Ik zie zo nergens iets lekken, alles blijft keurig droog en het vloeistofniveau daalt ook niet. Bij het ontluchten heb ik zo'n vier keer het reservoir gevuld, iedere keer het ontluchtingsnippeltje los gedraaid,remhendel ingeknepen, nippel vast gedraaid, remhendel los, enzovoort. Vooral in het begin kwam er hoorbaar lucht uit, maar later niet meer.
In welke volgorde is dit gedaan? Had je eerder ook wegvallen van druk, en toen schijven vervangen, of is dat er na gekomen?Hoi allemaal,
Ik zit met het volgende probleem: de remdruk van mijn voorrem valt weg. Als ik een keer de remhendel inknijp en direct daarna nog een keer heb ik prima druk, maar een paar seconden later is de druk weer weg en knijp ik de remhendel tegen het stuur.
Wat heb ik gedaan? Ik heb de beide remschijven vervangen, samen met de blokken. Omdat de rem vervolgens bleef hangen, heb ik beide remklauwen helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe rubbers, weer terug geplaatst en alles ontlucht. Het remvloeistof niveau is prima.
Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor jullie reactie! Oh ja, het gaat om een Suzuki gsx650fa uit 2009 met een ruime ton op de teller.
Idd niet de goede manier.Beter/goed ontluchten dus. Voordat je je nippel opent éérst zaakje op druk pompen en houden, dan pas opendraaien.
Evt ook bij je banjo/aansluiting op rempomp zorgen dat de lucht weg kan. Beetje losdraaien dus met druk er op en NIET knoeien met je remvloeistof.
Dan blijft de druk er wel. Pas als ik los laat moet ik na enkele seconden weer twee keer knijpen om goede druk te krijgen.
Beter/goed ontluchten dus. Voordat je je nippel opent éérst zaakje op druk pompen en houden, dan pas opendraaien.
Evt ook bij je banjo/aansluiting op rempomp zorgen dat de lucht weg kan. Beetje losdraaien dus met druk er op en NIET knoeien met je remvloeistof.
In welke volgorde is dit gedaan? Had je eerder ook wegvallen van druk, en toen schijven vervangen, of is dat er na gekomen?
Heb je originele remhevel? En zit daar een instelboutje op die tegen de stift van de rempomp drukt?
En heb je het systeem al eens een nacht onder druk laten staan?
Hoe dan ook, zoals je het omschrijft heb je ergens nog lucht in je systeem, kan niet missen.
Alles nog eens overdoen dus op de "juiste" manier.
En goede druk kun je dan ook niet hebben, zal een iets of wat sponzig gevoel zijn.
Zit er niet op, ik heb al gespiektAh! Dan ga ik het op die manier nogmaals proberen. En inderdaad, die vloeistof is smerig!Ik vond de druk al niet denderend, maar gaf de versleten schijf daar de schuld van. De remhevel is origineel, ik weet zo niet of daar een instelbout op zit, zal ik even nakijken. Ik heb het systeem net onder druk gezet.
Zit er niet op, ik heb al gespiekt
Een versleten schijf zorgt niet voor minder druk.
Dank! Ik ga het nogmaals proberen. Goede druk is lastig in te schatten, de remmen zijn nou niet echt de beste stoppers op mijn Suzuki
Slechte remdruk voel je ook zonder remmen.. aan je hendeltje...
Of ie nu snelle stoppers heeft of niet.
Klopt, maar het hendeltje voelt vanaf dag 1 al soft aan. Al hoor je de hendel natuurlijk niet tegen het stuur aan te trekken en voelt het nu erg zompig.
Na opnieuw ontlucht te hebben en een nacht druk op het systeem met een tie wrap werkt alles weer. Iedereen heel erg bedankt met het meedenken!
Wat mij betreft mag hier een slotje op.