Ik denk dat er iets hards (steentje) tussen de schijf en de blokken gezeten heeft of nog zit. Dit harde heeft voor de kras gezorgd.
Niks gemerkt van minder remmen ofzo?
[me]Dirkie redeneert ook maar ff snel wat...[/me]
Zou kunnen, omdat de blokken niet goed terugkwamen en dus de speling te klein was, er idd iets tussen is gekomen wat vervolgens niet meer weg kon.
Je blokken horen altijd je schijf te raken. Er zit geen speling tussen, ook niet als je niet in je rem knijpt. Het enige wat verschilt is dat je bij het remmen druk op de remblokken uitoefent, waardoor ze meer wrijving hebben.
Tijdens het rijden liggen de blokken drukloos aan, dus hebben ze (bijna) geen wrijving.
Een groef in je schijf is echt geen ramp, zolang het dal van de groef nog binnen de minimale dikte van je remschijf blijft is er niets aan de hand.
Als het een soort heuvellandschap is (zoals bij mij) dan moet je de schijven wel vervangen als je nieuwe remblokjes gaat steken. De oude rembokken nemen de vorm van je schijf aan (dus theoretisch zou een schijf met groeven beter moeten remmen wegens het grotere oppervlak) en blijven gewoon goed remmen.
Pas nog gedaan bij een vfr750, is prima te doenGa de blokken vervangen en de klauwen reviseren (Staat een hele goede how-to hier op MF)
Zorgen dat je weer druk op je remhendel krijgt, heel simpel
Heb het idee dat er iets aan de kras-kant niet goed zit. Deze zuigerszitten ook nog iets in de cilinders (20 % schat ik). Iemand nog een tip hoe ik deze er uit krijg. Want ze zitten echt muurvast en de druk is al van de remhendel.
Als je in de buurt van vlaardingen woont, wil ik je wel helpen.
Ook kun je me bellen als je de juiste informatie wilt.
0622499635.
Ga de blokken vervangen en de klauwen reviseren (Staat een hele goede how-to hier op MF) en dan eens kijken of het weer goed zit.
Allemaal bedankt voor de reacties
Dat maak jij er van, volgens mij is het hier de bedoeling dat de hele handel uit elkaar gaat.Is reviseren niet een erg groot woord voor het schoonmaken van de remzuigers
Als je al nieuwe zuigers hebt besteld, kan je ze er wel met geweld uitrukken. Ook met een doek dikke kans op (te veel) beschadigingen.
Bij het reviseren goed de witte meuk uit de randjes waar de rubbers in horen uitkrabben. ff goed uitpoetsen met een dremelborsteltje werkt ook wel lekker voor de laatste beetjes.
Als je in de buurt van vlaardingen woont, wil ik je wel helpen.
Ook kun je me bellen als je de juiste informatie wilt.
0622499635.
Klik op profiel = Hengelo... dus das een 'nee'...
Bedoel je met dat dremelborsteltje het zachte zwarte borsteltje of zo'n klein staalborsteltje.
Waarschijnlijk staat daar tussen schijf en remKLAUW en niet remvoering. Een speling van 0,7 mm lijkt me zelfs gevaarlijk, omdat je de remhandel dan zonder tegenduk kan inknijpen om eerst die afstand te overbruggen. Dan zou je pas, bij wijze van spreken, de laatste cm druk op je hendel voelen.Toch moet er volgens mijn owners manual bij niet ingeknepen hendel 0,7 mm speling tussen schijf en blokken zitten. Er wordt zelfs aangegeven dat wanneer deze speling niet te meten is er niet gereden mag worden
uitsteken (als 1 blijft steken de rest tegenhuoden en niet te ver), schoonmaken met diesel (of remreiniger), droogmaken en insmeren met vettigheid (molicote oid), zuigers terugduwen, overtollige vet eraf vegen en weer monteren (natuurlijk meteen even kijken of er niks op of in de blokken zit en of ze nog goed genoeg zijn