• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

rf600 remblokken welk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cabal
  • Startdatum Startdatum

Cabal

MF'er
Lid geworden
21 dec 2010
Waarderingsscore
0
Hallo ,

Na heel lang speuren en lezen doorklicken dan maar toch een topic gemaakt.

Ik ben op zoek naar een technisch handboek voor mijn suzuki rf600r uit '92

in de rf topic werken de links voor de technisch handboek niet meer :?

Wat wil ik daarmee te weten komen , welke remblokken moet ik hebben?
hoe kracht is er nodig met een momentsleutel om de (remklauwen?) weer vast te zetten aan mijn voorvork , hoeveel kracht voor de achterste als je die toevallig ook weet?

ik had al gedacht om de remblokken eraf te halen maarja om ze weer terug te zetten en dan naar een shop te rijden lijkt me geen goeie , dat past toch nooit meer :?

als je enige andere tips hebt over het vervangen van remblokken , graag ben een totale newbee wat dat betreft , leer wel steeds meer maar op 1 of andere manier kan ik er maar niet achterkomen welke blokken en met welke kracht ik deze moet vervangen?

vermeld graag ook of je gesinterd of organische blokken gebruikt , korte motivatie graag ?

zelf rij ik elke dag dus ik twijfel tussen de 2 verschillende , wil niet te hard remmen met regen (geen abs) , ben al 1 keer onderuit gegaan in de regen |(

Laatst bewerkt:
Origineel wel goed ja zonder twijfel. Prijs vind ik echt te duur in vergelijking met andere merken. De blokken van SBS ik dacht dat ze rond de €50 zaten voor de voor rem. Heb nu originele blokken in het voorwiel en deze kosten me €100 en vind dit een redelijk verschil. Ik kon niet anders op dit moment of ik moest er veel verder voor gaan rijden. Op moment van handeling was dit nog de enigste motorzaak in Apeldoorn waar ik terecht kon. En deze zaak had alleen de originele rem blokken maar ja deze is er inmiddels ook niet meer. Ik denk dat op jouw RF misschien wel dezelfde rem klauw zit.

Laatst bewerkt:
Handboek heb ik wel voor je. Je hoeft niet met je oude remblokken naar een dealer te gaan hoor, die weet zo ook wel welke je moet hebben.
Maar om als noob aan je remmen te gaan prutsen is misschien niet zo'n heel goed idee. En wat bedoel je met ''wil niet te hard remmen'' ? Wil je met de remblokken je remkracht bepalen of zo ? Dat doe je toch hoofdzakelijk met je rechterhand.

Origineel wel goed ja zonder twijfel. Prijs vind ik echt te duur in vergelijking met andere merken. De blokken van SBS ik dacht dat ze rond de €50 zaten voor de voor rem. Heb nu originele blokken in het voorwiel en deze kosten me €100 en vind dit een redelijk verschil. Ik kon niet anders op dit moment of ik moest er veel verder voor gaan rijden. Op moment van handeling was dit nog de enigste motorzaak in Apeldoorn waar ik terecht kon. En deze zaak had alleen de originele rem blokken maar ja deze is er inmiddels ook niet meer. Ik denk dat op jouw RF misschien wel dezelfde rem klauw zit.

2x 50 = 100. Prijzen van blokken gaan per set, bij een motor met dubbele remschijf heb je twee sets nodig.

Of er worden verschillende types remblok met elkaar vergeleken of men vergelijkt een aanbiedingsprijs excl. verzendkosten met een prijs inclusief montage enz.

Terug
Bovenaan Onderaan