Remschijf naar de Klote ?

DaveB010

MF'er
13 aug 2010
243
1
Rotterdam.
Goeie middag allemaal.

ik heb een paar dagen geleden weer een klassieke fout gemaakt.
ik reed weg met me schijfremslot eraan.
het was niet hard ben ook niet op me bek gegaan ik liet de koppeling opkomen.
Maar nu als ik me voor rem indrukt heeft hij wel Remdruk maar niet zoals eerst ik moet 1keer me rem inpompen en daarna istie op volledige druk echt Stevig ik heb wel de eerste keer al druk en hij remt ook aleen ik kan hem tot aan me gashendel indrukken hij pakt hem wat later als normaal. zijn dan me schijven krom of is het iets anders ? als ik rem gaatie niet schokkerig reageren. het voelt eigenlijk alsof er Lucht in de leidingen zit maar kan dat wel na zoiets ?

MVG.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat voor motor en bouwjaar?
Heb je zwevende of starre remschijven?

Ik heb het zelfde bij mijn BMW R1100S gehad.
Gevolg ik moet een nieuwe schijf en velg.
Ik voel bij remmen ook trillingen in mijn stuur.
 
Kromme schijf is vaak ook te testen door aan het voorwiel te draaien wanneer deze opgebokt is; als het wiel 1x rondgaat en direct stopt (of op een bepaald punt aanloopt) dan heeft deze een optater gehad. Let wel, wanneer het wiel wel soepeltjes ronddraait wil het nog niet zeggen dat je remschijf kaars recht is :')
 
Kromme schijf is vaak ook te testen door aan het voorwiel te draaien wanneer deze opgebokt is; als het wiel 1x rondgaat en direct stopt (of op een bepaald punt aanloopt) dan heeft deze een optater gehad. Let wel, wanneer het wiel wel soepeltjes ronddraait wil het nog niet zeggen dat je remschijf kaars recht is :')

Als je het hierna wel echt zeker wil weten, op je knieën naast je voorwiel, een zwieper geven en een schroevendraaier oid vlak bij het oppervlak houden, Houd je die vast tegen de vork en met het puntje vlak bij de schijf kan je zien of het vlak loopt of in een wiebel.. :(
 
Ook als je 2 of 3 keer moet knijpen om te kunnen remmen moet je kunnen voelen of schijven krom zijn. Je voelt duidelijk het verschil in vertraging vooral op lagere snelheden.
Een soort aan-uit gevoel. Het feit dat je een paar keer moet knijpen lijkt meer op een luchtbel(letje) in de rempomp. De motor heeft bijna horizontaal gelegen misschien en daarna weer rechtop gezet. Kan een lucht/bel/kamertje opleveren. Eerst eens ontluchten en rijden.
Daarna vaststellen of er iets krom is. Lijkt me sterk dat een foutje met een remschijfslot
direct een kromme schijf opleverd........hooguit een braam of zo ;)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft de remschijf een van (of alle twee) de cups te ver in de remcilinder gedrukt en moet hij nou 2 keer pompen om voldoende remvertraging te krijgen.

Kan je controleren door langs de schijf te kijken en tegelijk je remhandel inknijpen. Alle cups moeten gelijkmatig en -tijdig naar buiten komen.
 
Heb het laten meten en het is toch een kromme schijf Zat aleen een hele sluwe kromming in waardoor je hem niet voelde bokken onder het remmen. maarja nieuwe schijf erop en ervan leren dan maar he haha.

Hier kan een slotje op.

Mvg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan