Ik heb nog nooit moeten bijvullen. Enne het reservoirtje is nog bijna vol. Bij het monteren kon ik de zuigertjes gemakkelijk helemaal tot achter duwen.
Fuck, en morgen heb ik een circuitdag
Sorry om te zeggen maar is het wel slim om de avond voor een circuitdag je remblokken te gaan vervangen? (hebben een aantal kilometers nodig om netjes op je schijf in te lopen en maximale vertaging te geven)
Alles is toch goed nu?
Wat is er volgens mij gebeurd: Je moest je zuigers in je remblokken terugduwen om die nieuwe (dikkere) blokken te monteren. Hierdoor pers je remvloeistof naar boven. Dit komt terecht in het reservoir. Als gevolg hiervan steegt het niveau in het reservoir zo hoog dat het afdekmembraan in het reservoir het "beluchtgaatje" afdekte. Dat wordt immers net zo veel omhoog geduwd totdat er geen lucht meer uit kan.
Het restantje lucht dat toen nog boven het reservoir zat kon geen kant op, en stond dus onder druk. Hierdoor werd er konstant druk uitgeoefend op de remvloeistof die vervolgens je remblokken tegen je schijf duwt.
Nog één vraagje, wat is 'warm' voor een schijf.
Het probleem blijkt opgelost te zijn. De schijf wordt zeer warm maar de veerpoten blijven koud. Wat eerst niet het geval was. Na een ritje van ongeveer 30km draait het voorwiel al heel wat vlotter.
De schijven zijn niet blauw gekleurd. Dus ik denk dat ik morgen met een gerust hart mij kan gaan uitleven.
SuperDan ben ik benieuwd hoe hij vandaag terugkomt van
zijn motordag...