• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Reinigen en onderhoud van de motor

ElGeoffio

Die hard MF'er
Lid geworden
2 okt 2003
Waarderingsscore
0
Hoe is de beste manier om mijn moter te reinigen?
Heeft iemand tips?

Ik dacht gewoon met een spons afwasse en afdrogen met een
zeemvel.

Gebruiken jullie misschien goede producten die de motor
wat meer doen blinken?

G.

Ik was hem eerst goed met gewone auto bende.. ( met demonteren van kuipen deze winter om hem echt schoon te maken )

dan zet ik het kuipwerk in de wax, de zwarte plastic delen in de cockpitspray, ketting vetten, etc.

Ik gebruik een wonderdoekje bij het schoonmaken, het vuil vliegt er vanaf.

Voor je velgen gebruik je gewoon WD-40 Echt super!

Hoe is de beste manier om mijn moter te reinigen?
Heeft iemand tips?

Ik dacht gewoon met een spons afwasse en afdrogen met een
zeemvel.

Gebruiken jullie misschien goede producten die de motor
wat meer doen blinken?

G.

It's amazing. It only took me 5 minutes to wash, rinse and polish my entire bike.
This supply will last me a life time.

Na het uitgeven van geld aan totaal motor reiniger, velgen reiniger en enkele andere reinigers heb ik eens Quick 'n Brite geprobeerd, die van de Tell Sell reclame.

En het is inderdaad "Amazing', de velgen werden schoner dan met die dure Turtle Wax velgen reiniger.

De kuipen en tank houden geen water vast dat kan opdrogen en lelijke vlekken achterlaten.

Ik zweer er voortaan bij. Voila.

Warm water met wat dreft... (ziet er ook niet echt schoon uit).
Ik was haar nu nog 1 keer, dan gaat ze in de tectyl en dan wordt ze pas weer in april schoon gepoetst.

It's amazing. It only took me 5 minutes to wash, rinse and polish my entire bike.
This supply will last me a life time.

Na het uitgeven van geld aan totaal motor reiniger, velgen reiniger en enkele andere reinigers heb ik eens Quick 'n Brite geprobeerd, die van de Tell Sell reclame.

En het is inderdaad "Amazing', de velgen werden schoner dan met die dure Turtle Wax velgen reiniger.

De kuipen en tank houden geen water vast dat kan opdrogen en lelijke vlekken achterlaten.

Ik zweer er voortaan bij. Voila.

Dit heb ik ook laatst gedaan bij mijn velgen. Het werkte inderdaag erg goed. Alleen de tweede keer was het ketingvet (wel een ander merk als de keer ervoor) er met geen mogelijkheid af te krijgen (10 min hard boenen voor een glimmend stukje van 10 cm). :(
Daarna WD40 erop en schoon! *D

Voor de rest van de motor gebruik ik gewoon auto spul:
Afspoelen ?¨ wassen ?¨ afspoelen ?¨ droog-zemen ?¨ klaar in 15 minuten (zonder onderbrekingen van (veel) gezellige buren (studentenflat)

Terug
Bovenaan Onderaan