Remdruk weg vallen

dijuk

Rookie
28 mei 2007
22
0
Dordrecht
Hallo allemaal ik heb een vraag ik ben net terug uit de alpen en heb iets geks gehad,de remdruk van mijn achterrem is 2 keer weggevallen,er zat genoeg remolie in en hij heb vlak ervoor nog een grote beurt gehad en nieuwe remblokken(achter)en de remolie is vervangen.
De achterrem was toen de druk weg was wel erg heet(net een lange afdaling gehad)
maar er was/is geen olie weg.
Graag tips en eventueel oplossingen.
Ik heb een R1100R uit `99

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!

Dirk.
 
Als remvloeistof gaat koken dan komen er luchtbellen in je remslang. Lucht is samendrukbaar en zorgt er dus voor dat je je rempedaal tot aan het einde kunt indrukken zonder dat de kracht bij de remzuigers terechtkomt: immers luchtbellen samendrukken gaat makkelijker dan een ijzeren remschijf.

Remvloeistof gaat koken bij verschillende temperaturen: De meeste fabrikanten raden DOT 4 aan maar ikzelf gebruik de opvolger hiervan: DOT 5.1

Ook handig om te weten is dat remvloeistof water aantrekt. en water kookt al bij 100 graden celcius! hierom is remvloeistof zo aangepast dat het kleine hoeveelheden water nog een hoger kookpunt kan geven.

De kleur van je remvloeistof "verklapt" hoeveel water er in zit: zeer lichtgeel is het beste, en des te meer water er in je systeem zit, des te donkerder de kleur zal worden: als je remvloeistof gaat lijken op je ochtendurine is het tijd om te vervangen!

kijk hier maar eens voor de verschillende kookpunten. DOT 4 wat al een tijdje in je remsysteem zit en dus water kan verzamelen zal gaan komen bij 155 graden, waarbij DOT 5.1 wat met goede regelmaat ververst word pas zal gaan komen bij 270 graden!
 
Laatst bewerkt:
waarom is je achterrem zo enorm heet? zo veel mogelijk afremmen op je motorblok, niet met de remmen! (is nu te laat, weet ik). wellicht dat je rem gewoon oververhit is geraakt, remblokken verglaasd o.i.d.
hoe zien de remblokken er nu uit?
 
Je voet van het rempedaal af halen als je omlaag rijdt. wordt ie niet zo heet.

4.0 0f 5.1 maakt niet uit. Kunnen allebei heet worden. Wel zorgen voor verse remvloeistof als je vertrekt.

maar belangrijkste blijft je voet niet op t rempedaal houden.
 
Wow, iemand die daadwerkelijk zijn achterrem gebruikt! Levensgevaarlijk, man, wat ze je op les ook geleerd hebben.

Alleen als je een chopper of iets vergelijkbaars rijdt moet je je achterrem gebruiken (voorrem is gevaarlijk met zo'n lange voorvork :P). Voor de rest alleen je achterrem gebruiken voor byzondere verrichtingen en als je in de bocht correcties wil maken zonder je gasstand te veranderen (dus in feite hetzelfde als wat je met byzondere verrichting doet, alleen bij een hogere snelheid).
 
Wow, iemand die daadwerkelijk zijn achterrem gebruikt! Levensgevaarlijk, man, wat ze je op les ook geleerd hebben.

Alleen als je een chopper of iets vergelijkbaars rijdt moet je je achterrem gebruiken (voorrem is gevaarlijk met zo'n lange voorvork :P). Voor de rest alleen je achterrem gebruiken voor byzondere verrichtingen en als je in de bocht correcties wil maken zonder je gasstand te veranderen (dus in feite hetzelfde als wat je met byzondere verrichting doet, alleen bij een hogere snelheid).


als je de achterrem niet nodig hebt, rij je als een oud wijf.

mocht je behoefte hebben aan onderbouwing van deze stelling kan ik je google aanraden of een rennsport school.
 
Laatst bewerkt:
Wees dan flink en knal elk topic dicht waar de oplossing gegeven wordt.

Als beginnend modo moet je gewoon een statement neerzetten, ga ervoor man.


Statement is gemaakt, daar hoeft een topic niet per se voor op slot hoor. Discussie prima, maar deze discussie (achterrem) hoort niet hier thuis.
 
_O-


en ons huubske is een belg?

Nee, maar wel een lolbroek. :+
Maar dit is niet eens grappig, beetje tegen mensen aanzeiken, domme dingen schreeuwen...
Heb je al een rijbewijs? en een snelle motor met een goede achterrem, of is het allemaal boekenwijsheid?
Misschien je naam omzetten naar lawaaipapagaai.... -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan