Filiamaris
Rookie
- 26 sep 2013
- 3
- 0
Hoi hoi,
Tja, ik heb op het forum al het een en ander gelezen over dit onderwerp maar wil toch nogmaals de vraag stellen in mijn context.
Ik heb net een Honda NTV650P gekocht uit 1993 met 39.000 op de teller (als die klopt).
Alles ziet er prima uit en werkt naar behoren, mijn enige zorg is de achter remschijf.
Volgends de handleiding zou die 5mm moeten zijn en minimaal 4mm. Nagemeten blijkt mijn achterschijf nu 3.1mm te zijn.
De voorschijf is nog in perfecte staat.
Een bevriende motorrijder zegt dat ik me er geen zorgen over hoef te maken aangezien 90% van de remkracht uit de voorkant komt.
Ik begrijp dat de schijf eerder krom kan trekken indien hij te dun is, maar wat is het ergste dat kan gebeuren indien ik daar dus gewoon op wacht?
Ook heb ik gelezen dat de zuigers van de blokken te ver naar buiten zouden moeten/de schijf niet meer halen, maar kan ik dat niet ondervangen door de blokken eerder te vervangen (indien ik 0.5mm over hou aan beide zijde vang ik toch dat verschil van 1mm op?)
Motor remt prima, en ik rij vrij rustig, maar een noodstop komt altijd onverwacht.
De vraag is dus: Kan ik hier (met bovenstaande in acht genomen) veilig mee rijden (met mogelijk minder remkracht achter) of kan er iets compleet vast komen te zitten ofzo??
Groeten,
Peter
Tja, ik heb op het forum al het een en ander gelezen over dit onderwerp maar wil toch nogmaals de vraag stellen in mijn context.
Ik heb net een Honda NTV650P gekocht uit 1993 met 39.000 op de teller (als die klopt).
Alles ziet er prima uit en werkt naar behoren, mijn enige zorg is de achter remschijf.
Volgends de handleiding zou die 5mm moeten zijn en minimaal 4mm. Nagemeten blijkt mijn achterschijf nu 3.1mm te zijn.
De voorschijf is nog in perfecte staat.
Een bevriende motorrijder zegt dat ik me er geen zorgen over hoef te maken aangezien 90% van de remkracht uit de voorkant komt.
Ik begrijp dat de schijf eerder krom kan trekken indien hij te dun is, maar wat is het ergste dat kan gebeuren indien ik daar dus gewoon op wacht?
Ook heb ik gelezen dat de zuigers van de blokken te ver naar buiten zouden moeten/de schijf niet meer halen, maar kan ik dat niet ondervangen door de blokken eerder te vervangen (indien ik 0.5mm over hou aan beide zijde vang ik toch dat verschil van 1mm op?)
Motor remt prima, en ik rij vrij rustig, maar een noodstop komt altijd onverwacht.
De vraag is dus: Kan ik hier (met bovenstaande in acht genomen) veilig mee rijden (met mogelijk minder remkracht achter) of kan er iets compleet vast komen te zitten ofzo??
Groeten,
Peter