Rein63

rein63

Rookie
29 dec 2013
18
1
Enkhuizen
Even voorstellen:

Ik ben René, 50 jaar en een jaar of 3 geleden, na meer dan 20 jaar motorloos, opnieuw opgestapt. Voor weinig een Suzuki GSX600F van '97 aangeschaft en ik schat inmiddels een kleine 18.000km rond getuft en een veelvoud van de waarde aan plezier beleeft. Met een donker kuipruitje, ingekort achterspatbord en kleine knipperlichten oogt het ook nog wat sportiever.

De laatste motor die ik reed was een Kawasaki Z650 uit 1981. Dan is er toch een aardige sprong in de techniek gedaan.

Ik had eerst het idee om binnenkort over te stappen naar een andere motor (er is zoveel moois in het aanbod) maar noodzaak is er niet en budget is uiteraard beperkt. Dan maar wat opleuken met een 4 in 1 en weer een rondje onderhoud. Gezien prijzen voor uitlaten en een nieuwe kettingset maar een donor gekocht die minimaal van beide is voorzien.

Demontage vordert gestaag en is leerzaam. Toch kom je dingen tegen waar ik dan mijn vraagtekens bij heb. Een werkplaatshandboek en het forum bieden dan vaak uitkomst. Om echter alleen te blijven gluren laat een schuldgevoel achter :) dus maar registreren.

Ik zal mijn vragen dan ook waarschijnlijk wel delen en wellicht heb ik straks ook nog e.e.a. aan onderdelen over waar ik anderen weer een plezier mee kan doen.

Tenslotte voor de volledigheid nog maar even een plaatje:

full


Groet,
René
 
Terug
Bovenaan Onderaan