Reis naar Noordkaap > kamperen

Snap niet dat mensen zwitserland en oosterijk enzo duur vinden, zwitserland is net zo duur als NL en oostenrijk gewoon goedkoper. Noorwegen blijf ik duur vinden, of de prijzen zijn erg gezakt de laatste paar jaar. Iemand concrete prijsvoorbeelden misschien?
Noorwegen is het duurste land ter wereld (feit).
De verhouding is 1,5 (van salarissen uitgaande (feit)).
Biertje kost +10 euro in een discotheek (afhankelijk van het soort bier ook.
Noors bier is niet lekker! Ga voor Heineken import of het Deense bier :+ (ervaring)

Ik denk dat mensen bepaalde landen duur vinden omdat ze meestal naar de grote steden gaan die altijd duurder zijn :)
 
Wat ik weleens zou willen zien is hoe jullie motor eruit zag qua bagage met zo'n reis :o Zou me god niet weten waar ik alles moet laten..

dscf0021ot5.jpg
 
Maar ik had zelf weinig moeite (meestal :P ) om me aan de selheid te houden, de meeste wegen hebben zoveel bochten dat je met 80 ook een hoop lol hebt.
Pas op met te hard rijden in Scandinavie!
De boetes zijn niet leuk en in Noorwegen kun je zelfs gaan zitten als je meer dan 30km te hard rijdt!
 
Pas op met te hard rijden in Scandinavie!
De boetes zijn niet leuk en in Noorwegen kun je zelfs gaan zitten als je meer dan 30km te hard rijdt!
WTF! Zie het nu. Door rood licht rijden: 5200 kronen, dat is dus 585 euro!!!!

15km/h te hard: 2900 kronen of 326 euro

|( Dan hebben wij niks te klagen eigenlijk...
 
Laatst bewerkt:
Net het blad MotorPlus gehaald! Erg leuk om te lezen, dat stukje over binnendoor naar de Noordkaap. Het weer was iets minder bij de Noordkaap..
 
WTF! Zie het nu. Door rood licht rijden: 5200 kronen, dat is dus 585 euro!!!!

15km/h te hard: 2900 kronen of 326 euro

|( Dan hebben wij niks te klagen eigenlijk...
Mijn voormalige manager zijn zoon kon gaan zitten (30km te hard). Ze waren zelf naar de rechtbank gestapt (hij is advocaat) maar hij kon gewoon gaan zitten. :N
En natuurlijk niet meteen zitten want er was een wachtlijst.... (raar he? :+ )
 
Tip: Neem vanaf Trondheim de Rv17 (langs de kust) een stuk mooier én rustiger dan de drukke E6 (waar ze ook erg veel staan te controleren op snelheid). Je kan dan bijvoorbeeld in de buurt van Moi-i-Rana weer terug op de E6 komen (Het is daar al een stuk rustiger).
Of je blijft vanaf moi-i-rana nog even langs de kust (de 17), pakt in Bodo de boot naar de Lofoten en rijdt via Narvik. Nog mooier. En heb je de E6 over voor de terugreis :)
 
Inhalen mag/kan niet? Ik had juist gehoord dat die E6 erg mooi is. En een beetje mensen om je heen kan ook geen kwaad lijkt me, als je soms met pech komt te staan of iets anders?
De E6 is ook erg mooi. Voor met de auto. Als je een beetje spannende bochten wilt moet je er echt van af. Dan pak je dus de '17'.

Met pech komen staan is zowiso kut. Maar ook op de kleine weggetjes kom je mens en dorpen tegen. Neem van dat reparatieschuim mee om je lekke band op te lappen zodat je door kunt.

Je rijdt BMW? Ik geloof dat er 4 BMW dealers zitten in Noorwegen. Eentje in Bodo weet ik uit ervaring. Ga er niet van uit dat ze tijd of onderdelen op voorraad hebben. Rijdt je serieus stukken dan gaat dat minstens een week kosten.

Ik kwam dit jaar twee BMW-ers tegen. De een reed met twee lekke voorvorkkeerringen. Die had ook bij die delaer gestaan. Uiteindelijk heeft hij een hoop vorkolie en een trechter ingeslagen en is door gereden. Dan weet je het wel.
 
Of je blijft vanaf moi-i-rana nog even langs de kust (de 17), pakt in Bodo de boot naar de Lofoten en rijdt via Narvik. Nog mooier. En heb je de E6 over voor de terugreis :)

En de 13 is ook een mooie maar rijdt die wel met een volle tank .... En als je naar de Lofoten gaat is een bezoek aan Andenes ook de moeite waard .... Op walvissafari naar Potvissen ... Wel omgerekend € 100 neertellen .. En 17km onder Bodo naar de Saltstraumen ... Europa's grootste bubbelbad
 
_O- Ik kan je dezelfde cijfers geven maar dan omgekeerde bedragen. Wat ik bedoelde is of iemand me concreet kan vertellen wat een kilo aardappels kost of een half gesneden wit in beide landen.


half gesneden wit _O-


gesneden brood doen ze amper aan in Zweden, of je krijgt al van dat superdroge toast brood :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan