan het eigelijk liever van tevoren in. Heb zoals zoveel motorrijders de neiging om als een oud wijf te gaan rijden zodra het nat is en val in de bochten nog net niet om vanwege te lage snelheid en zou dit graag verbeterd zien.


Als het pas begint te regenen of een beetje miezert dan moet je het meest voorzichtig doen, als het plenst dan spoet de weg wel schoon van troep en vettigheid.
 
Lijkt me een goede ervaring, alleen zou je zo'n training met je eigen motor willen doen? Ik niet namelijk ;)

Offtopic:
Ik vraag me af of ik alle dingen die ik voor m'n AVB moest doen nog wel op mijn eigen motor zou durven:X
 
Laatst bewerkt:
Rij het hele jaar door behalve ijzel etc, maar met regen rij ik ook als een versleten vaatdoek gewoon het idee net dat beetje gladigheid en huppa weer een rekening van 600,-
 
doe gewoon een circuitdag als het regent. betere training is er niet.

zorg wel voor goede regenbanden.
 
Kan op vele plaatsen maar ook bij de KNMV, het gaat dan vooral om het remmen want dat is het belangrijkste.
ROC = Remmen onder controle

Maar ik zie dat een deel, zoals rijden in een waterbak, ook in de VRO 2 zit.
 
Laatst bewerkt:
Just speak for yourself.


"zoveel" is toch niet "alle"


ik zou zeggen. ga gewoon veel rijden in de regen.
Had er eerst ook last van, maar als je het veel doet gaat die "angst" vanzelf wel weg en merk je dat je nog zat grip hebt op een natteweg.
enorm plat zit er bij mij nog steeds niet in, maar redelijke doorrijden gaat nu wel.
 
Ik had de dag voor m'n avb examen een zwaar regenende rijles.
Viel mij ook enorm mee hoeveel grip je nog hebt onddanks dat die zut zijknat was.
Nou rijdt je daar natuurlijk een stuk rustiger dan op de bijv de snelweg, maar toch :P
 
Zie bovenstaande suggesties, maar je kunt ook een week gaan toeren in Normandie. Daar krijg je meer regentraining dan je lief is...........
 
Lijkt me een goede ervaring, alleen zou je zo'n training met je eigen motor willen doen? Ik niet namelijk ;)

Offtopic:
Ik vraag me af of ik alle dingen die ik voor m'n AVB moest doen nog wel op mijn eigen motor zou durven:X


doe eens een VRO training van de KNMV.. dan leer je je eigen motor ook gelijk veel beter kennen.
 
Kijk ook bij traffic control

Traffic Control vind ik persoonlijk wel zo'n waardeloze organisatie.
Ooit keer offroad cursus kado gekregen van mijn vriendin.
Twee personen elk een half uur. Begonnen al tien minuten te laat, vervolgens was het blijkbaar in eerste versnelling (vooral van gas afblijven anders kreeg je het te horen) achter de instructeur aan rijden.

En om het nog erger te maken zat er 1 vast..... echter waardeloze manier van los trekken. Wat in totaal een 20 tal minuten heeft geduurd.

Je raadt het al.... precies een uur na de tijd dat we moesten starten was het "feest" voorbij. Met reactie: Ja meneer, tijd is tijd.... :(
 
Laat ik het zo zeggen;
Zon en de weg droog is rij ik te hard. })
Regent het zit ik net boven de max. 8-)
Sneeuw of ijzel = oud wijf. :$

Je hebt vaak meer grip dan jezelf denkt, alleen niet remmen op de witte vlakken en putdeksel proberen te ontwijken.
Trambanen zo recht mogelijk kruizen mocht het noodzakelijk zijn om een bocht te maken.
En tijdens file rijden tijdens regen of nat wegdek helemaal opgelet omdat je dan vaak op het witte gedeelte rijd en je dan makkelijk weg kan glijden.

Spreek uit ervaring want ik rij aardig wat met regen.
 
Traffic Control vind ik persoonlijk wel zo'n waardeloze organisatie.
Ooit keer offroad cursus kado gekregen van mijn vriendin.
Twee personen elk een half uur. Begonnen al tien minuten te laat, vervolgens was het blijkbaar in eerste versnelling (vooral van gas afblijven anders kreeg je het te horen) achter de instructeur aan rijden.

En om het nog erger te maken zat er 1 vast..... echter waardeloze manier van los trekken. Wat in totaal een 20 tal minuten heeft geduurd.

Je raadt het al.... precies een uur na de tijd dat we moesten starten was het "feest" voorbij. Met reactie: Ja meneer, tijd is tijd.... :(

Ik ga daar een slipcursus met de motor doen, hopelijk is dat beter :')
 
Ik had de dag voor m'n avb examen een zwaar regenende rijles.
Viel mij ook enorm mee hoeveel grip je nog hebt onddanks dat die zut zijknat was.
Nou rijdt je daar natuurlijk een stuk rustiger dan op de bijv de snelweg, maar toch :P
Let er wel op dat als het net regent na hele warme of gewoon droge dagen dat het dan wel veel gladder is dan wanneer het al heel veel geregend.
 
Deze hele zomer voelt als een regentraining ;(
Daarnaast twee keer een weekeind Duitsland gedaan meer telkens 3 dagen regen...
Aankomende vrijdag gaan we weer!!! en de voorspelling redelijk DROOG weer..
(eerst zien dan geloven ;-) en dan eerst maar ff wennen aan droog asfalt :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan