• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Rem bouwt pas op laatste moment druk op

Lecram

MF veteraan
Lid geworden
18 nov 2002
Waarderingsscore
23
Mijn voorrem rem beregoed, alleen je moet de remhendel ver intrekken om te kunnen remmen. Er wordt druk opgebouwd als je de rem net intrekt, maar met de stelknop op 1 moet je de hendel best ver intrekken om tot de maximale remkracht te komen. De hendel staat dan ca. 2 cm van het stuur af en is nauwelijks tegen het stuur aan te krijgen. Als ik dat vergelijk met andere motoren, dan lijkt het dat daar de maximale druk eerder wordt bereikt. Het volgende is gebeurd:

hoofdremcylinder vernieuwd
Remklauwen gereviseerd
stalen remleidingen
nieuwe remvloeistof
Ontlucht (op standaard manier)

Kan er nog lucht in de leiding zitten of is het iets anders of is het zelfs normaal?

tsjaa moeilijk te vergelijken..maar idd
een groeter rempomp 19-20 mm reageerd sneller/directer dna een 16mm of <
ontluchten + vernieuwen vloeistof kan een hoop doen
en stalenremleidingen schilt ook enorm

C ' Ufo

Ditzelfde probleem had ik ook en heb ik gisteren opgelost. Bij mij zaten de remklauwen vast (normaal moeten ze wat heen en weer kunnen bewegen). Ik heb alles uit elkaar gehaald en de assen waar de klauw overheen schuift opnieuw ingevet. Hierdoor was het probleem weg, tevens loopt de rem niet meer iets aan wat deze eerst wel deed.

Ditzelfde probleem had ik ook en heb ik gisteren opgelost. Bij mij zaten de remklauwen vast (normaal moeten ze wat heen en weer kunnen bewegen). Ik heb alles uit elkaar gehaald en de assen waar de klauw overheen schuift opnieuw ingevet. Hierdoor was het probleem weg, tevens loopt de rem niet meer iets aan wat deze eerst wel deed.

de remklauwen zitten bij mij vast, de remschijven en de remblokken zijn zwevend. Wellicht dat ik het asje waar de remblokken over schuiven nog eens moet schuren en invetten....

Het probleem van druk opbouwen zat hem uiteindelijk niet in remmen zelf, maar omdat ik iets was vergeten.
De zuigers zijn hol en in de zuiger zit een kunststof 'blokje'. Dit blokje drukt tegen de remblokken. Deze blokjes was ik dus vergeten, zodat de zuigers direct tegen de remblokken duwden. Daarom zat er wat ruimte.

De blokjes zitten er intussen in en het probleem is opgelost. Hij remt als nooit tevoren.

de fireblade heeft vierzuiger remklauwen. dus die hoeven niet te kunnen schuiven. dit hoeft alleen te kunnen bij een of twee-zuigerremklauwen

Het probleem van druk opbouwen zat hem uiteindelijk niet in remmen zelf, maar omdat ik iets was vergeten.
De zuigers zijn hol en in de zuiger zit een kunststof 'blokje'. Dit blokje drukt tegen de remblokken. Deze blokjes was ik dus vergeten, zodat de zuigers direct tegen de remblokken duwden. Daarom zat er wat ruimte.

De blokjes zitten er intussen in en het probleem is opgelost. Hij remt als nooit tevoren.
[Dode link verwijderd]

Terug
Bovenaan Onderaan