Gesinterde blokken laten de schijven harder slijten.
ik kies denk ik de saito sinter remblokken.
hoe zit dat met de slijtage dan?
hoeveel km kun je ermee sturen?
ik ben een type wat graag snel optrekt en ook behoorlijk fors remt (stoppies)
deze link is voor kevlar remblokken op ebay voor 24 euro twee sets
een leuke deal (ebay of elders als andere suggesties hebben) is leuk maar ik wil niet extreem veel minder remkracht hebben door een lage prijs.
Niet doen, ik heb "kevlar" remblokken, remmen "koud" voor geen meter,
misschien voor op het circuit.
Gesinterde blokken zouden beter moeten remmen, maar je schijven slijten ook harder
en verder is het je eigen gevoel dat veelal meespeelt.
49000 kilometer op de klok, altijd gesinterde remblokken gebruikt, daarbij geen noemenswaardige slijtage aan de remschijven, in dit tempo kan er op zijn minst nog 75000 kilometer bij voordat de schijven op hun minimum dikte zitten
daar zou je dit apparaatje voor nodig hebben:
Remzuiger-terugsteller
Rothewald
Met dit handige gereedschap kun je de remzuiger terugdrukken bij het verwisselen van de remblokjes. Je voorkomt hiermee dat de zuiger het nieuwe remblokje in de weg zit. Makkelijk te hanteren, waardoor het verwisselen een fluitje van een cent wordt. Bovendien voorkom je beschadigingen van de remzuiger door gepruts met schroevendraaiers e.d. Ook geschikt voor autoremmen.
Als je de blokken daar koopt zullen ze die dr ws gratis op zetten of voor een kleine meerprijs, erg veel werk is het niet bij zo'n motor nl.
Mits dat mislukte afdekdopje voor de borgbout niet kapot gaat.