Hallo allemaal, ben nieuw op dit deel van het forum maar lees al even mee
Ik heb al een tijdje een cr 250 (op kenteken) waar een tijd geleden het big end van kapot gelopen is. Na het blok opnieuw op te hebben gebouwd bleek nog een scheurtje onder in het blok te zitten en "gierde" een lager nogal. Alles weer open dus..
Nu heb ik de laatste keer op advies van het revisie bedrijf de lagers eerst op de krukas gedaan en daarna in de carters, hier is het ook fout gegaan waarschijnlijk omdat de tweede helft niet goed er op ging, kreeg de bak niet netje uitgelijnd..
Nu vroeg ik me af hoe pakken jullie dit aan ? Zag op Youtube dat ze gebruik maken van een trekker en eerst de lagers in de carters doen en daarna de krukas er in trekken...
tot slot weten jullie goede, en qua prijs schappelijke adressen of websites om lagers e.d. te bestellen/kopen wil nu ook de lagers van de bak maar mee pak voor alle zekerheid...
Ik heb al een tijdje een cr 250 (op kenteken) waar een tijd geleden het big end van kapot gelopen is. Na het blok opnieuw op te hebben gebouwd bleek nog een scheurtje onder in het blok te zitten en "gierde" een lager nogal. Alles weer open dus..
Nu heb ik de laatste keer op advies van het revisie bedrijf de lagers eerst op de krukas gedaan en daarna in de carters, hier is het ook fout gegaan waarschijnlijk omdat de tweede helft niet goed er op ging, kreeg de bak niet netje uitgelijnd..
Nu vroeg ik me af hoe pakken jullie dit aan ? Zag op Youtube dat ze gebruik maken van een trekker en eerst de lagers in de carters doen en daarna de krukas er in trekken...
tot slot weten jullie goede, en qua prijs schappelijke adressen of websites om lagers e.d. te bestellen/kopen wil nu ook de lagers van de bak maar mee pak voor alle zekerheid...