Franzzz
Die hard MF'er
Bij het remmen ervaar ik nog weleens een stuiterend/trillend gevoel. De vraag is waar dit vandaan komt, waarschijnlijk zijn het de remschijven of het balhoofd. Het gaat om een Gsx-r 750 20th anniversay, ik weet dat bij de k4 en k5 modellen de remschijven een bekend euvel zijn, maar geldt dit ook voor de anniversary modellen waar af fabriek andere remschijven gebruikt worden? Vorig jaar bij het laten monteren van andere banden kwam wel naar voren dat er behoorlijk wat lood geplakt moest worden. Dit is meestal een teken dat of de band of de velg het probleem is, ervan uitgaande dat het niet de band is hou je de velg over die je kan laten richten. Kan het ook zo zijn dat de afwijking bij het balanceren uit de "kromme" remschijven vandaan komt? Hij gaat volgende week naar de dealer voor een 12.000 beurt die er even naar kijkt/mee zal rijden. Ik hoop dat het het balhoofd is, dat zou qua kosten het meest gunstig zijn. Kan iemand zeggen hoe je zelf het beste kunt controleren of je balhoofd in orde is?