Ben op zoek naar advies voor het volgend project voor mijn RF900.
Zit nu te denken aan een USD voorvork.
Zat zelf te denken aan een GSXR750W USD met gelijk 6 zuiger remtangen?
Wie heeft dit al gedaan en welke voorvork is het meest geschikt?
Aandachtspunten voor de ombouw?
Afgelopen winter van een GSXR750W 1995 de 6 bak en nokken assen (met 1mm meer lift) ingebouwd.
Idee opgedaan op Youtube RF filmpjes van Adikxx.
Blok (T-blok uit 96) helemaal opnieuw opgebouwd met de 6bak en de wildere nokkenassen.
GSXR nokkenassen heb ik 4,5mm elk uiteinde ingekorte op de lengte van RF assen.
Versnellingsbak en schakelwals passen, enkel primaire versnellingsas is een fractie korter en resulteerde dat de schroefdraad voor vastzetten van koppelingskooi te kort was. opgelost door koppelingskooi 5mm uit te gefrezen zodat moer wel voldoende draad heeft. Tevens drukstift die uit versnellingsas komt om te ontkoppelen aangepast op de iets kortere versnellingsaslengte, nieuwe laten draaien met iets dikkere kraag om verschil tussen as 900 en 750 te compenseren zodat deze goed in het druklager gepositioneerd blijft tijdens rijden.
Veel actievere motor gekregen.
Wildere nokkenassen zorgen ervoor dat motor veel sneller oppakt (toeren vliegen omhoog).
De typische carburateurdip bij opendraaien gas is verdwenen, reactie is te vergelijken met injectie.
De 6bak zorgt ervoor dat je in hoger toeren bereik kunt rijden.
Meer fun om mee te rijden.
Nu een usd vork......
Zit nu te denken aan een USD voorvork.
Zat zelf te denken aan een GSXR750W USD met gelijk 6 zuiger remtangen?
Wie heeft dit al gedaan en welke voorvork is het meest geschikt?
Aandachtspunten voor de ombouw?
Afgelopen winter van een GSXR750W 1995 de 6 bak en nokken assen (met 1mm meer lift) ingebouwd.
Idee opgedaan op Youtube RF filmpjes van Adikxx.
Blok (T-blok uit 96) helemaal opnieuw opgebouwd met de 6bak en de wildere nokkenassen.
GSXR nokkenassen heb ik 4,5mm elk uiteinde ingekorte op de lengte van RF assen.
Versnellingsbak en schakelwals passen, enkel primaire versnellingsas is een fractie korter en resulteerde dat de schroefdraad voor vastzetten van koppelingskooi te kort was. opgelost door koppelingskooi 5mm uit te gefrezen zodat moer wel voldoende draad heeft. Tevens drukstift die uit versnellingsas komt om te ontkoppelen aangepast op de iets kortere versnellingsaslengte, nieuwe laten draaien met iets dikkere kraag om verschil tussen as 900 en 750 te compenseren zodat deze goed in het druklager gepositioneerd blijft tijdens rijden.
Veel actievere motor gekregen.
Wildere nokkenassen zorgen ervoor dat motor veel sneller oppakt (toeren vliegen omhoog).
De typische carburateurdip bij opendraaien gas is verdwenen, reactie is te vergelijken met injectie.
De 6bak zorgt ervoor dat je in hoger toeren bereik kunt rijden.
Meer fun om mee te rijden.
Nu een usd vork......