Restauratieproject Goldwing

Bartie101

MF'er
9 nov 2003
54
0
België
Ben van plan om samen met een vriend een oude Goldwing op te maken. Denk dat ie van vooraan id jaren '70 is. Een 1000cc boxer motor?
Heb de moto zelf nog niet gezien. (is van een oom van die vriend)
Nu heeft de motor 4 jaar stilgelegen en ze zouden de olie er ook hebben uitgelaten.
Is het te riskeren om m toch zo proberen aan den draai te krijgen of kunnen we best het blok opengooien?
Alle advies is welkom...

Greetz
 
Ah. Een GL1000. Mooie dingen en als je ze goed restaureert ook nog redelijk wat waard ook. Als ik jullie was zou ik hem uit elkaar halen al is het alleen maar voor inspectie. Als ie 4 jaar stil heeft gestaan dan kan ie dat toch nog wel een paar maanden langer?
 
Kan natuurlijk best nog ff langer, maar vroegen ons af wat het beste was.
De moto zou kort voor ie is stilgezet gereviseerd zijn geweest. (juiste gegevens heb ik op dit moment ook nog niet).
Je hoort wel eens dat je een machine normaal wel terug kunt starten, maar de olie is toen afgelaten. Vrees er dus ook een beetje voor. Denk wel dat we het blok open gaan gooien.
Wou eigenlijk ook eens polsen of er mensen zijn die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt.
 
verse olie in het blok gooien,de bougies eruit halen en met een sleutel op de moer van de krukas kijken of je hem met de hand kan ronddraaien,als dat soepel gaat zonder ergens weerstand te voelen durf ik de gok wel te nemen.
 
Je kan ook voor de zekerheid een beetje olie op de cilinders laten lopen via bougiegat, de mijne (een CX650) had 2 jaar stilgestaan en zonder problemen weer aan de gang gekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan