• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Rem ontluchten zonder remdruk

skoeddies

MF veteraan
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Vraagje: hoe doe ik me rem ontluchten als er helemaal geen druk meer op zit?
Normaal is ontluchten geen probleem, easy.. maar er zit nu gewoon helemaal geen druk meer op en das best lastig, want hij pompt de lucht er onder dus ook niet meer uit B|
Stom foutje gemaakt, te gehaast he..

Als ik er niet uit kom gaat die maar ff naar een motorzaak, totaal tegen mijn principes in :r
Maar zou om 2 uur een maat van me ophalen voor een ritje..

Als je zelf geen pomp hebt om dit te doen, ben ik bang dat je toch ff naar de dealer moet. (toevallig gister zelf geweest met hetzelfde)
Succes ermee!

Als het snel moet ga je toch even langs een motorzaak? Als je alle tips hier wilt uitproberen en het is niet de eerste keer raak dan ben je de rest van de middag ook nog wel bezig lijkt mij. Bij een motorzaak moeten ze zoiets in 10 minuutjes klaar hebben volgens mij.

edit: Ik was al weer te laat met mijn opmerking....Maarre voor de volgende keer, lees de 'How to: Remmen reviseren' eens door! Hier staat perfect in beschreven hoe je remmen moet ontluchten.

Laatst bewerkt:
Hoe je remmen moet ontluchten weet ik wel, maar normaal heb ik altijd wel een beetje druk, en nu dus totaal noppes..

Mja, idd. op naar een motorzaak. de vijfde die ik belde heeft even tijd. de rest zit vol (superservice man, zelf doe ik het normaal in 10 minuten, zij met een vacuumpomp nog geen 3? |( )
anyway, ik ga nu naar de zaak, maar dit topic mag open blijven, ben namelijk best benieuwd of het via de ouderwetse manier toch kan zonder enige druk..

bedankt allen!

Laatst bewerkt:
ik ben eens een voorbeeld tegengekomen hier op mf van een vacuumpomp;

een stofzuiger, aangesloten op de hals van een lege fles (cola, sinas etc). In de fles boor je vervolgens een gaatje waar je ontluchtingsslangetje in kan, deze sluit je vervolgens aan op de nippel van je remklauw. Stofzuiger aan en je hebt een vacuumpomp :+

Ik heb zelf een keer een injectiespuit(zonder naald) van de apotheek gehaald en in omgekeerde volgorde de lucht uit de remslang/banjobout gehaald, slangetje op de spuit,volzuigen dan op de ontluchting zetten en terug spuiten naar de reservoir twee keer spuiten was alle lucht eruit (wel zorgen dat de potje niet vol is).

Ik heb zelf een keer een injectiespuit(zonder naald) van de apotheek gehaald en in omgekeerde volgorde de lucht uit de remslang/banjobout gehaald, slangetje op de spuit,volzuigen dan op de ontluchting zetten en terug spuiten naar de reservoir twee keer spuiten was alle lucht eruit (wel zorgen dat de potje niet vol is).

:^

Daardoor lijd de o-ring van de remzuiger in de pomp ook niets wat door het te ver inknijpen van de hendel wel kan gebeuren.

Pompen had dus toch kunnen lukken..
Damn, heb serieus 8á9 minuten aaneen lopen pompen, maar bouwde totaal geen druk op..
anyway, de zaak heeft het ff met een pompje gedaan, in no time klaar al zat die wel heel erg vol met lucht |(

Nog een flink stuk wezen rijden en ze remt weer als een gek nu :)

Is zo'n pompje toevallig ergens voor een schappelijke prijs te krijgen?
Ben niet zo van de dure gadgets als het ook goedkoop kan, maar zo'n dingetje is toch wel heel handig..

ik heb laatst nieuwe remleidinge gemonteerd, oliedruk was ook 0.0.
je moet niet snel pompen, maar langszaam bewegen. die oliekanaaltjes van de pomp zijn niet zo supergroot, en de olie heb ff nodig om in de kamer te lopen.

zelf pomp maken moet je niet doen. grote kans op allemaal rotzooi en vocht in je remolie.

Denk je eraan de banjobout weer dicht te draaien op het moment dat je de remhendel weer op laat komen?

Klinkt als een open deur, maar die fout maakte ik de eerste keer in een soortgelijke situatie.

Terug
Bovenaan Onderaan